خطیب جمعه زرند:

جشن چله انقلاب، شکست استکبار جهانی بود / مسئولین قدردان حضور مردم باشند

امام جمعه زرند در خطبه های نماز جمعه این هفته زرند که در مسجد جامع شهر زرند برگزار شد، جشن چله انقلاب را شکست استکبار جهانی دانست.

امام جمعه زرند در خطبه های نماز جمعه این هفته زرند که در مسجد جامع شهر زرند برگزار شد، جشن چله انقلاب را شکست استکبار جهانی دانست.

به گزارش صدای زرند، حجت اسلام “علی ابراهیمی” با تسلیت وفات حضرت ام‌البنین (س) با نگاهی به شرایط بازار اسلامی اظهار داشت: انجام کار مفید مهم‌ترین عامل حیات و عزت خانوادها و پیشرفت جامعه است.

وی با تاکید بر اینکه باید برای پیشرفت همه جانبه ی و طی کردن پله‌های رو به جلو فرهنگ کار مفید و تأثیر گذار در کشور نهادینه شود، بیان داشت: سرانه و میزان کار مفید طی یک هفته در کشور ما ۷ ساعت است حال آنکه در کشورهای پیشرفته مثل انگلیس، پرتقال، ژاپن، چین و… متوسط کار مفید ۶ الی ۸ ساعت روزانه است.

رئیس فرهنگ عمومی شهرستان با قدردانی و تشکر از حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن اظهارداشت: حضور پرشور مردم ولایتمدار و بصیر جمهوری اسلامی در راهپیمایی و جشن چهل سالگی انقلاب، سیلی محکمی بر دهان یاوه گویان پلید و استکبار جهانی بود و یکبار دیگر عظمت و تحقق عینی غدیر را در جشن چهل سالگی انقلاب شاهد بودیم.

وی ادامه داد: عظمت و تبدیل شدن جمهوری اسلامی به یک قدرت در مقابل زورگویان جهانی همه بخاطر رهنمودهای امام (ره) و مقام معظم رهبری (حفظه الله) و حمایات همه جانبه و در صحنه بودن مردم ولایتمدار جمهوری اسلامی است.

وی خاطرنشان‌کرد: مدیران و مسئولان باید در قدردانی و تشکر از مردم ولایتمدار که با تمام توان در صحنه حاضر هستند، خود را خادم و نوکر مردم بدانند و با تلاش شبانه‌روزی گره از معیشت مردم باز کنند.

نماینده ولی فقیه با محکوم‌کردن حادثه ی تروریستی و تسلیت و تبریک شهادت جمعی از مرزبان میهن اسلامی، اظهار داشت: با ترور و به شهادت رساندن جوانان این کشور ذره‌ای از عزم راسخ و هدف بلند این نظام و مردم کم نمی‌شود، چرا که دنیا و مردم ایران چهره‌ی پلید استکبار جهانی و آل‌سعود خائن به کشتن جوانان و بچه‌های بی گناه را شناخته است.

وی افزود: آل سعود یک قصاب و خون‌ریز به تمام معنا است، یک سعودی خون‌ریز با سر بریدن فرزند ۶ ساله به جرم شیعه بودن معلوم شد که حرمله‌ها حرام‌زاده هنوز زنده هستند.

ابراهیمی گفت: این حادثه‌های تروریستی نقش و اهمیت رزم‌آوری مدافعان حرم را برای مردم کشورهای چون سوریه و عراق و بخصوص ایران روشن می‌کند که اگر رزمندگان و شهدا مدافع حرم نبودند روزانه شاهد کشته شدن و به شهادت رسیدن هزاران علی‌اصغر در جمهوری اسلامی بودیم.

امام جمعه زرند با نگاهی به رونق اقتصاد مقاومتی و کارخانه‌های شهرستان بیان کرد: کارخانه فولاد با به کارگیری جوانان متعهد و با سواد زرندی یک تحول عظیمی در صنعت فولاد کشور و اقتصاد شهرستان ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: باید دست سرمایه گذار را بوسید و فرش قرمز برای آنان پهن کنیم و زمینه را برای سرمایه‌گذار واقعی فراهم کنیم. در حال حاضر شرکت میدکو با سرمایه گذاری ۵۵ درصدخود و کک‌کردن زغال با اکسیژن با بودجه ۳۲ میلیون یورو زیر ساخت‌های صفر تا صد چرخه فولاد را در شهرستان راه‌اندازی کرده است.

امام جمعه زرند در بحث جذب شرکت فولاد اظهارداشت: شرکت فولاد ۹۰ درصد جذب نیروهایش را از جوانان زرندی و ۸ درصد از استان و تنها ۲ درصد را از کل کشور انجام داده است.

وی تأکید کرد: باید مسئولان آموزشی فنی حرفه‌ای و دانشگاه‌های شهرستان رشته‌های مثل متولوژی و جوشکاری فنی که در آینده شرکت فولاد در این رشته‌ها نیاز به نیرو دارد زیرساخت‌های آموزشی را فراهم کنند و دانشجویان هم سعی کنند تا در این رشته‌ها تحصیل کنند تا وقت نیاز قرار نباشد با کم بود نیرو متخصص در این رشته‌های خاص مواجه بشویم.

حجت اسلام ابراهیمی با توجه به فراخوان ثبت نام حوزه های علمیه کشور بیان داشت: همان‌گونه که مرز جغرافیایی و خاکی ما نیاز به مرزبان و نگهبان دارد مرز افکار و اعتقادات مردم باید با واسطه عالم دینی حفظ شود و اگر زحمت و رشادت‌های عالمان دینی نبود امروز اثری از فقه و دین آل محمد وجود نداشت لذا باید فرزندان با استعداد خود را جهت عالم شدن به حوزه علمیه بفرستید تا مردم و خود را از جهالت و تاریکی به نور اهلبیت هدایت کنند.

انتهای پیام/