اولین تور گردشگری معادن زغالسنگ ایران در شهرستان زرند برگزار شد (+تصاویر)

با حضور راهنمایان تورهای گردشگری استان کرمان اولین تور گردشگری معادن زغالسنگ ایران در معدن سراپرده شهرستان زرند انجام شد.

 نماینده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در شهرستان زرند گفت: اولین تور گردشگری معادن زغالسنگ با حضور راهنمایان گردشگری استان کرمان در شهرستان زرند انجام شد.


به گزارش صدای زرند، با حضور راهنمایان تورهای گردشگری استان کرمان اولین تور گردشگری معادن زغالسنگ ایران در معدن سراپرده شهرستان زرند انجام شد.
“محمد اسلامی”  نماینده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در شهرستان زرند با اشاره به برنامه های هفته گردشگری گفت: امروزه نقش صنعت گردشگری در تحقق اقتصاد مقاومتی بر کسی پوشیده نیست و شهرستان زرند با توجه به دستور مدیرکل میراث فرهنگی استان این افتخار را داشت که پیشگام گردشگری معدنی باشد.

 

وی افزود: شهرستان زرند در حوزه ژئوتوریستی حرف های زیادی برای گفتن دارد و امیدواریم با برگزاری این تور به زودی شاهد حضور گردشگران این حوزه هیجانی در شهرستان زرند باشیم.

 

 اسلامی در ادامه با توجه به سرمایه گذاری ها در حوزه خانه های بومی گردی گفت: هم اکنون در روستاهای جرجافک، دشتخاک و گیسک این واحدها آمادگی پذیرش توریست را دارند و بزودی در شهر خانوک یکی دیگر از واحدها با ساختاری خاص و همچنین در روستای زیبای ده احمدی سربنان نیز به این آمار افزوده خواهد شد.

 

 نماینده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در شهرستان زرند در خصوص جشنواره ثبت ملی سوهان زرندی هم گفت: با تاکید فرماندار دبیرخانه جشنواره در فرمانداری طی هفته جاری دایر خواهد شد.

 

وی در ادامه از شکل گیری گردشگری های نوستالوژی برای اولین بار در منطقه خبر داد و افزود: در این نوع گردشگری تمهیداتی جهت دور همی دوستان قدیمی در صنوف مختلف خصوصا دانش آموزی اندیشیده شده و برای شروع این تورها هم از دانش آموزان سال های ۶۸ تا ۷۲ دبیرستان علامه طباطبایی دعوت بعمل آمده که مورد استقبال قرار گرفته است.

 

اسلامی در پایان با اشاره به وجود برخی از جاذبه های منحصر بفردی از جمله ردپای دایناسور از ارایه طرح «سلامتی با  آبشن» پرده برداشت و گفت: بزودی جزییات بیشتری در این باره به اطلاع عموم خواهد رسید.

 

kardeshkeri-madan-zarand_01

kardeshkeri-madan-zarand_02

kardeshkeri-madan-zarand_03

kardeshkeri-madan-zarand_04

kardeshkeri-madan-zarand_05

 

انتهای پیام/