گام نخست نماینده زرند و کوهبنان پیش از شروع رسمی مجلس/

«عفت شریعتی» با پیگیری مسائل کشاورزی کار خود آغاز کرد!

گام نخست منتخب مردم شهرستان‌های زرند و کوهبنان در راستای بهبود شرایط منطقه، روز سه‌شنبه ۶ خرداد ۹۹ و قبل از آغاز رسمی مجلس یازدهم، با دیدار با وزیر جهاد کشاورزی کلید خورد.

گام نخست منتخب مردم شهرستان‌های زرند و کوهبنان در راستای بهبود شرایط منطقه، روز سه‌شنبه ۶ خرداد ۹۹ و قبل از آغاز رسمی مجلس یازدهم، با دیدار با وزیر جهاد کشاورزی کلید خورد.

به گزارش صدای زرند، این دیدار با حضور جمعی از معاونان و مدیران ارشد این وزارتخانه در محل دفتر وزیر با هدف بررسی مشکلات و مسائل بخش کشاورزی شهرستان‌های زرند و کوهبنان برگزار شد.

“عفت شریعتی” ضمن ابراز خوشنودی و رضایتمندی از مصوبات این جلسه تاکید کرد: در حوزه شهرستان‌های زرند و کوهبنان مطالباتی مطرح شد که وزیر در این خصوص قول مساعد داد.

وی مطالبات شهرستان‌های زرند و کوهبنان را برشمرد و گفت: راه‌اندازی مجتمع بزرگ گلخانه‌ای و افزایش میزان سهمیه آب از ۷ لیتر به ۱۵ لیتر بر ثانیه برای سطح زیر کشت ۱۸ هکتاری گلخانه‌های پیشرفته با آبیاری هیدروپونیک و تجهیز بیش از پیش این گلخانه‌ها، برآورد هزینه ۱۵ الی ۲۰ میلیارد تومانی جهت آبرسانی، برق‌رسانی و گازرسانی به مجتمع گلخانه‌ای بابتنگل برای شروع بکار سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این مجتمع گلخانه‌ای از دیگر مطالبات مطرح شده در این جلسه بود.

وی در ادامه افزود: برندسازی و صادرات محصولات کشاورزی منطقه همچون پسته، زعفران و زرشک، توسعه اجرای طرح‌های استخرسازی و اختصاص تسهیلات کم بهره دولتی برای آن، مرمت، بازسازی و بهسازی قنوات، توسعه و اجرای طرح‌های انتقال آب کشاورزی و توسعه سیستم‌های آبیاری نوین، از جمله موضوعاتی بود که از سوی آقای خاوازی وزیر محترم جهاد کشاورزی مورد استقبال ویژه قرارگرفت.

وی با بیان اینکه از وزیر کشاورزی برای حضور در شهرستان زرند در آینده نزدیک دعوت کرده‌ایم، اظهارداشت: امیدواریم که با انجام اینگونه دیدارها، بازدیدهای میدانی و جلسات تخصصی، جهشی در کشاورزی شهرستان‌های زرند و کوهبنان به وقوع بپیوندد.

لازم به توضیح است که شهرستان زرند پیش از ورود صنایعی چون فولاد در این منطقه، یک شهرستان با پیشینه کشاورزی با تولید انواع مختلف محصولات و به طور ویژه و خاص پسته بود و از طرفی شهرستان کوهبنان همچنان از جمله نقاط مستعد در استان کرمان می‌باشد که می‌تواند محلی مناسب برای کشت انواع محصولات کشاورزی به ویژه زعفران، زرشک، گل محمدی و… باشد، و توجه نماینده جدید شهرستان‌های زرند و کوهبنان به این مسائل، می‌تواند نویدبخش آینده‌ای روشن در این بخش در شهرستان‌های زرند و کوهبنان باشد.

 

انتهای پیام/