هیچ کارگری از کارخانه کک سازی و قطران زرند اخراج نمی شود/ سفر ماموران وزارت صنعت به زرند برای رفع دغدغه ها و مشکلات کارگران

نماینده مردم شهرستان های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت: در خصوص واگذاری کارخانه کک سازی و قطران شهرستان زرند قول داده شده که در قرار داد ذکر شود هیچ کارگری بیکار نشود و لطمه ای به پرسنل وارد نمی شود.

دکتر امیری نماینده مردم شهرستان های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت: در خصوص واگذاری کارخانه کک سازی و قطران شهرستان زرند قول داده شده که در قرار داد ذکر شود هیچ کارگری بیکار نشود و لطمه ای به پرسنل وارد نمی شود.

 

Khabari-Amiri_ (2)

 

به گزارش خبرنگار صدای زرند، چند روزی است که واگذاری مجتمع کک سازی و پالایشگاه قطران شهرستان زرند به بخش خصوصی برای برخی از مردم و کارکنان این مجتمع نگرانی هایی به وجود آورده است.

 

در این میان به شایعاتی همچون اینکه این مجتمع با نیروی مازاد مواجه است و باید برخی از نیروها اخراج شوند دامن زده می شود.

 

اما نماینده مردم شهرستان های زرند و کوهبنان نیز در پی نگرانی مردم به ویژه کارگران این مجتمع خود نیز اظهار نگرانی داشته و در خصوص واگذاری مجتمع کک سازی و پالایشگاه قطران شهرستان زرند مذاکراتی را برای رد شایعات و رفع نگرانی مردم با وزارت صنعت، معدن و تجارت داشته است.

 

حسین امیری خامکانی در این مذاکرات نتایج خوبی را حاصل نموده که جای هیچ نگرانی را برای مردم به ویژه کارکنان و کارگاران این کارخانه باقی نمی گذارد.

 

دکتر “حسین امیری خامکانی” روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: بحث واگذاری ها و خروج دولت از تصدی گری و واگذاری امور تولیدی به بخش های غیر دولتی از زمان ابلاغ سیاست های اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی توسط مقام معظم رهبری آغاز شده و سیاست کل نظام است.

 

وی بیان کرد: از چندین سال قبل در دولت سازمانی به نام سازمان خصوصی سازی تشکیل شد و در مجلس نیز کمیسیونی به نام حمایت از تولید و اجرای سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی تشکیل شده است.

 

وی تصریح کرد: دولت از سال های قبل موظف بوده که همه ساله  تعدادی از شرکت ها و کارخانجات خود را از طریق سازمان خصوصی سازی به بخش غیردولتی واگذار نماید که در این راستا شرکت های بزرگ و کوچک زیادی مانند ذوب آهن اصفهان، فولاد خوزستان، فولاد بافق، پالایشگاه ها، نیروگاه ها و موارد زیادی از این قبیل  تا کنون واگذار شده اند.

 

امیری گفت: کارخانه کک سازی و پالایشگاه قطران زرند نیز از سال قبل در این لیست بوده اما بنده از زمانی که مطلع شدم با مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت چندین مذاکره داشتم و اظهار نگرانی کردم.

 

وی افزود: نگرانی از اینکه وضعیت کارگران چه می شود و اینکه کسی اداره امور این کارخانه را به دست می گیرد توان اداره را داشته باشد که نهایتا قول دادند که در قرار داد ذکر شود که هیچ کارگری بیکار نشود و لطمه ای به پرسنل وارد نمی شود.

 

نماینده مردم شهرستان های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت: در واگذاری این کارخانجات مهم این است که شرکتی کارخانجات را می گیرد خود توان فنی و مالی برای اداره آن داشته باشد که در این مورد نهایتا در مذاکرات زیادی که داشته اند به مجموعه میدکو رسیده اند.

 

وی تاکید داشت: امروز در آخرین مذاکره ای که با مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت داشتم قرار شد هفته آینده چند نفر از وزارتخانه برای بررسی مسایل و مشکلات کارگران و دغدغه هایی که هست به شهرستان زرند سفر کنند.

 

امیری گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت تعهد کرد که منافع پرسنل، کارگران و کارخانه حفظ شود و حتی چند نفر از طرف دولت برای نظارت بر حسن اجرای قرارداد و حفظ منافع در کارخانه حضور داشته باشند.

 

انتهای پیام/