با حضور مدیر عامل انجمن جامعه ایمن کشور;

نشست گزارش اقدامات کمیته راهبری جامعه ایمن شهرستان زرند برگزار شد (+تصاویر)

عصر یکشنبه ۱۰ بهمن ماه نشست گزارش اقدامات کمیته راهبری جامعه ایمن شهرستان زرند با حضور دکتر نوفرستی مدیر عامل انجمن جامعه ایمن کشور و رئیس اداره کارگروه پیشگری از مرگ های خاموش و فرماندار زرند و برخی از مسئولین شهرستان برگزار شد.

نشست گزارش اقدامات کمیته راهبری جامعه ایمن شهرستان زرند با حضور دکتر نوفرستی مدیر عامل انجمن جامعه ایمن کشور برگزار شد.

به گزارش صدای زرند، عصر یکشنبه ۱۰ بهمن ماه نشست گزارش اقدامات کمیته راهبری جامعه ایمن شهرستان زرند با حضور دکتر نوفرستی مدیر عامل انجمن جامعه ایمن کشور و رئیس اداره کارگروه پیشگری از مرگ های خاموش و فرماندار زرند و برخی از مسئولین شهرستان برگزار شد.

 

zarandimen 951110 1

 

کاهش حوادث فوتی زرند از ۱۲۳ نفر به ۴۴ نفر

 

“حبیب الله خنجری” فرماندار زرند در این نشست با اشاره به اینکه هر اداره در بحث جامعه ایمن باید وظایف خود را انجام دهد، اظهار داشت: کمیته جامعه ایمن شهرستان زرند جلساتش با نظم‌ و بر اساس برنامه زمانبندی به موقع انجام می شود و مصوباتی که در جلسات صورت می گیرد، پیگیری و اجرا می شوند.

 

وی شهرستان زرند را شهرستانی حادثه خیز بیان کرد و گفت: گردنه ده علی رضا یکی از نقاط حادثه خیزی در زرند بود که با کارهای شایسته ای که انجام شده است، مشکل این منطقه حل شده است.

 

فرماندار زرند ادامه داد: اصلاح نقاط حادثه‎خیز در محورهای شهرستان از جمله دوراهی‎های جاده سنگ آهن و شهرک شهید باهنر و … از جمله اقدامات انجام شده است.

 

خنجری با اشاره به اینکه برای داشتن جامعه ایمن باید فرهنگ سازی شود، افزود: در برخی روستاها مشارکت مردم در بحث ایمن سازی بسیار عالی است و کمیته جامع ایمن زرند هم اکنون این آمادگی را دارد تا اقداماتی که در این کمیته مصوب و اجرا شده اند را در دیگر شهرستان های استان کرمان کمک و اجرا کند.

 

فرماندار زرند از افتتاح روشنایی گردنه ده علیرضا این شهرستان خبر داد، و بیان کرد: نقاط حادثه خیز زرند توسط دهیاری ها و شورا شهر و روستا کاهش یافته است و امیدواریم دیگر نقاط باقی مانده را برطرف کنیم.

وی افزود: با اقدامات صورت گرفته و اصلاح محورها در شهرستان زرند حوادث فوتی از ۱۲۳ نفر به ۴۴ نفر کاهش یافته است.

 

zarandimen 951110 6

 

زرند به شبکه جهانی جوامع ایمن می‎پیوندد

 

“علی رشیدی” نیز در نشست کمیته راهبردی جامعه ایمن اظهار داشت: این شهرستان به عنوان پایلوت انتخاب شد و از سال ۸۳ طرح جامع ایمن فعالیت خود را آغاز کرد.

 

وی بیان داشت: زرند نخستین شهر استان کرمان است که در کمتر از یک سال آینده به شبکه جهانی جوامع ایمن می‎پیوندد و امیدواریم، رسماً این اتفاق رخ دهد.

 

“ماشاءالله عرب‎پور” معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان زرند نیز اظهار داشت: از آذر ماه ۸۳ تا آذر ماه ۹۵ بیش از ۴۶ جلسه در راستای ارتقا فرهنگ ایمنی مردم برگزار شده و در راستای اصلاح نقاط حادثه‎آفرین اقدامات ارزنده‎ای صورت گرفته است.

 

وی با تشریح روند کارها و تاریخچه اجرای برنامه‎های ایمن شهرستان افزود: برنامه‎های جامعه ایمن در بحث ایمنی منازل، سالمندان، کودکان، دانش‎آموزان، محیط کار و پیشگیری از خودکشی‎ها کارهای خوبی انجام گرفته است.

 

عرب‎پور عنوان کرد: امیدواریم در آینده نه چندان دور شاهد پیوستن شهرستان زرند به جامعه ایمن جهانی باشیم که مقدمات پیوستن آن هم فراهم شده است.

 

 

zarandimen 951110 2

zarandimen 951110 3

zarandimen 951110 5

zarandimen 951110 4

zarandimen 951110 7

zarandimen 951110 9

 

انتهای پیام/

 

مطالب مرتبط:

شهرستان زرند فعال‎ترین جامعه ایمن کشور است/ هزینه حوادث ترافیکی ۵ درصد تولید ناخالص ملی است