همایش قربانیان ترافیکی در زرند برگزار می شود

کارشناس مسئول دبیرخانه جامعه ایمن زرند از برگزاری همایش قربانیان ترافیکی در زرند خبرداد.

کارشناس مسئول دبیرخانه جامعه ایمن زرند از برگزاری همایش قربانیان ترافیکی در زرند خبرداد.

به گزارش صدای زرند، “علی بهاء الدینی” در نشست خبری با اصحاب رسانه زرند با بیان اینکه طرح جامعه ایمن طرحی برای کاستن حوادث است، اظهارداشت: زرند تنها شهرستانی است در استان کرمان که طرح جامعه ایمن در آن درحال اجرا می باشد.

وی با اعلام اینکه طرح جامعه ایمن از سال ۱۳۸۳ در زرند آغاز شده است، گفت: جامعه ایمن در زرند سیر تاثیرگذاری در کاهش حوادث این شهرستان داشته است.

کارشناس مسئول دبیرخانه جامعه ایمن زرند با اشاره به اینکه از سال ۱۳۸۴ تا سال ۱۳۹۶ در شهرستان زرند ۶۰۴ نفر در تصادفات جان خود را ازدست داده اند، خاطرنشان کرد: ۷۰ درصد از این افراد سن زیر ۳۵ سال داشته اند.

وی افزود: از سال ۱۳۸۹ تا سال ۱۳۹۶ آمار مجروحین زرند با استفاده از وسایل نقلیه خودرو یا موتورسیکلت ۱۴ هزار و ۴۴۳ نفر بوده است که ۸۰ درصد این افراد سن زیر ۳۵ سال داشته اند.

بهاء الدینی با تأکید بر اینکه سالانه در زرند ۳۵ تا ۵۰ نفر بر اثر تصادفات جان خود را از دست می دهند، تصریح کرد: فرهنگ رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در زرند باید ارتقاء پیدا کند.

وی بیان کرد: سرعت و سبقت غیرمجاز، نداشتن کلاه ایمنی، نبستن کمربند ایمنی، نقص فنی وسایل نقلیه، نداشتن چراغ خطر عقب، استفاده نکردن از شب رنگ، استفاده از چراغ با سوی بالا در شب علت های اصلی تصادفات و حوادث منجرب به فوتی یا مجروح در زرند می باشند.

کارشناس مسئول دبیرخانه جامعه ایمن زرند با اشاره به اینکه همایش قربانیان ترافیکی در زرند برگزار می شود، خاطرنشان کرد: این همایش پنجشنبه هفته جاری ۲۲ آذرماه رأس ساعت ۹ صبح در سالن سینما آزادی زرند برگزار می شود.

انتهای پیام/