استاندار کرمان شرکتهای دانش بنیان استان در دولت یازدهم افزایش یافت:

علیرضا رزم حسینی شرکتهای دانش بنیان استان در دولت یازدهم افزایش یافت

استاندار کرمان گفت: تعداد شرکت های دانش بنیان در آغاز به کار دولت تدبیر و امید در استان ۱۱ مورد و بسیار نگران کننده بود که هم اکنون تعداد این شرکت ها به ۴۴ مورد افزایش پیدا کرده است.

صدای زرند، علیرضا رزم حسینی عصر چهارشنبه در نشست هم اندیشی مستعدین و نخبگان به منظور بررسی موانع حوزه علم و فناوری در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان افزود: یکی از ماموریت های مناطق جغرافیایی اقتصادی (هشتگانه) در استان تقویت شرکت های دانش بنیان است.
وی به انعقاد قرارداد با برخی وزرا در حوزه آی. سی. تی اشاره کرد و گفت: این قراردادها منجر به گسترش شرکت های دانش بنیان در استان کرمان می شود و موسسات دولتی و شرکت های غیر دولتی نیز برای اجرایی کردن ایده های نخبگان در استان کرمان کمک می کنند.
استاندار کرمان افزود: بنیاد نخبگان باشگاهی برای نخبکان است اما برخی از نخبگان به این مرکز مراجعه نمی کنند با این وجود ۴۰۰ نخبه در بنیاد نخبگان استان کرمان ثبت نام کرده اند و از خدمات این بنیاد استفاده می کنند.
وی اظهار کرد: بخشی از کمک های دولتی به نخبگان از کانال بنیاد نخبگان انجام می شود لذا دولت آمادگی دارد در بخش نخبگان به عنوان سرمایه انسانی استان کمک و حمایت کند.
رزم حسینی گفت: دولت تدبیر و امید در حوزه انرژی های نو نیز برای تامین ۸۰ مگاوات برق در استان کرمان قرارداد منعقد کرده است و منطقه ویژه انرژی خورشیدی آذر سال جاری اجرایی می شود.
وی با بیان اینکه اقدامات خوبی در دولت یازدهم در بخش انرژی های خورشیدی در کرمان انجام شده است گفت: ۶ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در حوزه انرژی خورشیدی در این استان انجام شده است.
استاندار کرمان بیان کرد: در حوزه انرژی بادی نیز اقداماتی در شهرستان ریگان انجام شده و این در حالی است که در حوزه انرژی بادی متقاضی سرمایه گذاری نداشته ایم.

ostandar-kerman
وی افزود: اقدامات خوبی در حوزه کشاورزی در استان کرمان انجام شده است البته عقب افتادگی هایی نیز در حوزه های مختلف وجود دارد ولی اقدامات انجام شده در بخش آبیاری کشاورزی در استان کرمان بسیار ارزشمند است.
رزم حسینی تصریح کرد: منابع دولتی برای انجام برخی امور کافی نیست لذا باید از بخش خصوصی کمک گرفت زیرا ۳۰۰ هزار میلیارد تومان پروزه نیمه تمام در کشور و ۱۵ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام در استان کرمان وجود دارد.
وی گفت: اگر شرایط بهتری وجود داشت در حوزه اقتصاد مقاومتی سرمایه گذاران بیشتری را وارد استان کرمان می کردیم.
وی بودجه عمرانی استان کرمان را ناچیز دانست و با مقایسه آن با مقدار پرداختی یارانه ها اظهار کرد: سه هزار و ۶۹۷ میلیارد تومان موافقت نامه سرمایه گذاری در پنج شهرستان جنوبی استان کرمان امضا شده و بیش از یکهزار میلیارد تومان پروژه در استان در حال اجراست.
استاندار کرمان به فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی در دوره دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: باید به مردمی بودن اقتصاد توجه کنیم و فرهنگ کار و تلاش و ایثارگری، کلید توسعه یافتگی مناطق است.
وی تاکید کرد: در گفتمان اقتصاد مقاومتی باید به این باور برسیم که با مشکلات کار را تعطیل نکنیم و منتظر اعتبارات دولتی نباشیم.
وی افزود: ۱۲ موسسه ملی در کرمان پشتوانه طرح های نخبگان هستند و مطالبات بحق نخبگان در استان کرمان پیگیری و حمایت می شود.
رزم حسینی با اشاره به اینکه کرمان در راستای اجرای طرح های آبیاری تحت فشار اقدامات خوبی انجام داده است گفت: یکپارچه سازی اراضی کشاورزی جنوب کرمان در حال اجراست.