با تعامل بخش خصوصی/

کارگاه تراشکاری در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای زرند راه‌اندازی شد

کارگاه تراشکاری با حضور امام جمعه، نماینده مردم زرند و کوهبنان، فرماندار، مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان و برخی از اعضای شورای اسلامی شهر زرند و مدیران واحدهای صنعتی و مسئولین شهرستانی، صبح امروز مورد افتتاح رسمی قرار گرفت.

کارگاه تراشکاری با حضور امام جمعه، نماینده مردم زرند و کوهبنان، فرماندار، فرمانده سپاه زرند و مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان و برخی از اعضای شورای اسلامی شهر زرند و مدیران واحدهای صنعتی و مسئولین شهرستانی، صبح امروز مورد افتتاح رسمی قرار گرفت.

به گزارش صدای زرند، مهندس محمدرضا جهانگیری، مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان با ارائه گزارشی از وضعیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سطح کشور و مقایسه درصد اشتغال این آموزش‌ها با آموزش‌های کلاسیک دانشگاهی پرداخت.

وی یکی از راه‌های خروج جامعه از بیکاری را ارتباط واحدهای آموزشی با صنایع و بازار کار دانست که نمونه آن در این شهرستان کارگاه تراشکاری که تلفیقی از بخش دولتی و خصوصی بوده با کمک و حمایت مدیران شرکت فولاد زرند ایرانیان راه اندازی شد.

جهانگیری در ادامه پیشنهاد راه‌اندازی فراکسیون مهارت توسط خانم شریعتی نماینده مردم شهرستان‌های زرند و کوهبنان را یکی از موثرترین راهکارهای زمینه‌سازی بستر اشتغال در سطح کشور برشمرد.

عفت شریعتی نماینده مردم زرند و کوهبنان ارائه خدمات مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای زرند به جوانان جویای کار و متقاضیان مشاغل را بسیار مهم و موثر دانست و بهترین زمینه اشتغال در سطح شهرستان را گرایش جوانان به سمت کارآفرینی و خوداشتغالی برشمرد.

حجت‌الاسلام ابراهیمی امام جمعه شهرستان نیز اظهارداشت: ارتباط واحدهای آموزشی با صنایع یکی از راه‌های موثر در کاهش بیکاری بوده است.

وی شروع آموزش این کارگاه را با فرزندان بهزیستی را نیز یکی از ابتکارات خوب و اثرگذار و ماندگار دانست که توسط مدیریت این مرکز با همکاری بهزیستی محقق گردیده است.

علی صادق زاده فرماندار زرند نیز با اشاره به افق آینده شهرستان و سرمایه‌گذاری شرکت میدکو، پیش‌بینی کرد: همه جوانان زرندی در این پروژه‌ها مشغول به کار شوند، اما شرط لازم واحدهای صنعتی فراگیری دانش و مهارت لازم است که این موضوع باید با همکاری مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای و واحدهای دانشگاهی و استقبال خانواده‌ها انجام گیرد.

 

انتهای پیام/