تکمیل و افتتاح ۴۰ طرح نیمه‌ تمام معادن در کشور

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تا اواخر امسال ۴۰ طرح نیمه‌تمام وابسته به معادن در کشور افتتاح و ۲۴ میلیون تن به ذخیره فولاد کشور اضافه می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تا اواخر امسال ۴۰ طرح نیمه‌تمام وابسته به معادن در کشور افتتاح و ۲۴ میلیون تن به ذخیره فولاد کشور اضافه می‌شود.

 

consantereh-vazir-zarand-950221_  (11)

 

به گزارش صدای زرند، “محمدرضا نعمت‌زاده” وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم افتتاح طرح های شرکت فولاد زرند ایرانیان و در گزارشی به رئیس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس اظهار داشت: استان کرمان بهشت معادن کشور است.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه امروز شاهد افتتاح و آغاز طرح‌های مربوط به معدن و صنایع معدنی در این استان هستیم، بیان داشت: ۱۰ طرح معدنی و  صنایع معدنی امروز افتتاح و اجرا می‌شود.

 

وی عنوان کرد: چهار طرح از این ۱۰ طرح با یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای یک‌هزار و ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی ایجاد کرده است که این طرح‌ها در نقاط مختلف استان افتتاح شدند.

 

نعمت‌زاده ابراز داشت: در این عملیات طرح‌ها، بیشتر صنایع معدنی، پتروشیمی و صنایع میان‌دستی پتروشیمی با ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای بیش از یک‌هزار و ۸۰۰ هزار نفر اشتغالزایی را به وجود آوردند.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: از چهار طرح افتتاح شده، طرح کنسانتره شماره دو سنگ آهن زرند با ظرفیت ۲ میلیون تن با سرمایه‌گذاری خارجی و ایرانی و طرح گندله‌سازی با ظرفیت ۲.۵ میلیون تن افتتاح شد.

 

نعمت‌زاده افزود: طرح کنسانتره آهن به ظرفیت ۱۰۰ هزار تن در جیرفت با ۱۶ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و همچنین یک طرح کنسانتره دیگر با سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد تومان افتتاح شد.

 

وی عنوان کرد: پنج طرح نیز عملیات اجرایی آنها آغاز شد که شامل پتروشیمی، کنسانتره مس در جیرفت، فر آلیاژ بردسیر، پلیمر پلاس بردسیر … بود و در مجموع ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری این پنج پروژه است.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی واحدهای امروز ظرفیت طرح‌های در زنجیره فولاد را در این دو سه سال تکمیل و می‌توانیم جلوی خام‌فروشی سنگ آهن را بگیریم.

 

نعمت‌زاده با بیان اینکه تا اواخر امسال ۴۰ طرح نیمه‌تمام وابسته به معادن در کشور افتتاح و ۲۴ میلیون تن به ذخیره فولاد کشور اضافه می‌شود، تصریح کرد: از لحاظ کنسانتره نیز خودکفا می‌شویم.

 

گفتنی است، وزیر صنعت، معدن و تجارت قبل از افتتاح این کارخانه ها با حضور در گلزار شهدای زرند به مقام شامخ شهدای شهرستان ادای احترام کرد.

 

 

consantereh-vazir-zarand-950221_  (1)

consantereh-vazir-zarand-950221_  (10)

 

golzar-shohada-zarand-950221_ (1)

golzar-shohada-zarand-950221_ (5)

golzar-shohada-zarand-950221_ (8)

 

انتهای پیام/