با پیگیری نماینده مردم زرند و کوهبنان/

فراکسیون مهارت در مجلس شورای اسلامی تشکیل خواهد شد

نماینده مردم زرند و کوهبنان در خانه ملت از تشکیل فراکسیون مهارت در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در خانه ملت از تشکیل فراکسیون مهارت در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش صدای زرند، “عفت شریعتی” در گفت و گو با ایسنا با اعلام این خبر اظهار کرد: فراکسیون ها در ساماندهی طرح ها و لوایح مجلس خیلی تاثیرگذار هستند.

وی افزود: براساس تاکیدات مقام معظم رهبری و نیازهای راهبردی کشور در چهل سال دوم انقلاب، می‌طلبید در مسئله مهارت آموزی برنامه ریزی گسترده ای داشته باشیم، لذا بنده تشکیل فراکسیون مهارت را ساماندهی کردم.

شریعتی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در سال های اخیر تاکیدات جدی بر مقوله مهارت آموزی به عنوان یک کار اصلی در تحقق هر پیشرفت و تحول در سطح ملی و اجتماعی داشتند و به اعتقاد کارشناسان تاکیدات مستمر معظم له بر مهارت آموزی برای جامعه و به ویژه نسل جوان ناشی از نقش محوری مهارت در همه عرصه ها به ویژه در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و همچنین جهش تولید است.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: تاکیدات مقام معظم رهبری تنها محدود به بیانات نیست و راهبردهای اساسی و عملیاتی نیز پیرامون این مسئله مهم شکل گرفته است.

وی افزود: تشکیل ستاد مهارت آموزی در رسانه ملی و ماموریت ویژه شبکه آموزش، تشکیل قرارگاه مرکزی مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح، ایجاد معاونت مهارت در دانشگاه آزاد و وزارتخانه های علوم و بهداشت و ده ها نمونه دیگر از اولین ثمرات این راهبرد اساسیِ رهبر معظم انقلاب است.

شریعتی ادامه داد: بر این اساس ورود هرچه سریع تر مجلس یازدهم به این مهم قابل توجه است و باور داریم این دوره مجلس با تعهد بالای خود به آرمان های امام راحل و منویات مقام معظم رهبری در این زمینه حساس باید جبران عقب افتادگی پیشین در ادوار قبل را داشته باشد و در راس امور بودن مجلس با پیشتازی در این عرصه ثابت شود.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: تشکیل فراکسیون مهارت در واقع ورود مستقیم نمایندگان مجلس به یک امر مهم و سرنوشت‌ساز در آینده کشور و نسل جوان است که باید به تعبیر رهبر معظم انقلاب زمام امور فردای کشور را با دانایی و توانایی به عهده بگیرند.

وی گفت: فراکسیون مهارت به عنوان یک فراکسیون فرابخشی توان این را دارد که با استفاده از حضور نمایندگان کمیسیون های مختلف و گزارش گیری و نظارت به هنگام از دستگاه های مرتبط بازوی نظارتی و تقنینی در اجرای این فرمان استراتژیک نظام باشد.

وی افزود: در حال حاضر در میان دستگاه های عمل کننده در حوزه مهارت جای مجلس به عنوان قوه قانون گذار خالی است که با تشکیل فراکسیون مهارت می‌توانیم شاهد رخدادهای خوبی برای وحدت رویه و انسجام بخشی ملی در حوزه جهش تولید و اقتصاد مقاومتی با مرجعیت نظارتی مجلس باشیم.

شریعتی بیان کرد: تاکنون تعداد قابل توجهی از نمایندگان اعلام آمادگی و تا آخرین روز صحن علنی، ۸۲ نفر فرم را امضاء کردند که انشاءالله بیشتر خواهد شد و امیدواریم فراکسیون مهارت یک تحول جدی در امر اشتغال و مهارت افزایی نسل جوان و جامعه داشته باشد.

 

انتهای پیام/