حجت‌الاسلام انصاری، معاون حقوقی رئیس جمهوری:

هاشمی امیرکبیر زمان بود / سد سانسور رسانه‌ای هیچ خللی در محبوبیت هاشمی ایجاد نکرد

مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی مجاهد نستوه و استوانه انقلاب با حضور حجت‌الاسلام مجید انصاری معاون حقوقی ریاست جمهوری، مهندس رزم‌حسینی استاندار کرمان، خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی، مجمع نمایندگان استان کرمان، مقامات کشوری و لشکری، مسئولین استانی، اقشار مختلف مردم در مسجد جامع رفسنجان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار صدای زرند، حجت‌الاسلام انصاری در این مراسم با بیان اینکه کسی مانند هاشمی مورد اعتماد امام خمینی (ره) نبود اظهار داشت: زندگی و شیوه رفتار آیت الله هاشمی رفسنجانی سرمشقی برای آینده مردم و کشور است و هاشمی همانند دوران دفاع مقدس اکنون نیز فرمانده بسیجیان در بهشت است.

 

معاون حقوقی ریاست جمهوری گفت: آیت‌الله هاشمی همانگونه که امام را دوست داشت اما هنگام رحلت امام بر احساسات خود غلبه کرد و در کمترین زمان ممکن مسیر انتخاب رهبری را مهیا کردند.

 

وی با بیان اینکه فعالیت‌های هاشمی بسیار بیشتر و مهمتر از امیرکبیر بوده است گفت: من به شهادت ۳۷سال همکاری که با آیت‌الله هاشمی داشته‌ام می‌گویم او امیر کبیر زمان بود و من کسی ماننده آیت‌الله هاشمی سراغ ندارم که از سویی فرمانده جنگ بوده باشد از سویی یک دیپلمات برجسته باشد.
انصاری گفت: هاشمی اهل ریا نبود. به محض اینکه اسم اهل بیت می آمد اشک می ریخت. اما تظاهر نمی‌کرد. او نمی توانست روضه بخواند، چون همیشه با روضه خواندن اشک می‌ریخت.

 

وی افزود: من در صبوری آقای هاشمی در شگفتم. هاشمی چه زمانی که در مجلس بود چه زمانی که در ریاست جمهوری و چه در مجلس خبرگان و مجمع تشخیص مصلت نظام بود، به جایگاه‌ها و پست ها شخصیت می‌بخشید نه اینکه جایگاه و پست ها به ایشان شخصیت ببخشند.

 

حجت‌الاسلام انصاری با بیان اینکه امروز نقطه اتکا انقلاب از بین ما رفته است، گفت: دولت تدبیر و امید پشتوانه محکمی را از دست داد. آیت الله هاشمی لنگرگاه آرامش و اعتماد بود.

 

gramidasht hashemi rafsanjan951024

ایشان گفت: او از سد تخریب رسانه ها گذشته بود و سد سانسور رسانه‌ای هیچ خللی در محبوبیت هاشمی ایجاد نکرد. در حال حاضر هم دفاع از جمهوریت نظام و دفاع از محوریت رهبری وظیفه اصلی ما می‌باشد.

 

وی گفت: از همه درخواست می‌کنم با حفظ وحدت برای ساخت ایران بکوشیم که این همیشه آرزوی هاشمی بود است. هاشمی امیدش ساختن ایران به عنوان یک کشور قدرتمند بود.

 

معاون رئیس جمهوری ضمن تسلیت درگذشت آیت‌الله هاشمی به تمامی مردم ایران و با بیان اینکه باید در اظهارنظرها خود کمی تقوا را رعایت کنیم، اظهار داشت: من منظره‌هایی در تشییع جنازه آیت‌الله هاشمی دیدم که فقط در رحلت امام دیده بودم. مراسم مسجد اعظم قم بی نظیر بود و فقط رحلت امام به گواهی تاریخ چنین مراسمی به خود دیده بود.