بهره‌برداری از بزرگ‌ترین پروژۀ فولادی پس از انقلاب؛

مجتمع فولاد زرند ایرانیان به بهره‌برداری رسید

مجتمع فولاد زرند ایرانیان به عنوان بزرگترین پروژه فولادی پس از انقلاب اسلامی، امروز سه شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ در آستانه عید مبعث با حضور جمعی از مسئولان استانی و ملی در این شهرستان به بهره برداری رسید.

مجتمع فولاد زرند ایرانیان به عنوان بزرگترین پروژه فولادی پس از انقلاب اسلامی، امروز سه شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ در آستانه عید مبعث با حضور جمعی از مسئولان استانی و ملی در این شهرستان به بهره برداری رسید.

به گزارش صدای زرند، “مجید قاسمی” رییس هیات مدیره میدکو، در این آیین ضمن تسلیت شهادت امام موسی کاظم (ع) و تبریک آغاز بهره برداری از این پروژه بزرگ که به نام امیرالمومنین علی (ع) افزود: امروز یکی از بزرگ ترین پروژه های صنعتی کشور را در شهر زرند استان کرمان اجرا شد.

وی اظهار داشت: این هدیه اقتصادی را به ملت ایران و به همه مسئولان استان کرمان، شهرستان زرند، و مسئولان بخش خصوصی، کارگران و همه تلاشگران این عرصه که چون سربازان مجاهد، برای به نتیجه رسیدن این پروژه بزرگ تلاش کردند، تقدیم می کنیم .

قاسمی افزود: از هیات مدیره بانک پاسارگاد هم به دلیل هماهنگی و همراهی با بخش اقتصاد تشکر می کنم زیرا با این همدلی و هماهنگی میان بخش مالی و اقتصادی توانست این پروژه بزرگ را به نتیجه برساند.

“علی اصغر پورمند” مدیرعامل میدکو نیز در این آیین، ضمن تسلیت شهادت حضرت امام موسی کاظم (ع) و تبریک ایام مبعث، از گروه مالی پاسارگاد و تلاش تمامی کسانی که در اجرای این پروژه گامی برداشتند، تشکر و قدردانی کرد.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم شاهد موفقیت های بیشتری در عرصه های مختلف و سربلندی ایران اسلامی باشیم.

“ماشالله سهراب نژاد” مدیرعامل فولاد زرند ایرانیان هم در این مراسم گفت: امروز، روز بزرگی است زیرا بزرگ ترین پروژه فولادی پس از انقلاب در ایران، به بهره برداری رسید.

وی افزود: این پروژه در سال ۹۲ و در شرایط تحریم آغاز شد و طی هفت سال با ایستادگی‌، همت و قاطعیت تک تک مدیران با تجربه ، مهندسان جوان و فعال، کارگران پرتلاش، پیمانکاران نجیب و همدل و با همراهی مسئولان استان کرمان وشهرستان زرند به نتیجه رسید.

سهراب نژاد تصریح کرد: بهره برداری از فولاد نه تنها در پیشرفت اقتصادی شهرستان و استان تاثیر بسیار دارد که با تولید ۱/۷ میلیون تن فولاد در اقتصاد ایران هم تاثیر بسیار خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت فولادزرند ایرانیان افزود: زنجیره تولید فولاد از معدن خمرود و جلال آباد آغاز می شود، با تولید چهار میلیون تن کنسانتره، ۲.۵ میلیون تن گندله ، یک میلیون و ۲۰۰هزار تن کک، پیش رفته و امروز با این بهره برداری، چرخه تولید ۱.۷ میلیون تنی فولاد کامل می شود.

وی با اشاره به اشتغال مستقیم بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ جوان و هزاران نفر به صورت غیرمستقیم، ناشی از اجرای این پروژه، گفت: اجرای این پروژه حاصل ۱۰ میلیون مترمکعب خاکبرداری و خاکریزی، ۳۱۰ هزار مترمکعب بتن ریزی، ۱۳۵ هزار تن تجهیزات، ۸۰۰ هزار قطر اینچ پایپینگ و ۲۵۳۰ کیلومتر کابل کشی بود.

سهراب نژاد گفت: در تمام این سال ها مسئولان با رعایت تمام قوانین، از ما حمایت کرده اند لذا قدردان این بزرگواران هستم.

لازم به ذکر است، در پایان این مراسم، امام جمعه و نماینده مردم زرند در مجلس شورای اسلامی و فرماندار زرند در سخنانی جداگانه از تلاش های میدکو و زیسکو در اجرای این پروژه، اشتغال جوانان و پیشرفت اقتصادی شهرستان قدردانی کردند.

مجتمع فولاد زرند ایرانیان به بهره‌برداری رسید1 مجتمع فولاد زرند ایرانیان به بهره‌برداری رسید2 مجتمع فولاد زرند ایرانیان به بهره‌برداری رسید3 مجتمع فولاد زرند ایرانیان به بهره‌برداری رسید4 مجتمع فولاد زرند ایرانیان به بهره‌برداری رسید5 مجتمع فولاد زرند ایرانیان به بهره‌برداری رسید6

انتهای پیام/
منبع: ایرنا