مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان:

تقریبا مخزن آب شرب شهر زرند خالی است/ ۹۰ درصد روستاهای شهرستان زرند آب آشامیدنی ندارند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان با بیان اینکه شهر زرند با مشکل شدید آب شرب روبه‌رو است و در حال حاضر تقریبا مخزن آب شرب شهر زرند خالی است، افزود: در استان کرمان هنوز به این باور نرسیدیم که مصرف آب در کشاورزی باید اصلاح شود و استان با بحران کم‌آبی روبه‌رو است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان با بیان اینکه شهر زرند با مشکل شدید آب شرب روبه‌رو است و در حال حاضر تقریبا مخزن آب شرب شهر زرند خالی است، افزود: در استان کرمان هنوز به این باور نرسیدیم که مصرف آب در کشاورزی باید اصلاح شود و استان با بحران کم‌آبی روبه‌رو است.

به گزارش صدای زرند، “محمد طاهری” در دیدار مدیران زیرمجموعه وزارت نیرو در استان کرمان با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه ۹۵ درصد آب موجود در استان در بخش کشاورزی استفاده می‌شود اظهار داشت: ۴ درصد این آب در بخش شرب و یک درصد هم در بخش صنعت استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه برای تامین چهار درصد آب شرب مردم که مطالبه آنها هم هست کار مشکلی داریم گفت: متاسفانه در حاشیه شهر از انشعاب غیرمجاز استفاده می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان با اشاره به اینکه صنعت آب و برق بسیار مظلوم است و مردم فقط زمانی که آب و برق نیست وجود آن را لمس می‌کنند افزود: در شهر کرمان آب شرب از ۱۰۰ کیلومتری و از منطقه قریه‌العرب تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه کرمان تنها کلان شهری در کشور است که ۱۰۰ درصد منابع تامین آب شرب آن از چاه است عنوان کرد: ۱۰۰ حلقه چاه کار تامین آب شرب کرمان را انجام می‌دهد.

طاهری با اشاره به اینکه هزار و ۸۵۰ لیتر بر ثانیه تولید آب کرمان است که نیاز به ۳ هزار لیتر بر ثانیه آب داریم گفت: صرفه‌جویی مصرف آب در تابستان بسیار ضروری است.

وی با بیان اینکه شهر زرند با مشکل شدید آب شرب روبه‌رو است و در حال حاضر تقریبا مخزن آب شرب شهر زرند خالی است افزود: در استان کرمان هنوز به این باور نرسیدیم که مصرف آب در کشاورزی باید اصلاح شود و استان با بحران کم‌آبی روبه‌رو است.

۹۰ درصد روستاهای شهرستان زرند آب اشامیدنی ندارند

“علی رشیدی” مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمان با اشاره به اینکه وضعیت روستاها در آب شرب بسیار اسفبار است اظهار داشت: هیچ روستایی آب پایدار ندارد و بعد از مدتی با مشکل آب روبه‌رو می‌شود.

وی با بیان اینکه در سرآسیاب شش تاکنون ۷ حلقه چاه حفر شده که متاسفانه خشک شده‌اند عنوان کرد: ۹۰ درصد روستاهای شهرستان زرند آب آشامیدنی ندارند و در سه ماهه اول امسال ۹۰ پمپ به‌دلیل کم‌آبی سوخته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمان با اشاره به اینکه ۵ هزار و ۷۰۰ روستا در استان کرمان داریم افزود: عمده روستاهای استان با مشکل کمبود آب روبه‌رو هستند.

وی با بیان اینکه ۹۰۰ روستا در استان کرمان با تانکر به‌صورت سیار آبرسانی می‌شوند گفت: مشکل اصلی استان کرمان آب است و باید در راس پیگیری مشکلات استان قرار بگیرد.

انتهای پیام/
منبع : تسنیم *** انتشار دهنده : میثم رضازاده