دیدگاه سیاسی در توسعه استان کرمان خط قرمز مجمع نمایندگان است / بدون هیچ اختلافی با استاندار کرمان تعامل خواهیم داشت

نماینده مردم شهرستان های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت: دیدگاه سیاسی در توسعه استان، خط قرمز نمایندگان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان کرمان است.

نماینده مردم شهرستان های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت: دیدگاه سیاسی در توسعه استان، خط قرمز نمایندگان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان کرمان است.

 

Hoseen-Amiri

 

به گزارش صدای زرند به نقل از ایسنا، استان کرمان برای توسعه متوازن خود نیاز به یک وحدت و همبستگی در بین مردم، مسوولان و فعالان سیاسی استان دارد، از این حیث استاندار کرمان از همان روزهای نخستین مدیریت خود در استان بر این امر تکیه ویژه ای داشته و با برگزاری جلسات متفاوت با گروه های سیاسی استان نشان داد که تمام هم و غم خود را برای توسعه استان به دور از سلایق سیاسی گذاشته است.

 

همدلی و وفاق بین گروه های سیاسی برای توسعه استان یکی از دغدغه های اصلی مدیریت استان بوده و موفقیت هایی نیز در این زمینه حاصل شده است. این موضوع آنچنان اهمیت داشت که علیرضا رزم حسینی مسوولیت خود را در کرمان با شعار وحدت حول محور ولایت و توسعه آغاز کرد و طی گذشت ۳۶ ماه تفاهم نامه های بسیاری انعقاد شده و بخش قابل قبولی از این تفاهم نامه اجرایی شده است.

 

اما با توجه به آغاز دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و حضور نمایندگان استان کرمان در مجلس بهانه ای برای ما شد تا تعامل نمایندگان با نماینده عالی دولت در استان کرمان را رصد کنیم و در این خصوص گزارشی تهیه کنیم.

 

استان کرمان ۱۰ صندلی سبز را از ۲۹۰ صندلی سبز بهارستان در اختیار دارد که این خود ظرفیت بالقوه ای برای دیار کریمان است. در این بین نمایندگانی حضور دارند که چندین دوره بر این صندلی ها تکیه زدند و برای توسعه استان و حوزه انتخابیه خود تلاش کرده اند.

 

خبرگزاری ایسنا نیز برای برنامه ها و اولویت های نمایندگان مجلس دهم شورای اسلامی برای توسعه متوازن استان و تعامل با نماینده عالی دولت به سراغ یکی از با تجربه ترین نمایندگان استان در مجلس که سابقه ۵ دوره حضور متوالی در مجلس شورای اسلامی را دارد رفتیم.

 

حسین امیری خامکانی از هفتم خرداد ماه سال ۱۳۷۹ نماینده مردم شهرستان های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی است و با دولت هایی متفاوتی کار کرده است و برای پنجمین دوره متوالی از طرف مردم شهرستان زرند و کوهبنان به عنوان نماینده در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی انتخاب شد.

 

نماینده پنج دوره متوالی مردم شهرستان های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی در گفت گو با خبرنگار ایسنا گفت: آنچیزی که برای ما نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی مهم است بحث توسعه استان خارج ار دیدگاه های سیاسی است و این خط قرمز ما خواهد بود.

 

امیری با تاکید بر اینکه بدون هیچگونه اختلافی بر سر توسعه استان همکاری با نماینده عالی دولت خواهیم داشت و متحد خواهیم بود، گفت: تلاش ما نمایندگان توسعه همه جانبه و متعادل کل استان، از شمال تا جنوب استان است.

 

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در جای جای استان طرفیت های بالقوه ای داریم افزود: در جنوب ثروت ملی را داریم که می توانیم از آن استفاده کرد و طرفیت های آب و هوایی، کشاورزی و بخشی از معادن در جنوب استان را باید به منصه ظهور و توسعه برسانیم.

 

وی تصریح کرد: در شمال استان نیز ظرفیت های دیگری وجود دارد که استان را به عنوان بهشت معادن در کشور مطرح کرده است.

 

امیری خامکانی ادامه داد: در چارچوب اقتصاد مقاومتی فضای توسعه معدنی استان را باید تسهیل کنیم و تولید را روان کنیم.

 

نماینده ۵ دوره متوالی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ما نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی باید به کمک دولت و مسوولان یک توسعه متوازن و متعادل را در کل استان دنبال کنیم، گفت: خدا را شاکریم که با توجه به سابقه ای که دولت از تلاش های توسعه گرا و تولید محور استان داشت و همچنین  به همت استاندار کرمان و تلاش نمایندگان مجلس استان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی در کشور انتخاب شد.

 

امیری خامکانی با بیان اینکه این انتخاب مجوزی بر اختیارات بیشتر استان و مسوولان استانی است، تصریح کرد: قطعا اولین اثر این انتخاب کوتاه شدن زمان مجوز ها، حذف امضاهای هزینه بر و طولانی مدت، روان شدن فضای کسب و کار و رونق تولید را به دنبال خواهد داشت که این باعث توسعه بیشتر استان می شود.

 

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برنامه ششم توسعه در راستای اقتصاد مقاومتی است ولی معتقدم که برای اقتصاد مقاومتی باید ریل گذاری انجام شود و به ابزار نیاز دارد تا فضای رسیدن به اقتصاد مقاومتی فراهم شود.

 

وی خاطر نشان کرد: نباید به جلسات و همایش های اقتصاد مقاومتی بسنده کنیم و جزیره ای عمل کردن نهاد های تولید، اقتصادی و سیاسی و فرهنگی قطعا نمی تواند ما را به اقتصاد مقاومتی برساند.

 

امیری خامکانی بیان کرد: مقاوم کردن و تجدید ناپذیر کردن اقتصاد کشور بر پایه تولید دانش بنیان و فناورانه موجود و روز دنیا و همچنین تولید فناوری جدید و نو در کشور است.

 

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برای تحقق بخشیدن به اقتصاد مقاومتی تغییر و تحول و نوآوری در سیستم بانکی، همگام سازی نظام بانکی با تولید و متحول شدن نظام بیمه ای و تامین اجتماعی و هماهنگی آنها با تولید را نیازد داریم.

 

امیری با اشاره به اینکه تغییر و تحول در نظام گمرگی کشور و کنترل واردات و صادرات از ابزارهای اقتصاد مقاومتی است بیان کرد: در واقع مدیریت کردن واردات و صادرات از بحث هایی است که حتما باید مد نظر قرار بگیرد.

 

وی با بیان اینکه نظام یارانه ای متاسفانه در سیستم اقتصاد کشور بدتر شده است تاکید کرد: نظام یارانه ای باید با تولید هماهنگ شود و در در مسیرهای تولید و بازاریابی هدف گذاری شود تا اشتغال و درآمد زایی برای مردم داشته باشد.

 

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی در خصوص تحقق بخشیدن به اقتصاد مقاومتی ابراز کرد: تا این فضای موجود متحول، روان و سالم نشود و مجوزهای پرهزینه و پردردسر حذف نشود، مسیر تولید و اشتغال باز نمی شود.

 

وی با بیان اینکه همچنین بخش دولتی نباید با بخش خصوصی رقابت نابرابر کند، بلکه باید برای بخش خصوصی ریل گذاری کند، تاکید کرد: اگر به موارد فوق پرداخته شود اقتصاد خود به خود مقاوم می شود و به سمت اقتصاد مقاومتی می رویم.

 

امیری خامکانی با اشاره به اولویت های مجلس دهم برای استان کرمان و کشور گفت: اولویت های مجلس دهم قبل از هر چیز نجات اقتصاد و تولید، رهایی از این رکود فعلی و برگرداندن رونق به واحد های تولیدی است که در نتیجه آن ایجاد امنیت شغلی در کشور است.

 

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس در نخستین اقدام باید برنامه ششم را به سرانجام برساند تصریح کرد: از دیگر اولویت های مجلس شورای اسلامی، برنامه ششم توسعه است که در مجلس نهم به اتمام نرسید.

 

امیری اضافه کرد: برنامه ششم توسعه خط مشی کشور را در چارچوب احکام بالا دستی تعیین می کند.

 

 

استاندار کرمان: انتظار تعامل خوب نمایندگان با دولت را داریم

 

اما استاندار کرمان نیز در خصوص آغاز کار مجلس دهم شورای اسلامی و انتظارات دولت از این مجلس به خبرنگار ایسنا گفت: انتظار داریم نمایندگان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی تعامل خوبی با دولت را در سالی که در پیش رو داریم داشته باشند.

 

علیرضا رزم حسینی با ابراز امیدواری برای هماهنگی بیشتر استان با نمایندگان فعلی مجلس دهم برای رسیدن به اهداف نظام، تصریح کرد: جا دارد از نمایندگان استان کرمان در مجلس نهم شورای اسلامی تقدیر نموده و برای نمایندگان استان در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی آرزوی موفقیت کنیم.

 

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه به دنبال ایجاد خطوط اعتباری برای توسعه استان و توسعه ملی و اجرای اقتصاد مقاومتی در استان هستیم، خاطر نشان کرد: استان کرمان هم اکنون فرصت خوبی برای سرمایه گذاران است که با توجه به انتخاب استان کرمان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی،در این استان سرمایه گذاری کنند.

 

وی با اشاره به اجرای موفق طرح مثلث توسعه اقتصادی که در دولت تدبیر و امید در استان کرمان انجام شد گفت: این طرح  مبتنی بر تعامل همه ارکان حکومت در در استان بود و خواهد بود و در این طرح که نمایندگان مجلس به عنوان یک ضلع این مثلث می باشند، بتوانیم با همکاری خود در جهت توسعه استان قدم بر می داریم.

 

رزم حسینی افزود: خوشبختانه این مثلث که یک کارنامه سه ساله را در استان دارد، موفقیت‌های خوبی را تاکنون بهمراه داشته است که بخشی از آن موافقت نامه های سرمایه گذاری در سفر اخیر ریاست جمهوری به استان کرمان بود که منجر به قرارداد و کلنگ زنی ۱۱ هزارمیلیارد تومان شد که استان را به فضای توسعه بیشتری سوق داد.

 

عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان با تاکید بر اینکه طرح مثلث توسعه اقتصادی در استان کرمان باعث هم افزایی و هماهنگی در بین همه ارکان حکومت از جمله نمایندگان مجلس دهم شورای اسلامی که جز ارکان حکومت هستند شده و خواهد شد.، افزود: هم اکنون وحدت، هم افزایی و هماهنگی بسیار خوبی در استان کرمان اتفاق افتاده است و به اقرار همه فعالان سیاسی، اقتصادی و دولتمردان، خط اعتدالی بوجود آمده در استان را تایید و بی نظیر است و ریاست جمهوری در کرمان نیز با صراحت مسیر اعتدالی استان را تایید کردند.

 

استاندار کرمان با بیان اینکه علاوه بر حرکتی که در گذشته صورت گرفته است اکنون و با توجه به انتخاب استان کرمان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی در کشور، وظایف مثلث توسعه اقتصادی به ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی افزایش پیدا خواهد کرد، افزود: امیدواریم با حضور نمایندگان جدید و نمایندگانی که مجددا انتخاب شدند بتوانیم حرکت توسعه را مطابق با شرایط گذشته و فعالتر از گذشته در راستای اقتصاد مقاومتی با همگرایی و هم افزایی داشته باشیم و در چارچوب مثلث توسعه اقتصادی یک سیستم مدیریتی با تمرکز همه ارکان حکومت داشته باشیم.

 

انتهای پیام/