رئیس دادگستری زرند:

تحکیم بنیان خانواده نیازمند زندگی به سبک اسلامی است/ رسالت سنگین صدا وسیما در جهت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب

حجت الاسلام محمدی رئیس دادگستری شهرستان زرند در جمع بانوان شاغل در دادگستری و اعضای بسیج حقوق دانان، با اشاره به مسئولیت سنگین صداو سیما در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب گفت: متاسفانه برخی از سریال ها و فیلم ها ناخواسته فرهنگ عدم رعایت اصول مذهبی را ترویج می کنند.

رئیس دادگستری شهرستان زرند با اشاره به مسئولیت سنگین صداو سیما در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب گفت: متاسفانه برخی از سریال ها و فیلم ها ناخواسته فرهنگ عدم رعایت اصول مذهبی را ترویج می کنند.

 

mohammadi dadkosteri


به گزارش صدای زرند، حجت الاسلام والمسلمین “محمود محمدی” در جمع بانوان شاغل در دادگستری و اعضای بسیج حقوق دانان ضمن تسلیت شهادت بانوی بزرگوار دوعالم حضرت فاطمه زهراء(س) بیان داشت: زندگی امیرالمومنین حضرت علی (ع) با زهرای مرضیه (س) بایستی الگوی  جوانان جامعه باشد.

 

وی با اشاره به ناهنجاری بدحجابی در جامعه بیان داشت:در حالیکه حجاب پدیده ای است که هیج وقت از مقابل دیدگان ما غایب نمی شود در طول چند سال گذشته بسیار غریب مانده و به خوبی به مفهوم آن پرداخته نشده است.

 

این مقام قضائی تصریح کرد: منطق عمیق حجاب به خوبی بیان نشده است و این در حالی است که دشمنان در این مسیر حمله های خود را هزار برابر کرده اند لذا می طلبد  دولت و نظام و آحاد ملت  نسبت به اصول و مبانی حجاب اسلامی توجه و اهتمام ویژه  داشته باشند.

 

رئیس دادگستری شهرستان زرند ابراز داشت: صدا و سیما در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف مسئولیت سنگینی را بر دوش دارد که متاسفانه برخی از سریالها و فیلمها ناخواسته فرهنگ عدم رعایت اصول مذهبی را ترویج می کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه شبکه های  اجتماعی در فضای مجازی تاثیر زیادی در ترویج فرهنگ منحط غرب در بین جوانان و خانواده ها دارند،گفت: همه می دانیم فضای مجازی مانند رودخانه ای است که می رود و نمی توان جلوی آن را گرفت ولی بایستی این رود بوسیله خانواده و در راس آن ماداران گرامی هدایت و مدیریت شود.

 

محمدی عنوان کرد : یکی از علل نهضت بزرگ عاشورا، انگیزه فرهنگی و حجاب بود و قطعاً کسی شیعه حسین بن علی(ع) می باشد که حجاب فاطمی و دینی را پاس بدارد.

 

رئیس دادگستری شهرستان زرند  گفت: امام حسین(ع) در جریان عاشورا و حتی قبل از آن و در موارد زیادی موضوع حجاب را مطرح کردند.

 

حجت الاسلام و المسلمین محمدی با بیان اینکه اساسی ترین کانون جامعه، خانواده است که مثل رودی به اقیانوس عظیم جامعه می پیوندد،افزود: اگر این کانون صاف و زلال باشد جامعه ای صالح و مبری از ناهنجاری و پلیدی را به دنبال خواهیم داشت و اگر کانون خانواده آلوده به ناهنجاریها و نابسامانیها باشد قطعاً جامعه را نیز به سوی ناهنجاری و ذلت سوق می دهد.

 

نابودی جایگاه مادر در خانواده، نابودی تمدن و فرهنگ را بدنبال خواهد داشت

 

این مقام قضائی بیان کرد: برای نابودی یک تمدن و فرهنگ اولین چیزی را که باید از بین برد نظام خانواده و در راس آن مادر است.

 

حجت الاسلام محمدی گفت: نخستین افراد کانون خانواده زن و شوهر و سپس اولاد می باشند لذا اگر این کانون عواطف داشته باشد فرزندان سالم و با نشاطی تحویل جامعه می دهند و در نهایت جامعه سالم و با نشاطی خواهیم داشت  و بالعکس اگر خانه محل نزاع و درگیری برای والدین باشد فرزندانی پژمرده و مضطرب در جامعه ظهور پیدا نموده و جامعه را درگیر می نمایند.

 

وی با اشاره به سخنان پیامبر اکرم (ص)در خصوص  توجه زوجین به یکدیگر،ابراز داشت:زن بایستی مایه آرامش مرد بوده و اضطراب و ناراحتی او را از بین ببرد و کانون خانواده را محیطی برای ایجاد آرامش و اطمینان مرد قرار دهد و بر اساس گفتار رسول گرامی اسلام حضرت محمد (ص) زن باید طوری عمل نماید که وقتی شوهرش به او نگاه می کند لذت ببرد و شاد شود.

 

این مقام ارشد قضائی شهرستان با اشاره به حقوق مشترک زوجین بیان داشت: اولین حق متقابل زن و شوهر تکریم و احترام یکدیگر است و به فرموده امام صادق (ع) کسی که همسری اختیار می کند باید او را اکرام کند و اینکه مرد و زن بایستی عذر پذیر و خطاپوش باشند و یکدیگر راعفو کنند و در زندگی زناشویی عفو و گذشت ، صمیمیت و هم دلی مضاعفی را در خانواده ایجاد و فاصله ها را کم می کند.

 

انتهای پیام/