رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند:

فقط پخش اذان از بلندگوی مساجد جایز است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند با تاکید بر لزوم پخش اذان از بلندگوی اصلی مساجد، پخش ادعیه و مناجات با صدای بلند از این بلندگوها را خلاف شرع و قانون عنوان و مصداق حق‌الناس دانست.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند با تاکید بر لزوم پخش اذان از بلندگوی اصلی مساجد، پخش ادعیه و مناجات از این بلندگوها را خلاف شرع و قانون عنوان و مصداق حق‌الناس دانست.

به گزارش صدای زرند، حجت‌الاسلام “اسماعیل قلیزاده” ضمن قدردانی از هماهنگی و همراهی هیئت امنای مساجد در پخش اذان به نحو متعارف از بلندگوی مساجد، افزود: حکم پخش صدایی غیر از اذان با توجه به شرع و قانون خلاف و حق‌الناس محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: پخش اذان به نحو متعارف براى اعلام داخل شدن وقت نماز در سه وقت به وسیله بلندگو اشکال ندارد، ولى پخش آیات قرآنى و دعا و غیر آن از بلندگوى مسجد، اگر موجب اذیت همسایگان شود، توجیه شرعى ندارد، بلکه داراى اشکال است.

وی ادامه داد: مردم می‌توانند گزارش و شکایات خود را در این مورد به بازرسان ما اطلاع دهند تا در صورت صحت طبق قانون برخورد لازم صورت گیرد.

حجت الاسلام قلیزاده از هیئت امنای مساجد خواست با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی برنامه‌های جمعی، به جهت تقویت فضای معنوی جامعه، فقط صدای اذان در سه وقت آن هم بر اساس اوقات شرعی شهر زرند (نه کرمان) پخش گردد.

 

انتهای پیام/