به نگارش یک شهروند سال های دور و نزدیک/

خواب‌های پریشان تشنگان قدرت برای گسستن وحدت و حرکت این روزهای زرند

نگاهی به نگارش‌های اخیر فضای مجازی و رسانه‌ای، نشانگر آغاز حرکت‌های سیاسی برای در اختیار گرفتن مهمترین موقعیت شهرستان زرند در پارلمان سیاسی کشور است.

نگاهی به نگارش‌های اخیر فضای مجازی و رسانه‌ای، نشانگر آغاز حرکت‌های سیاسی برای در اختیار گرفتن مهمترین موقعیت شهرستان زرند در پارلمان سیاسی کشور است.

صدای زرند؛ یک شهروند زرندی: این حرکات در تشکُل‌های منفعت‌طلب همواره با تخریب گروه مقابل یا حاکم و ایجاد ناامیدی در بین مردم همراه می‌گردد که متاسفانه در کشور ایران به وفور مشاهده می‌شود.

در یک نگاه کلی با توجه به بحران‌های اقتصادی، بیکاری، تحریم‌ها، تعطیلی کارخانجات و دشمنی‌های ظالمانه، اوضاع معیشتی مردم به ویژه قشر متوسط و ضعیف جامعه بسیار نابسامان است که نگارنده در مقام تجویز نسخه فاقد تخصص لازم، می‌باشد.

اما در جغرافیای زرند در مقایسه با بسیاری از مناطق کشور اوضاع متفاوت است و حرکت رو به جلوی این شهر در سایه وحدت و همدلی مقامات ارشد شهرستان باعث گردیده تا کفه مطالبه‌گری به نفع مردم سنگین‌تر شود و هولدینگ‌های قدرتمند صنعتی مجبور به امتیاز دادن شوند.

هرچند که در این ره‌آورد، شکست خورده‌های سیاسی در چپ و راست زبان به انتقاد و تخریب را در پیش گرفته‌اند.

به راستی حضور بالاترین مقام معنوی شهر یعنی امام جمعه زرند در کنار بالاترین مقام قضایی شهر همراه با فرماندار و نماینده مجلس برای گرفتن مطالبه به حق از کارخانجات، آن هم در پاویون فرودگاه که بتوان نظر استاندار را همسوی حق جوانان زرندی نمود. جای تقدیر دارد یا تخریب؟

به راستی حرکت جهادی شهرداری و شورای شهر در عمران و آبادانی زرند جای تقدیر دارد یا تخریب؟

به راستی قرار گرفتن دادستان شهر در نوک پیکان پیوندهای فرهنگی و میراث تاریخی جای تقدیر دارد یا تخریب؟

به راستی قرار گرفتن نام زرند به عنوان شهر مهدویت کشور در سایه وحدت احزاب جای تقدیر دارد یا تخریب؟

به راستی تعامل و همکاری بسیج با فرمانداری در برنامه‌های بزرگ ملی و مذهبی جای تقدیر دارد یا تخریب؟

همه این اتفاقات مثبت نمایانگر آن است که تفکر سیاست انقلابی زرند بر سیاست اصلاح‌طلبی و اصول‌گرایی سایه انداخته است.

به راستی فتیله سیاست زدگی در مدیران شهر زرند به پایین‌ترین حد خود رسیده است و باید به واسطه این حرکت انقلابی از امام جمعه زرند قدردانی نمود که بسیاری از بی‌مهری‌ها و بداخلاقی‌ها را به جان خرید تا مسیر پیشرفت زرند با مشکل روبرو نگردد.

البته خواص سیاسی زرند خوب می‌دانند که فصل چیدن میوه‌های رسیده و آبدار انقلاب صنعتی زرند نزدیک است و می‌خواهند در زمان برداشت این میوه‌ها، زنده‌بادها را نصیب خود کنند.

خواص سیاسی خوب می‌دانند در چهار سال آینده میزان دریافتی از کارخانجات و مسیر توسعه شهر برای عمران و آبادانی چندین برابر خواهد شد و آنوقت است که مدیریت شهر بسیار ساده‌تر از هر زمان خواهد شد چون روزهای سخت این شهر به پایان رسیده است.

کم لطفی است اگر فراموش کنیم امتیاز گرفتن در مجلس اقلیت را!

کم لطفی است اگر فراموش کنیم امتیاز گرفتن در دولت غیرهمسو را!

پس ناسپاس نباشیم و بجای توهین و تخریب در محافل عمومی، در اتاق‌های سیاسی احزاب برای آینده جریان‌های سیاسی خود ترسیم نقشه نماید.

ما هم به خوبی می‌دانیم که حق مردم زرند از صنعتی شدن هنوز محقق نشده است.

ما هم به خوبی درک می‌کنیم تا رسیدن به یک شهر مدرن با توجه به زیرساخت‌های بوجود آمده فاصله زیادی داریم.

اما این را هم می‌دانیم که دلسوزی این روزهای فضای مجازی، تنها یک سناریوی هماهنگ توسط گروهی اندک از سیاسیونی است که به خواسته ناحق خود نرسیده‌اند و در ناکارآمدی مدیریتی و اقبال عمومی بارها در بوته آزمایش قرار گرفته‌اند.

در آخر از این بزرگواران سیاسی می‌خواهیم درصدد روشن کردن فتیله سیاست‌زدگی در بین احزاب نباشید و بجای تخریب و بی‌اعتمادسازی با پیشنهادات اصولی و منطقی خود به مدیران، دلسوزی واقعی خود را به شهر نشان دهید.

شما که خود را قشر روشنفکر جامعه می‌دانید باید نشان دهید که ادبیات شکل گرفته در باب توهین و تخریب که یادآور نقش‌آفرینی شعبان‌های زمانه است از اندیشه شما بدور است.

انتهای پیام/