افزایش ۱۵۰ درصدی تلفات حوادث رانندگی شهری در زرند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان کرمان رئیس پلیس راهور کرمان از افزایش ۱۵۰ درصدی آمار تلفات جانی تصادفات و حوادث رانندگی درون شهری زرند در سالجاری خبر داد.

رئیس پلیس راهور کرمان از افزایش ۱۵۰ درصدی آمار تلفات جانی تصادفات و حوادث رانندگی درون شهری زرند در سالجاری خبر داد.

به گزارش صدای زرند، “یوسف نجفی” در جلسه شورای ترافیک این شهرستان اظهار داشت: در حال حاضر کاهش آمار پدیده تصادفات و سوانح ترافیکی و رانندگی در سطح کشور در دستور کار ویژه ارکان نظام خصوصاً دولت قرار گرفته و در همین راستا بخشنامه اجرایی تهیه برنامه جامع کاهش آمار تصادفات و سوانح رانندگی شهری و برون شهری به استانداران سراسر کشور ابلاغ شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان کرمان از تهیه و تنظیم این برنامه زیر نظر مستقیم استاندار کرمان خبر داد و اظهار امیدواری کرد: با همکاری و تعامل بین بخشی، استان کرمان به عنوان پایلوت اصلی اجرای این برنامه در سطح کشور معرفی و موفق شود.

نجفی ضمن اشاره به بیش از یک‌هزار و ۱۰۰ نفر فوتی بر اثر حوادث رانندگی در سطح راه‌های درون و برون‌شهری استان کرمان، این میزان را برای استان از بین آمار فوتی ۱۷ هزار نفری در سطح کشور، فاجعه‌بار خواند.

وی با بیان اینکه اقدامات قابل قبولی در سطح شهرستان زرند برای ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز از جمله ادامه عملیات بهسازی و تعریض جاده گردنه ده علیرضا انجام گرفته و یا در دست اقدام است، خواستار وارد عمل شدن مسئولان مربوطه به‌صورت جهادی در بحث به پایان رساندن هرچه سریعتر عملیات اجرایی بهسازی کمربند غربی زرند (ورودی اصلی شهر زرند از سمت رفسنجان) و به زیر بار ترافیک رفتن باند دوم این محور شد.

افزایش سهم تلفات رانندگی ۱۱ درصدی شهرستان زرند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان کرمان اظهار داشت: خوشبختانه وضعیت ترافیکی خیابان‌های سطح شهر زرند نسبت به دیگر مراکز شهرستان‌های استان، استاندارد و آبرومندانه استد اما هنوز جا برای کار بیش از پیش وجود دارد.

نجفی از آمار نگران کننده افزایش سهم تلفات رانندگی ۱۱ درصدی شهرستان زرند نسبت به کل استان در سال جاری خبر داد و افزود: متاسفانه در پنج ماهه اول سال جاری نسبت به سال گذشته، افزایش ۱۵۰ درصدی کشته‌های حوادث رانندگی درون شهری زرند را داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: در پنج ماهه اول سال جاری ۲۵۶ نفر جرحی با افزایش ۹ درصدی نسبت به سال گذشته و ۱۰ نفر فوتی با افزایش ۱۵۰ درصدی نسبت به سال گذشته در تلفات رانندگی درون شهری زرند بوده است.

فرمانده پلیس راهور استان، بیشترین عامل حوادث رانندگی در زرند را مربوط به عابران پیاده و موتورسیکلت سواران دانست و بیان کرد: رانندگان وسائل نقلیه همواره باید سرعت مجاز، بستن کمربند و داشتن کلاه ایمنی، رعایت حقوق عابرین پیاده و… را مدنظر داشته باشند.

تسریع در باند دوم محور کمربندی غربی زرند

فرماندار زرند نیز با بیان اینکه شهرستان زرند در راستای پیوستن اولین شهر کشور به انجمن جامعه ایمن، به قوانین و تعهدات جامعه ایمن، خصوصاً در مناسب و ایمن‌سازی راه‌های برون و درون شهری خود متعهد است، بر لزوم برنامه‌ریزی مدون برای اصلاح و شناسایی نقاط حادثه‌خیز و کاهش آمار سوانح رانندگی در سطح شهرستان تاکید کرد.

علی صادق‌زاده گفت: دستگاه‌های متولی به‌ویژه شهرداری و ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و راه و شهرسازی با همکاری و هماهنگی سایر دستگاه‌های اجرایی اهتمام جدی در راستای تحقق مصوبات در اجرایی کردن به‌موقع و بهره‌برداری هرچه سریعتر از باند دوم محور کمربندی غربی زرند داشته باشند.

وی در پایان توجه ویژه دستگاه‌های متولی امر به تامین زیرساخت و مناسب‌سازی ترافیکی سطح شهر زرند را در کاهش آمار و تلفات جاده‌ای و شهری حائز اهمیت دانست و گفت: همچنان فرهنگ‌سازی و آموزش در خط مقدم پیشگیری از وقوع حادثه قرار دارد.

انتهای پیام/

منبع : فارس *** انتشار دهنده : میثم رضازاده