۵۰ کلاس برای اسکان مسافران نوروزی در زرند تجهیز شد

فرماندار زرند با اشاره به مهیا کردن امکانات برای پذیرایی از میهمانان نوروزی گفت: ۵۰ کلاس برای اسکان مسافران نوروزی در این شهرستان تجهیز شده است.

فرماندار زرند با اشاره به مهیا کردن امکانات برای پذیرایی از میهمانان نوروزی، گفت: ۵۰ کلاس برای اسکان مسافران نوروزی در این شهرستان تجهیز شده است.

 

خنجری فرماندار زرند

 

به گزارش صـدای زرنـد، “حبیب‌ الله خنجری” فرماندار زرند، اظهار داشت: با آمادگی اعضای ستاد اجرایی سفر در زرند همه اعضای این ستاد آماده پذیرایی از گردشگران و مسافران نوروزی هستند.

 

فرماندار زرند بیان داشت: همه ساله هزاران مسافر از مسیر شهرستان زرند عبور می‌کنند که این فرصت بسیار مطلوبی برای معرفی جاذبه‌های طبیعی، گردشگری، صنایع دستی و توانمندی‌‌ این شهرستان است.

 

خنجری گفت: خوابگاه دانشگاه آزاد، چهار نقطه از اماکن مذهبی، ۲۰ چادر در پارک شهید و سالن هلال احمر زرند نیز به صورت رایگان، آماده اسکان مسافران نوروزی است و دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله شهرداری، آموزش و پرورش و هلال‌احمر تمهیدات لازم برای اسکان و راهنمایی مسافران نوروزی را به‌کار گرفته‌اند.

 

وی افزود: ستاد تسهیل سفرهای نوروزی زرند متشکل از ۹ کمیته تخصصی، امکانات مورد نیاز مسافران را فراهم کرده و با تأمین امنیت، اطلاع‌رسانی مناسب، ایجاد مراکز اقامتی، احداث پایگاه‌های امدادی، تأمین امکانات بهداشتی، اجرای تورهای زرندگردی، راه‌اندازی پایگاه‌های هلال‌احمر، نظارت بر عملکرد رستوران‌ها و مراکز عرضه مواد غذایی و نظارت بر بازار مصرف تلاش دارد تا بهترین شرایط را برای میزبانی از میهمانان نوروزی فراهم کند.

 

فرماندار زرند عنوان کرد: با هماهنگی به‌عمل آمده، پایگاه‌های امدادی جمعیت هلال‌احمر و مرکز اطلاع‌رسانی شهرستان زرند در ورودی‌های این شهر مستقر و خدمات ویژه خود را به مسافران ارائه داده و نقشه‌های گردشگری شهرستان را در اختیار مسافران قرار می‌دهند.

 

خنجری برپایی بازارچه صنایع دستی و سوغات زرند در محل بوستان شهدا، جشن انقلاب در صبح ۱۲ فروردین در بوستان شهدا و در عصر همان روز در روستای ختم سربنان و اجرای تورهای گردشگری را از مهم‌ترین برنامه‌های ایام نوروز در شهرستان زرند اعلام کرد.

 

وی گفت: مسافران و میهمانان نوروزی می‌توانند با سفر به شهرستان زیبای زرند ضمن بازدید از آثار تاریخی و فرهنگی از هوای فرح‌بخش و محیط باصفا و پاکیزه آن بهره‌مند شوند.

 

فرماندار زرند افزود: امامزاده‌های عبدالله مطهرآباد، سلطان سید ابراهیم داهوئیه، حمزه زرندوئیه، بهاءالدین خالق‌آباد و قدمگاه علی‌بن ابیطالب از جمله اماکن زیارتی این شهرستان است.

 

خنجری اظهار کرد: در کنار بازار تاریخی زرند، مسجد ۷۰۰ ساله حسینیه قلعه، برج زرندوئیه، چهار برج یزدان‌آباد و دیگر آثار و بناهای تاریخی، چشم‌اندازهای زیبا و طبیعت بکر مناطق سرتخت، اسفند، جرجافک، باب هویز، بادیز، حتکن، سربنان و دشتخاک گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند.

 

وی عنوان داشت: روستای گیسگ یکی از زیباترین گردشگاه‌های زرند در شمال این شهرستان است که در ۱۰ کیلومتری محور زرند ـ  راور قرار گرفته و به‌واسطه دیدنی‌های فراوان گیسک را به عنوان اکو موزه روستایی استان کرمان می‌شناسند.

 

فرماندار زرند خاطرنشان کرد: از معروف‌ترین سوغات زرند می‌توان پسته و سوهان اعلای زرند را نام برد و سوهان زرند برای میهمانی‌ها یک پذیرایی سالم و خوشمزه و سوغاتی ارزشمند و فراموش نشدنی محسوب می‌شود که طرفداران زیادی دارد.

 

گفتنی است، شهرستان زرند با جمعیت بیش از ۱۳۲ هزار نفر در فاصله ۷۵ کیلومتری شمال کرمان قرار دارد.

 

انتهای پیام/