رئیس دادگستری شهرستان زرند هشدار داد:

مدیرانی که در حفظ و حراست از بیت المال کوتاهی کنند، باید پاسخگو باشند

رئیس دادگستری شهرستان زرند گفت: بسیاری از تضییع حقوق بیت المال و باالتبع تضرر مردم ناشی از بی مبالاتی و سهل انگاری مسئولین امر می باشد و مدیرانی که در حفظ و حراست از بیت المال کوتاهی کنند باید پاسخگو باشند.

رئیس دادگستری شهرستان زرند گفت: بسیاری از تضییع حقوق بیت المال و باالتبع تضرر مردم ناشی از بی مبالاتی و سهل انگاری مسئولین امر می باشد و مدیرانی که در حفظ و حراست از بیت المال کوتاهی کنند باید پاسخگو باشند.

به گزارش صدای زرند، حجت الاسلام و المسلمین “محمود محمدی” در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال شهرستان زرند، اظهار داشت: برای جلوگیری از سواستفاده سودجویان و با توجه به تاکید شورای حفظ حقوق بیت المال می بایست پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در اولویت ویژه قرار گیرد.

حجت الاسلام محمدی ضمن تاکید بر لزوم حفظ بیت المال مسلمین گفت: بایستی نظارت ها آنقدر قوی و مستمر باشد تا شاهد ساخت و سازهای بدون مجوز و غیر قانونی نباشیم. نه اینکه پس از اتمام ساخت و ساز به صورت غیر مجاز به فکر چاره باشیم و بدنبال صدور حکم تخریب از ناحیه دستگاه قضا باشیم که دررئیس دادگستری شهرست بسیاری از موارد اجرای حکم نیز تبعات اجتماعی فراوانی را در پی خواهد داشت.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال شهرستان زرند تاکید کرد: در ارائه اراضی و تسهیلات جهت اجرای طرح های مختلف حتماً اعتبارسنجی لازم صورت پذیرد و به کسانی اراضی واگذار شود که توانائی انجام کار را داشته باشند و چنانچه متقاضی به هر دلیل از اجرای طرح در وقت معین شده خودداری نمود حتماًاراضی به بیت المال برگردانده شود.

محمدی در خصوص موقوفات در شهرستان بیان داشت: متاسفانه در برخی موارد مشاهده می شود که حقوق وقف بخوبی توسط افراد رعایت نمی شود و درپرداخت حقوق وقف سهل انگاری صورت می پذیرد لذا ضرورت دارد مسئولین امر جدیت بیشتری لحاظ نموده و هر کجا نیاز به همکاری دستگاه قضایی باشد ورود خواهیم کرد.

وی بیان داشت: چنانچه درآمد موقوفات بخوبی دریافت شود می توان اقدامات در خور و شایسته ای جهت کمک به افراد بی بضاعت و ارتقاء امور فرهنگی شهرستان لحاظ نمود.

رئیس دادگستری زرند در ادامه با اشاره به بحران کم آبی منطقه بر لزوم بازنگری و ارزیابی دقیق چاه های آب کشاورزی شهرستان زرند تاکید کرد و خواستار اجرای کامل طرح کنتور هوشمند در چاه های آب کشاورزی شد.

انتهای پیام/

محمداسلامی – انتشار دهنده : میثم رضازاده