حضور مهندس نعمت زاده نوید توسعه بخش صنعت معدن و تجارت شهرستان زرند

مهندس باصره، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان زرند گفت: امیدواریم با وجود بخش های صنعتی و معدنی در منطقه شاهد رشد و شکوفایی هر چه بیشتر شهرستان زرند آینده نزدیک باشیم.

در حاشیه سفر رییس جمهور محترم دکتر روحانی و هیات همراه به استان کرمان، نماینده دولت در شهرستان زرند مهندس نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت بودند.

 

Basere_SMTZarand545SZ241sمهندس باصره رییس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان زرند در این باره به صدای زرند گفت: مهندس نعمت زاده پس از بازدید از پروژه های صنعتی و معدنی شهرستان زرند قول همکاری در جهت رفع مشکلات معادن زغالسنگ استان را دادند.

 

ایشان گفت: در بازدید یک روزه وزیر در ۲۱ اردیبهشت با حضور نماینده، امام جمعه و فرماندار محترم شهرستان زرند و مدیران اجرایی استان و شهرستان بازدیدی از پروژه  فولاد زرند ایرانیان با پیشرفت فیزیکی ۶۷ درصد، به عمل آمد.

 

مهندس باصره این پروژه را مهمترین پروژه صنعتی شهرستان دانست و گفت: این کارخانه به زودی راه‌اندازی خواهد شد و ظرفیت تولید آن ۱.۷ میلیون تن شمش فولاد در سال خواهد بود که وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار نصب و راه اندازی هر چه سریعتر این کارخانه شد.

 

رئیس صنعت، معدن و تجارت شهرستان زرند ادامه داد: پس از آن از مجتمع کک سازی و پالایش قطران زرند در بخش دولتی بازدید شد و جلسه ای در خصوص رفع مشکلات معادن زغالسنگ برگزار شد که در این جلسه نماینده دولت قول همکاری هر چه بیشتر را در جهت رفع مشکلات از پرداخت تسهیلات به بهره برداران و معافیت مالیاتی و در صورت قول تامین زغالسنگ مورد نیاز در داخل کشور، جلوگیری از واردات زغالسنگ را دادند و همچنین با توجه به مباحث و مشکلات مطرح شده مقرر گردید با کمک دکتر امیری بخشودگی مالیاتی  معادن زغالسنگ در برنامه ششم توسعه مطرح شود تا شاهد صرفه اقتصادی بیشتر زغالسنگ ورونق صنعت زغال باشیم.

 

باصره با اشاره به بازدید وزیر صنعت معدن و تجارت از معدن سنگ آهن جلال آباد، گفت: این معدن ۱۹۱.۵ میلیون تن ظرفیت سنگ آهن را دارا می باشد و در راس هرم چرخه فولاد قرار دارد که بیش از ۱۰ سال عملیات استخراج از این معدن انجام خواهد گرفت و خوراک اولیه کارخانه های فرآوری سنگ آهن و در نهایت فولاد را تامین می کند.

 

ایشان اظهار داشت: در نهایت  کارخانه کنسانتره سنگ آهن شماره ۲ و گندله سنگ آهن در جلسه شورای اداری که در محل کارخانه کنسانتره برگزار شد با حضور وزیر محترم و دستور ریاست محترم جمهور به صورت ویدئوکنفرانس افتتاح گردید که این افتتاح ها مهمترین پروژه ها در صنایع معدنی استان بودند.

 

مهندس باصر در پایان گفت: ظرفیت کارخانه کنسانتره سنگ آهن شماره ۲ میلیون تن است که با احتساب کارخانه کنسانتره شماره یک ۴ میلیون ظرفیت کنسانتره سنگ آهن را دارند و همچنین ظرفیت کارخانه گندله سازی ۲.۵ میلیون تن سنگ آهن می باشد که با همت بخش خصوصی در کمترین زمان ممکن به بهره برداری رسیده است و گندله تولید شده خوراک کوره بلند کارخانه فولاد خواهد شد. امیدواریم با وجود بخش های صنعتی و معدنی در منطقه  شاهد رشد و شکوفایی هر چه بیشتر شهرستان زرند آینده نزدیک باشیم.

 

انتهای پیام/