مدیر کل زندانهای استان کرمان:

برگزاری مسابقات ورزشی باعث ایجاد شور و نشاط و افزایش راندمان کاری کارکنان می شود

مسابقات ورزشی کار کنان زن زندانهای استان کرمان چهارشنبه ۱۲ تیرماه به میزبانی اداره زندان شهرستان زرند برگزار شد.

مسابقات ورزشی کار کنان زن زندانهای استان کرمان چهارشنبه ۱۲ تیرماه به میزبانی اداره زندان شهرستان زرند برگزار شد.

به گزارش صدای زرند، در آیین اختتامیه این دوره از مسابقات مدیر کل زندانهای استان کرمان ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت مصومه (س) و روز دختر و خیر مقدم به مسئولین و بانوان ورزشکار ، به اشاعه ورزش در بین کارکنان زن زندانهای استان تاکید وافزود: ورزش زنان شاغل در زندانهای استان نیازمند توجه و برنامه ریزی جدی را می طلبد، چرا که زنان شاغل وظاعف سنگین و حساسی در خانواده و محیط کار بر عهده دارند و باید از نظر جسمی، روحی و روانی در سطح آمادگی مطلوبی قرار گیرند.

“رمضان امیری” گفت:ورزش برای زنان جامعه جز ملزومات است زیرا علاوه بر سلامت جسمی و روحی ،افزایش اعتماد به نفس را به همراه دارد و هدف ما از برگزاری این گونه مسابقات تشویق و ترغیب به فعالیت های ورزشی و ایجاد شور وهیجان در بانوان کارمند است .

این مقام ارشد زندانهای استان اظهار داشت : داشتن نشاط سرکار و نگاه مثبت به همکار و آرامش در محیط کاری باعث پیشرفت مجموعه می گردد و تزریق این نشاط در محیط منزل هم صورت می پذیرد.

مدیر کل زندانهای استان کرمان بیان داشت : فعالیت های ورزشی منظم می تواند باعث کارایی بیشتر ادارات شده وهم افزایی و تعامل بیشتر دستگاه و واحدهای سازمانی را رقم بزند وازرئیس و کارکنان زندان زرند به خاطر میزبانی خوب این جشنواره تشکر و قدر دانی نمود .

“ماشاءالله تویسرکانی” رییس اداره زندان زرند نیز اظهارکرد: ورزش در کشور ایران از دیرباز همراه با اخلاق و معنویت بوده است.

وی با اشاره به ورزش پهلوانی و سابقه آن در ایران، به الگوبرداری از ویژگی های پهلوانان تاکید کرد و افزود: امروز شاهد اخلاق و منش پهلوانی در ورزشکاران عزیزمان هستیم.

تویسرکانی از مدیرکل زندان­های استان کرمان برای انتخاب زرند به ­عنوان میزبان این دوره از مسابقات تشکر کرد.

در این مراسم، حجت­ الاسلام “محمدی” رییس دادگستری شهرستان زرند نیز با ابراز خرسندی از برنامه­ های فرهنگی اداره زندان زرند برای ایجاد نشاط در این مجموعه گفت: خداوند ورزشکاران و ورزش­ دوستان را دوست دارد و تاکید مقام معظم رهبری هم بر «تحصیل، تذهیب و ورزش» بوده است.

وی با تاکید بر هماهنگی ورزش با اخلاق اسلامی افزود: تمامی ورزشکارانی که در آیین اختتامیه حضور دارند، محجبه و دارای پوشش اسلامی هستند که این مساله حاکی از پاسداشت پوشش و اخلاق اسلامی در ورزش است.

حجت ­الاسلام محمدی در ادامه خطاب به مسئولان فرهنگی شهرستان تصریح کرد: مسئولان فرهنگی بدانند امروز بایستی نسبت به انجام وظایف خود به عنوان فرماندهانی که در خط مقدم قرار دارند روز و شب تلاش و کوشش کنند زیرا میزان ناهنجاری­ ها و نابه­سامانی­ هایی که امروز مرز و بوم اسلامی را هدف قرار داده است بسیار بالاست.

وی اضافه کرد: یکی از اموری که می­ تواند جوانان ما را پرورش بدهد و در کنار ورزش، مبانی اعتقادی و دینی آن­ها را ارتقا ببخشد، اجرای برنامه ­های ورزشی است.

رییس دستگاه قضایی زرند با تقدیر از مجریان مسابقات ورزشی کارکنان زن زندان­های استان، خاطرنشان کرد: باید جهت برگزاری این­ گونه برنامه ­ها برای کارمندان برنامه ­ریزی کنیم چرا که کارمندان ما می ­توانند الگویی برای افراد جامعه بیکار در جامعه و مبلغ امر ورزش باشند که این مساله مورد رضایت خداوند است.

وی ضمن تاکید بر راهنمایی جوانان برای تشخیص راه درست توسط مسوولین فرهنگی، با عنایت به فرمایشی از امیرالمومنین گفت: هر کسی که کار فرهنگی انجام می­دهد و به واسطه آن جوانی را با دین و مذهب آشنا می­کند، بداند که نه یک فرد بلکه جهانی را هدایت کرده است.

در این مراسم، حجت‌الاسلام “نیک‌نام” رییس اداره فرهنگی و تربیتی زندان‌های استان نیز زرند را میزبانی شایسته خواند و گفت: خوشبختانه کارهای فرهنگی در زندان­ها رایج است و هم ­اکنون در بین مددجویان زندان­های استان قریب به ۴ هزار نفر حافظ قرآن داریم.

وی افزود: هفته گذشته مسابقات قرآنی مددجویان زندان­های استان به میزبانی زندان مرکزی برگزار شد که تعداد قابل توجهی از مددجویان در این مسابقات شرکت کردند و اکثر آن­ها حافظ کل قران کریم بودند که این­ها همه به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

نیک‌نام در تشریح عملکرد اداره کل زندان­های استان کرمان در حوزه کاهش آسیب­­ های اجتماعی و مبارزه با مواد مخدر، عنوان کرد: اکثر مددجویانی که روانه زندان­های استان می­ شوند، متاسفانه به موادمخدر اعتیاد دارند اما با برنامه ­ریزی­های خوبی که در راستای اقدامات فرهنگی، ورزشی و تربیتی در استان صورت گرفته است امروز شاهد ترک اعتیاد بسیاری مددجویان در زندان ها هستیم که این این مساله منجر به بازگشت سعادتمندانه آن­ها به جامعه می­ شود.

وی سپس با اشاره به سختی شغل کارکنان اداره زندان­ها، یکی از اهداف برگزاری این مسابقات را ارتقاء روحیه خدمتی در کارمندان مجموعه زندان­های استان عنوان کرد.

این دوره از مسابقات ورزشی کارکنان زن زندان­های استان کرمان با شرکت ۱۳۰ نفر در رشته­ های دارت، تنیس روی میز و آمادگی جسمانی به میزبانی زرند برگزار شد.

شایان ذکر است در این مراسم از برگزیدگان مسابقات با اهدای لوح تقدیر و هدیه و به افرادی که نام آنان مزین به نام معصومه بود با اهدای کارت هدیه تجلیل به عمل آمد .

اسامی برگزیدگان:

در رشته آمادگی جسمانی رده سنی زیر ۳۷ سال، خانم­ ها نعیمه شجاعی( اداره کل )، عظیمه یوسف الهی و فائزه پاک­ طینت ( زندان مرکزی) به ترتیب موفق به اخذ عناوین اول تا سوم شدند.

در رده سنی ۳۸ تا ۴۷ سال این رشته، خانم ­ها صدیقه ملایی( جیرفت )، مریم مظفری( جیرفت ) و رویا مهدوی( زندان مرکزی ) عناوین اول تا سوم را کسب کردند .

در رده سنی بالای ۴۸ سال نیز، خانم­ ها مریم آموزگار(زندان مرکزی)، مریم نوروزماهانی ( زندان مرکزی ) و صدیقه اسماعیلی ( رفسنجان ) موفق به کسب رتبه­ های اول تا سوم شدند.

همچنین در رشته تنیس روی میز، خانم ­ها زهرا حیدریان ( شهربابک ) ، مژگان حاج­ زینلی و لاله صادقی ( بازداشتگاه موقت ) حائز رتبه ­های اول تا سوم شدند.

در آخر، در رشته دارت نیز خانم­ ها افسانه محمدی ­خواه ( شهربابک)، بتول ذوالفقاری(زرند) و سمیه اکرم مقیمی ( اداره کل) به ترتیب عناوین اول تا سوم را کسب کردند.

گفتنی است در مجموع زندان­ها، زندان مرکزی به مقام اول، زندان شهربابک به مقام دوم و زندان جیرفت به مقام سوم رسیدند.

مسابقات ورزشی کار کنان زن زندانهای استان کرمان چهارشنبه 12 تیرماه به میزبانی اداره زندان شهرستان زرند برگزار شد.19 مسابقات ورزشی کار کنان زن زندانهای استان کرمان چهارشنبه 12 تیرماه به میزبانی اداره زندان شهرستان زرند برگزار شد.18 مسابقات ورزشی کار کنان زن زندانهای استان کرمان چهارشنبه 12 تیرماه به میزبانی اداره زندان شهرستان زرند برگزار شد.17 مسابقات ورزشی کار کنان زن زندانهای استان کرمان چهارشنبه 12 تیرماه به میزبانی اداره زندان شهرستان زرند برگزار شد.16 مسابقات ورزشی کار کنان زن زندانهای استان کرمان چهارشنبه 12 تیرماه به میزبانی اداره زندان شهرستان زرند برگزار شد.15 مسابقات ورزشی کار کنان زن زندانهای استان کرمان چهارشنبه 12 تیرماه به میزبانی اداره زندان شهرستان زرند برگزار شد.14 مسابقات ورزشی کار کنان زن زندانهای استان کرمان چهارشنبه 12 تیرماه به میزبانی اداره زندان شهرستان زرند برگزار شد.6 مسابقات ورزشی کار کنان زن زندانهای استان کرمان چهارشنبه 12 تیرماه به میزبانی اداره زندان شهرستان زرند برگزار شد.7 مسابقات ورزشی کار کنان زن زندانهای استان کرمان چهارشنبه 12 تیرماه به میزبانی اداره زندان شهرستان زرند برگزار شد.8 مسابقات ورزشی کار کنان زن زندانهای استان کرمان چهارشنبه 12 تیرماه به میزبانی اداره زندان شهرستان زرند برگزار شد.9 مسابقات ورزشی کار کنان زن زندانهای استان کرمان چهارشنبه 12 تیرماه به میزبانی اداره زندان شهرستان زرند برگزار شد.10 مسابقات ورزشی کار کنان زن زندانهای استان کرمان چهارشنبه 12 تیرماه به میزبانی اداره زندان شهرستان زرند برگزار شد.11 مسابقات ورزشی کار کنان زن زندانهای استان کرمان چهارشنبه 12 تیرماه به میزبانی اداره زندان شهرستان زرند برگزار شد.13 مسابقات ورزشی کار کنان زن زندانهای استان کرمان چهارشنبه 12 تیرماه به میزبانی اداره زندان شهرستان زرند برگزار شد.20 مسابقات ورزشی کار کنان زن زندانهای استان کرمان چهارشنبه 12 تیرماه به میزبانی اداره زندان شهرستان زرند برگزار شد.5 مسابقات ورزشی کار کنان زن زندانهای استان کرمان چهارشنبه 12 تیرماه به میزبانی اداره زندان شهرستان زرند برگزار شد.4 مسابقات ورزشی کار کنان زن زندانهای استان کرمان چهارشنبه 12 تیرماه به میزبانی اداره زندان شهرستان زرند برگزار شد.2 مسابقات ورزشی کار کنان زن زندانهای استان کرمان چهارشنبه 12 تیرماه به میزبانی اداره زندان شهرستان زرند برگزار شد.1 مسابقات ورزشی کار کنان زن زندانهای استان کرمان چهارشنبه 12 تیرماه به میزبانی اداره زندان شهرستان زرند برگزار شد.0 مسابقات ورزشی کار کنان زن زندانهای استان کرمان چهارشنبه 12 تیرماه به میزبانی اداره زندان شهرستان زرند برگزار شد..

انتهای پیام/

منبع : سازمان زندانها *** انتشار دهنده : میثم رضازاده