خطیب جمعه زرند:

مسئولیت نگهبانی از بیت‌المال و خدمت‌ رسانی به مردم است

امام جمعه زرند در آیین عبادی – سیاسی نماز جمعه ۳۰ آذر ماه ۹۷ که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، با اشاره به آفات و مضرات وجود افراد نالایق و غیرمتخصص در سیستم مدیریت کشور، مسئولیت را نگهبانی از بیت‌المال و خدمت‌ رسانی به مردم دانست.

امام جمعه زرند در آیین عبادی – سیاسی نماز جمعه ۳۰ آذر ماه ۹۷ که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، با اشاره به آفات و مضرات وجود افراد نالایق و غیرمتخصص در سیستم مدیریت کشور، مسئولیت را نگهبانی از بیت‌المال و خدمت‌ رسانی به مردم دانست

به گزارش صدای زرند، حجت‌الاسلام والمسلمین “علی ابراهیمی” با اشاره به ادامه‌ی نامه‌ی امام علی (ع) به حارث همدانی در مورد صفات شیعه، اظهارداشت: حضرت علی (ع) فرمودند: خداوند انسان را اجتماعی آفریده و برای زندگی نیاز به همنوع خود دارد و باید روابط اجتماعی خود را کنترل کند.

وی افزود: دوست در زندگی انسان خیلی تأثیر دارد تا جایی که خداوند در آیات قرآن می‌فرماید: «اشخاص در قیامت دست خود را به دندان می‌گیرند و می گویند ای وای، کاش فلانی را دوست [خود] نگرفته بودم… (فرقان/ ۲۸)» بنابراین می‌توان گفت اخلاق خوب یا بد دوستان مانند نسیم باطراوت یا نسیم بد، مخرب و بدبو روی افکار و اعمال فرزندان تأثیر می‌گذارند لذا پدر مادر باید بر ارتباطات فرزندان خود نظارت داشته باشند.

خطیب نماز جمعه زرند با اشاره به فرمایشات رهبری در درس خارج فقه بیان کرد: رسول خدا می‌فرماید: «مسئولین روز قیامت در حالی که دستانشان با زنجیر به گردن بسته شده، وارد محشر می‌شود، اگر نیکوکار باشد و وظیفه خود را به درستی عمل کرده باشند، دستانش را باز می‌کنند؛ ولی اگر کار را درست انجام نداده باشند و تخصص کافی نداشته باشند و در وظیفه‌اش کوتاهی کرده باشد، غُل زنجیرش را سنگین‌تر می کنند».

حجت‌الاسلام ابراهیمی حضور مسئول بدون تخصص در نظام مدیریتی را آفت بزرگی برای نظام دانست و گفت: چرا عده‌ای با پول، لابی‌گریی، باند بازی، پارتی بازی، دست و پا می زنند تا به مقامی که در شأنشان نیست برسند؟

امام جمعه زرند مسئولیت را نگهبانی از بیت‌المال و خدمت‌ رسانی به مردم دانست و تأکید کرد: انتخاب افراد متخصص و باشاخصه‌های اسلامی برای مسئولیت، تنها راه رفع مشکلات کشور است. اگر مدیر و مسئول شایسته و متخصص باشد برکات آن نصیب مردم می‌شود و مشکلات کشور رفع و ضریب امنیتی کشور بالا می‌رود، و مردم شاهد دیدن بداخلاقی‌های سیاسی و حزبی که ضربه‌های جبران‌ناپذیری به کشور می‌زند، نمی‌شوند.

وی با اشاره به شاخصه‌ها اسلامی و دینی مسئولان و مدیران، بیان داشت: تخصص، علم، تقوا، شجاعت، صبر، پاک‌دامنی، مهربانی، پایبند بودن به حدود اللهی، ولایت‌مداری، استکبار ستیزی، روحیه خدمت‌گذاری و تواضع شاخصه‌های اسلامی در انتخاب مسئول و مدیر کارآمد است.

ابراهیمی بیان کرد: همه مسئولان و مردم در هر قشر و گروهی که هستند باید با هوشیاری و عدم غفلت، مانع از میدان‌داری دشمن شوند.

وی افزود: دشمنان با وحدت و همدلی و برنامه‌ریزی استکبار جهانی، به رهبری آمریکا، برای ترور شخصیت‌های تاثیرگذار و نفوذ در نهادهای دولتی و نظامی و اختلاف‌افکنی و تحریک قومیت‌ها نمی‌خواهند جمهوری اسلامی جشن چهل سالگی خود را بگیرد.

نماینده ولی فقیه در شهرستان زرند اظهارداشت: مسئولین تمام تلاش خود را با خدمت به مردم و رفع مشکلات از اقشار مختلف مردم و تبعیت از فرمایشات و رهنمودهای مقام معظم رهبری (حفظه الله) بکار گیرند تا بار دیگر تمام نقشه‌های شوم دشمنان این نظام را نابود کرده و جشن چِله انقلاب را هر چه باشکوه‌تر برپا سازیم.

ابراهیمی با نگاهی به تحولات غرب تصریح کرد: نظام سرمایه‌داری و لیبرالیسم غرب که ۸۰ درصد در فقر کامل و ۲۰ درصد در رفاه هستند، شکست خورده است و به اقرار رهبران و سرانِ اعتراض فرانسه، می‌گویند ما از انقلاب جمهوری‌اسلامی الگو گرفته‌ایم. بنابراین می‌توان کفت دنیا امروز فهمیده که فقط اسلام ناب محمدی راه نجات از گرفتاری‌ها و احیا کردن عدالت اجتماعی است.

وی با توجه به مشکلات مردم در روستاها برای آمدن به نماز جمعه بیان داشت: از فرمانداری و دستگاههای مرتبت درخواست داریم تا با همراهی دهیاری‌ها و شرکت‌های صنعتی شهرستان، یاور نماز جمعه باشند تا مردم بتوانند با شرکت در نماز جمعه از برکت آن بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/