آخرین خبرها ازمناطق درگیر سیل در زرند/ ازظرفیت تکمیل سدها تا آبگرفتگی چند روستا

فرماندار زرند در شمال استان کرمان ضمن تشریح آخرین وضعیت این شهرستان درجریان سیلاب ضمن اعلام آبگرفتگی در چند روستا گفت: مردم به سدها نزدیک نشوند چون ظرفیت آنها تکمیل شده است.

به گزارش صدای زرند به نقل از ایرنا، سیدرضا حسینی نژاد روز پنجشنبه افزود: ظرفیت تمام سدها و بندهای این شهرستان به دلیل بارندگی های اخیر تقریبا پُر شده که از مردم درخواست می شود به سدها نزدیک نشوند زیرا اگر در مقابل حجم شدید آب بشکنند شرایط جبران ناپذیری را به آنان وارد خواهد کرد.

وی بیان کرد: امروز در مقایسه با روزگذشته میزان بارندگی در شهر زرند کمتر و بیشتر بارندگی ها معطوف به روستاهای این شهرستان به ویژه روستای حتکن(دهستانی در بخش مرکزی شهرستان زرند) بوده است.

حسینی نژاد با اشاره به اینکه امروز در روستای حتکن زرند نزدیک به ۷۰ میلیمتر تاکنون باران باریده است، ادامه داد: آبگرفتگی در چند روستای این شهرستان وجود دارد البته آب وارد منازل مردم نشده است.

انسداد راه یک روستا

فرماندار زرند تاکید کرد: طبق اطلاعات رسیده به دلیل بارندگی راه های ارتباطی روستای چاغول ملی (چاه‌غلامعلی) بخش یزدان آباد زرند بسته شده است و در تماسی که با مردم داشتیم اظهار می کنند که آب کاملا این روستا را فرا گرفته است.

وی بیان کرد: راهداری از سه روز گذشته امکاناتی را در اختیار این شهرستان گذاشته است و به کمک این تجهیزات مسیر آب را در مواردی بستیم و به جاهایی دیگر انحراف دادیم.

چه خبر از آبگرفتگی شهر زرند؟

حسینی نژاد اظهارداشت: آبگرفتگی سطح شهر زرند در اکثر مناطق برطرف شده است و تنها در یک منطقه این معضل وجود دارد که برای حل آن در تلاش هستیم.

تقویت سیل بندهای ورودی زرند و مشکل قنات ها

وی با اشاره به اینکه شهرداری زرند نیز در ورودی شهر در حال تقویت سیل بندهاست، بیان کرد: قنات های این شهرستان در اثر بارندگی ها دچار مشکل شده است ولی هنوز از خسارت های بخش کشاورزی برآورد و آمار دقیقی نداریم.

فرماندار زرند در ادامه با اشاره به اینکه هشدار سطح قرمز هواشناسی امروز در سطح روستاهای این شهرستان وجود دارد گفت: تمامی دستگاه های امدادی و خدمات رسان شهرستان همچنان در آماده باش کامل هستند.