رفع تصرف از ۳۲ هکتار از اراضی ملی در زرند

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۲ هکتار از اراضی ملی با ارزش بیش از سیزده میلیارد ریال در شهرستان زرند رفع تصرف و به بیت المال بازگردانده شده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۲ هکتار از اراضی ملی با ارزش بیش از سیزده میلیارد ریال در شهرستان زرند رفع تصرف و به بیت المال بازگردانده شده است.

به گزارش صدای زرند، “سید مهدی قویدل” در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال اظهار داشت: عزم جدی مسئولین شهرستان زرند برای آزاد سازی حریم و بستر رودخانه، که به صورت غیر مجاز تغییر کاربری داده شده و در آن ها ویلا سازی انجام گرفته است، آغاز شده است.

دادستان زرند افزود: در همین راستا اخیرا تعداد ۳۰ فقره پرونده رای رفع تصرف در دستگاه قضایی شهرستان زرند صادر شده است.

دادستان زرند اعلام کرد: از ابتدای سال جاری بیش از ۱۳ هکتار در قالب ۲۰ مسیل در حریم رودخانه رفع تصرف شده است.

قویدل با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۸حلقه چاه غیر مجاز مسدود شده است ‌ گفت: از سال ۹۴ با فعال شدن شورای حفظ حقوق بیت المال تاکنون ۱۶۰حلقه چاه غیر مجاز شناسایی و پلمپ شده است و همچنین ۱۶۹ هکتار از اراضی ملی به ارزش ۴۷ملیارد ریال رفع تصرف شده است.

این مقام قضایی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره اهمیت حفظ منابع طبیعی و جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز در حریم منابع ملی گفت: متاسفانه درسالیان اخیر شماری از افراد سودجو در حریم رودخانه‌ها ساخت و ساز غیر مجاز  کرده‌اند این در حالی است که ادارات متولی نباید اجازه چنین اقداماتی را به اینگونه افراد سودجو بدهند.

قویدل بیان داشت: باید از ظرفیت قانونی در مبارزه با ساخت و ساز های غیر مجاز  استفاده کرد و امیدواریم با جدیت بیشتر ادارات و نهادهای متولی در راستای صیانت از بیت المال  توجه بیش از پیش را داشته باشیم.

دادستان زرند بر لزوم برخوردهای قاطع در راستای قلع و قمع ساخت و سازهای غیر مجاز و پیشگیری از وقوع مجدد آن ها تاکید کرد و خواستار تهیه بانک اطلاعاتی اراضی دولتی و ملی جهت حفاظت از این اراضی شد.

انتهای پیام/

خبرنگار: جواد زمانی – انتشاردهنده : میثم رضازاده