جاذبه‌های گردشگری دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی

موزه دبی – Al Fahidi Fort – سفر به تاریخ دبی

در سفر به این شهر زیبا در کنار لمس زندگی مدرن با آثار باستانی و تاریخی بی‌شماری آشنا خواهید شد. موزه دبی یا همان قلعه الفهیدی‌ در سال ۱۸۰۰ میلادی بنا شد و از همان زمان بعنوان ساختمان موزه دبی مشغول فعالیت است. جالب است بدانید که از این قلعه در گذشته به عنوان محلی برای دفاع از شهر استفاده می‌شد سپس در دوران‌های مختلف تاریخی، مقر حکومت، اقامتگاه امیر، انبار مهمات و زندان نیز بوده است.

دیوارهای این قلعه از مرجان و صدف دریا ساخته شده‌است و به محض ورود از درب وردی قلعه، یک درب بزرگ با میخ‌های‌ آهنی وجود دارد و دیوارها و برج‌های‌ جنگ‌زده آن گواه جنگ‌های متعدد در گذشته هستند. هدف اصلی از پیدایش آن عرضه و ثبت زندگی سنتی بود که بخش عمده‌ای از آن با سرعت در حال محو شدن است.

در این موزه آثار تاریخی ارزشمندی مانند آلات موسیقی و طبل، فلوت، چنگ، نی و سایر آلات محلی که در مناسبت‌های بزمی به کار می‌رفتند ساخته شده است. همچنین خنجرهای‌ معروف به هنجر‌ و شمشیرها، نیزه‌ها، کمان‌ها‌ و پیکان‌ها، زره‌های ساخته شده از پوست کوسه، تپانچه‌ها و تبرها به نمایش گذاشته شده اند.

برج خلیفه دبی، آسمان خراش دنیا: معروف‌ترین جاذبه دبی – Burj Khalifa

برج خلیفه شاهکار معماری مدرن در دبی و تور دبی است و بعنوان نماد اصلی آن در این شهر می‌درخشد. برج خلیفه دبی با صد و شصت طبقه و ارتفاع هشتصد و بیست و هشت متر در حال حاضر بلندترین سازه ساخته شده توسط دست بشر در دنیا است که در ژانویه ۲۰۱۰ گشایش یافت. این برج دارای بخش‌های متعددی است مانند واحدهای مسکونی، تجاری و اداری در ضمن بخشی از آن نیز به عنوان هتل در نظر گرفته شده‌ است.

اتوبوس شگفت انگیز و منحصر به فرد دبی

به گزارش سفر باتو، اگر به دنبال کمی هیجان هستید سوار این اتوبوس شگفت‌انگیز شوید. این اتوبوس در خشکی و دریا حرکت می‌کند و مسافرانش را به وجد می‌آورد. با سوار شدن در این اتوبوس می‌توانید از شهر دبی بازدید نمایید و پس از آن سوار بر همان اتوبوس وارد کریک‌خور دبی می‌شوید و به گردش بر روی این رودخانه خواهید پرداخت. در حین سفر با این اتوبوس شگفت انگیز یک راهنما همراه شما خواهد بود و اطلاعات جالبی را از دبی در اختیار شما قرار خواهد داد.

مراکز خرید پر طرفدار در دبی

دبی شهری برای عاشقان خرید است و مراکز خرید دبی را می‌توان در لیست اماکن دیدنی محبوب شهر قرار داد. مراکز خرید متعددی مانند امارات – Mall of the Emirates و  مرکز خرید مارینا مال همه نوع امکانات رفاهی را دارا هستند. معتبرترین برندهای دنیا همگی در این مراکز خرید شعبه دارند. از پوشاک و کیف و کفش گرفته تا لوازم آرایشی و بهداشتی با کیفیت بالا در این مراکز عرضه می‌گردند. در کنار آن رستوران‌ها و کافه‌های بین‌المللی متعدد نیز در این مراکز یافت می‌شوند که می‌توانید بهترین غذاهای لذیذ را در آن تجربه نمایید.

برج العرب: جاذبه لوکس دبی – Burj al Arab

این برج باشکوه از دیگر از اماکن دیدنی شهر است که نباید بازدید از آن را فراموش کرد. برج العرب ارتفاعی حدود سیصد و بیست متر دارد که یکی از منحصر بفردترین هتل‌های دنیا بشمار می‌آید . این برج در فاصله دویست و هشتاد متری از ساحل خلیج فارس قرار گرفته است و تنها از طریق راهی منحنی شکل به شهر می‌رسد. این هتل دارای دویست و دو سوئیت دوبلکس است که کوچکترین سوئیت آن ۱۶۹ مترمربع و بزرگترین آن ۷۸۰ متر مربع وسعت دارد که یکی از گرانترین هتل‌های دنیا محسوب می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم حتی اگر در برج العرب اقامت نداشتید شبی را در رستوران المنتهی این برج سپری کنید. و از بنای زیبای  و رستوران لوکس آن لذت ببرید.

پارک آبی دبی، پارک آبی وایلد وادی – Wild Wadi Dubai

اگر در این شهر به دنبال هیجان، ترس و یک تفرح عالی هستید پارک آبی وایلد وادی مکانی است که باید به آن جا سر بزنید. این پارک آبی با مساحت پنج هکتار و بیست نوع وسیله تفریحی مانند سرسره‌های متعدد است که ارتفاعی بیش از سی متر دارد و در منطقه خاورمیانه بی‌همتا است. جالب است بدانید که این پارک بر اساس داستان سندباد طراحی شده است و همچنین جایزه بهترین طراحی پارک‌های آبی را از طرف انجمن نوآوری ساخت پارک های آبی، به خود اختصاص داده است.

سافاری در بیابان های دبی: تفریح منحصر به فرد

سافاری در صحرای دبی یکی از متفاوت ترین و هیجان‌انگیز ترین خاطره ات سفر شما به این شهر خواهد بود. برنامه‌های سافاری دبی شامل صرف غذای سنتی دبی و بازدید از قبیله ای سنتی، است همچنین اسکی بر روی ماسه ها، شتر سواری و… از دیگر تفریحات موجود در آن است.

 

انتهای پیام/