آئین اختتامیه نخستین دوره جشنواره ملی هنر دینی تبار و گردهمائی مدیران و کارشناسان روابط عمومی دستگاه قضائی و اجرائی استان کرمان

با حضور حجت الاسلام و المسلمین حمیدی،رئیس کل دادگستری استان کرمان، قویدل، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری؛اسلامی، معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری؛امام جمعه،رئیس دادگستری ؛دادستان،اعضای شورای تامین و جمعی از مسئولین ،مدیران روابط عمومی و جمعی از فعالان فرهنگی فضای و هنرمندان شهرستان زرند برگزار شد.

به گزارش صدای زرند، رییس کل دادگستری استان کرمان: روابط عمومی ها، خاکریز اول دفاع از عملکرد دستگاه ها برای مقابله با توطئه های دشمنان هستند.

رییس کل دادگستری استان کرمان ضمن تاکید بر این مطلب که روابط عمومی ها در خاکریز اول دفاع از عملکرد دستگاه ها برای مقابله با توطئه های دشمنان هستند، گفت: دشمن امروز درصدد است که ناکارآمدی دستگاه های اجرایی و در نهایت ناکارآمدی نظام اسلامی را القاء کند و اقدامات حوزه روابط عمومی، در حقیقت مقابله با این سیاست دشمنان است.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی در گردهمایی سالانه مدیران روابط عمومی حوزه های قضایی استان کرمان و نیز آیین اختتامیه نخستین دوره جشنواره ملی هنر دینی “تبار” افزود: مجموعه های روابط عمومی ابزار کار بسیار مهم و فرهنگی هستند که در اختیار مدیران قرار دارند و اگر یک مدیر در مجموعه قضایی و اجرایی نگاه مثبت به این حوزه داشته باشد، می تواند از ظرفیت های این حوزه بخوبی استفاده نماید.

وی تاکیدکرد: روابط عمومی ها براساس ارتباط با افکار عمومی، مردم و رسانه ها و نیز تبیین خدماتی که در دستگاه های مختلف به مردم ارائه می شود، می توانند دشمن را خلع سلاح کرده و زمینه ای را ایجاد کنند که دشمن نتواند فضاسازی کرده و اخبار خلاف واقع را مطرح نماید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نگرانی های ناشی از آسیب های اجتماعی از جمله طلاق در خانواده ها اشاره و بیان کرد: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان تلاش دارد که خانواده ها را از نظر فرهنگی دریابد و آسیب ها را به آنها بگوییم و موارد را از آنها مطالبه کنیم تا از آسیب ها به دور بمانند و فرزندان خانواده ها نیز مطابق با فرهنگ دینی، اسلامی و انقلابی رشد کرده و بزرگ شوند و در حقیقت فریب تبلیغات مسموم دشمن را نخورند.

حجت الاسلام حمیدی در ادامه به مقوله هنر نیز اشاره و بیان کرد: هنر، ابزار کار بسیار اثربخشی است که در اختیار بشریت قرار گرفته اما متاسفانه در طول تاریخ و در سده های اخیر، نگاه خوبی به مقوله هنر نشده است و هنر از مسیر اصلی خود فاصله گرفته است و به ابزاری برای استعمارگران تبدیل شده تا اهداف خود را با هنر مبتذل در جوامع پیاده سازی کنند.

وی اظهارداشت: استعمارگران در ادوار مختلف از جمله در سده های اخیر؛ هنر را در مقابل دین قرار داده اند و افکاری را در جامعه ترویج کرده اند که هنرمند دین دار نشود و دین دار، هنرگریز باشد و نیز تلاش کرده اند که دو مقوله هنر و دین با هم پیوند نخورند، زیرا پیوند این دو مقوله، موجب ماندگاری این موارد می شود.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان تاکید کرد: باید این واقعیت را تبیین کنیم هیچ تضادی بین دین و هنر وجود ندارد و دین همراه با هنر و هنر همراه با دین از مقوله هایی است که در جامعه ما بسیار مهم است و باید از این ابزار به خوبی استفاده کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی در ادامه از برگزاری نخستین دوره جشنواره ملی هنر دینی “تبار” در شهرستان زرند به عنوان اقدامی فرهنگی مبارک یاد کرد و ادامه داد: این جشنواره براساس همفکری، هماهنگی و همراهی خوب مجموعه های قضایی و اجرایی این شهرستان به شکلی فاخر برگزار شد و انشاالله به عنوان الگویی برای سایر شهرستان ها و استان ها مطرح شود.

وی تاکید کرد: هنر، دین و تبار سه مقوله بسیار مهم هستند که در نخستین دوره جشنواره ملی هنر دینی “تبار” به خوبی مورد توجه قرار گرفته اند و باید توجه داشت که اگر این سه اصل اگر در کنار هم قرار گیرند، می توانند اثرات بزرگی را به دنبال داشته باشند.

امام جمعه شهرستان زرند نیز گفت: دشمن برنامه ریزی کرده که به اقتدار فرهنگی کشور ما ضربه بزند، اما باید هوشیار باشیم و دستگاه های مختلف نیز برنامه های متعددی را در جهت ایجاد استحکام و ثبات فرهنگی اجرا می کنند که جای تقدیر و تشکر دارد زیرا تلاشگران این حوزه، هدف را به درستی تشخیص داده اند و امیدواریم بتوانیم به نقطه مطلوب و موردنظر در این حوزه دست یابیم.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی شجاعی از همت دستگاه قضایی شهرستان زرند در استفاده از ابزارهای هنری با رویکرد مقابله با آسیب های اجتماعی و مجموعه فولاد زرند ایرانیان در قالب برگزاری نخستین دوره جشنواره ملی هنر دینی “تبار” تقدیر کرد و ادامه داد: یکی از سیاست های اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، رسیدن این کشور به نقطه ای از اقتدار در همه ابعاد است تا بتواند با اقتدار خود، اسلام را در جایگاه حقیقی خود در دنیا معرفی کند.

وی ضمن تاکید بر این مطلب که برای تبدیل یک کشور به یک ابرقدرت مولفه های متعددی از جمله قدرت دفاعی، استحکام و ثبات اقتصادی و توانایی و دوام فرهنگی مهم است، تصریح کرد: اقتدار حقیقی، اقتدار فرهنگی است و چه بسا جامعه ای ثبات اقتصادی و قدرت دفاعی لازم را در عرصه های مختلف نداشته باشد اما از جهت اعتقادی.

photo 2024 05 09 16 26 59 photo 2024 05 09 16 26 56 photo 2024 05 09 16 26 54 photo 2024 05 09 16 26 52 photo 2024 05 09 16 26 50 photo 2024 05 09 16 26 48