فرماندار زرند با اشاره به بارش‌های شدید در شهرستان مطرح کرد:

احتمال تخلیۀ ۳ روستای زرند وجود دارد

فرماندار زرند گفت: احتمال تخلیه‌ی روستاهای گلشن، چاه‌غلام‌علی و جلال‌آباد وجود دارد، به اهالی هشدار دادیم و گفتیم که روستا را تخلیه کنند.

فرماندار زرند گفت: احتمال تخلیه‌ی روستاهای گلشن، چاه‌غلام‌علی و جلال‌آباد وجود دارد، به اهالی هشدار دادیم و گفتیم که روستا را تخلیه کنند.

به گزارش صدای زرند، “حبیب‌الله خنجری” ظهر روز یکشنبه، ۲۵ فروردین‌ماه با اشاره به بارندگی شدید و جاری شدن سیلاب در برخی از مناطق شهرستان زرند، اظهار کرد: جاری شدن رودخانه‌ی باب‌تنگل، جاده‌ی سنگ‌آهن جلال‌آباد بین زرند – بافق را مسدود کرده است.

وی افزود: گدار ده‌علیرضا هم مسدود شده بود که بازگشایی شد و الان مشکلی نداریم.

فرماندار زرند با اشاره به آبگرفتگی در مناطقی مانند جلال‌آباد، گلشن، چاه غلام‌علی، سیریز، شعبجره و فتح‌آباد علیا، بیان کرد: در سطح شهر زرند نیز بعضی معابر دچار آبگرفتگی شدند.

وی با اشاره به بارندگی در سطح شهرستان زرند، گفت: میزان بارش‌ها در مناطقی مانند بخش یزدان‌آباد و روستاهای بادیز و دشتخاک بیشتر و در سطح شهر زرند کمتر بوده است.

خنجری یادآور شد: همچنین در اثر بارش باران منازل در برخی مناطق شهر زرند و نیز روستای گلشن دچار آبگرفتگی شدند.

وی با بیان این‌که احتمال تخلیه‌ی روستاهای گلشن، چاه‌غلام‌علی و جلال‌آباد وجود دارد، اظهار کرد: به اهالی هشدار دادیم و گفتیم که روستا را تخلیه کنند.

فرماندار زرند خاطرنشان کرد: این دو روستا حدود ۲۴ خانوار جمعیت دارند و چون اهالی این روستاها معمولا عشایری هستند در یزدان‌آباد یا شهر زرند جای اسکان دارند و مشکلی از این بابت ندارند اما اگر نیاز داشته باشند، امکان اسکان آن‌ها در سالن‌های ورزشی و ادارات وجود دارد.

وی با بیان این‌که امکانات شهرستان کافی نیست، گفت: امکانات کافی نداریم اما با همین تجهیزات کمی که داریم وضع مدیریت می‌شود که ان‌شاءالله مشکلی ایجاد نشود. مردم هم باید همکاری داشته باشند و اگر جایی دستور تخلیه داده شد و قرار باشد همکاری کنند با مسئولین و دست‌اندرکاران بحران همکاری داشته باشند.

خنجری ادامه داد: متاسفانه عده‌ای برای عکس گرفتن به رودخانه‌هایی که طغیان کردند نزدیک می‌شوند که ممکن است مشکل ایجاد شود.

وی از شهروندان خواست اگر جایی نیروی انتظامی و پلیس‌راه تردد را ممنوع اعلام می‌کند، تردد نداشته باشند تا مشکلی برای خود و خانواده‌شان ایجاد نشود.

فرماندار زرند خاطرنشان کرد: مردم خصوصا در روستاها با مسئولین، شوراهای اسلامی و دهیاری‌ها همکاری کنند زیرا در بعضی جاها شاید ساخت و سازها اصولی نبوده و متاسفانه مشکل‌ساز می‌شود.

انتهای پیام/

منبع : فردای کرمان *** انتشار دهنده : میثم رضازاده