نتایج شمارش آرا در هفت حوزه انتخابیه کرمان اعلام شد/ اعلام نتایج خبرگان رهبری تا فردا

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان، نتایج شمارش آرای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در هفت حوزه انتخابیه استان را اعلام کرد.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان، نتایج شمارش آرای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در هفت حوزه انتخابیه استان را اعلام کرد.

 

ستاد انتخابات استان کرمان

 

به گزارش صدای زرند، “حمید ذکاء اسدی” رئیس ستاد انتخابات استان کرمان، عصر شنبه در نشست خبری در محل ستاد انتخابات استان کرمان افزود: در حوزه انتخابیه کرمان و راور کل آرای ماخوذه ۳۲۸ هزار و ۹۶۸ رای بوده که از این تعداد ۳۰۶ هزار و ۹۳۴ رای صحیح بوده است.

 

وی گفت: محمدرضا پورابراهیمی با ۱۵۷ هزار و ۴۵۰ رای و محمدمهدی زاهدی با ۱۰۸ هزار و ۳۱۶ رای حائز اکثریت آرا در حوزه انتخابیه کرمان و راور شدند.

 

وی افزود: در حوزه انتخابیه شهربابک کل آرای ماخوذه ۴۵ هزار و ۵۶۶ رای بوده که از این تعداد ۴۴ هزار و ۴۸۱ رای صحیح بوده است.

 

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان بیان کرد: علی اسدی در این حوزه انتخابیه با ۱۶ هزار و ۵۸۶ رای حائز اکثریت آرا شد.

 

وی گفت: در حوزه انتخابیه بم، نرماشیر، فهرج و ریگان نیز کل آرای ماخوذه ۱۴۲ هزار و ۲۸۷ رای بوده که از این تعداد ۱۳۹ هزار و ۴۲۷ رای صحیح است.

 

ذکاء اسدی بیان کرد: حبیب الله نیکزادی پناه با ۷۲ هزار و ۹۸۵ رای در این حوزه بیشترین رای را به دست آورد.

 

وی اظهار کرد: در حوزه بافت، رابر و ارزوئیه نیز کل آرای ماخوذه ۷۹ هزار و ۱۵۲ رای بوده که از این تعداد ۷۷ هزار و ۵۲۸ رای صحیح بوده است و علی بختیاری با ۲۱ هزار و ۶۳۷ رای حائز اکثریت آرا شد.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: در حوزه انتخابیه زرند و کوهبنان نیز کل آرای ماخوذه ۸۳ هزار و ۸۵۵ رای بوده که از این تعداد ۷۹ هزار و ۵۸۹ رای، صحیح است و حسین امیری خانمکانی با ۳۵ هزار و ۶۹۱ رای حائز اکثریت آرا شد.

 

وی بیان کرد: در حوزه سیرحان و بردسیر کل آرای ماخوذه ۱۵۳ هزار و ۳۵۶ رای بوده که از این تعداد ۱۴۴ هزار و ۷۰۱ رای صحیح بوده است و بر این اساس شهباز حسن پور با ۵۴ هزار و ۹۷۰ رای حائز اکثریت آرا شد.

 

ذکاء اسدی گفت: در حوزه رفسنجان و انار نیز از ۱۴۶ هزار و ۵۱۱ رای ماخوذه تعداد ۱۳۸ هزار و ۱۴۵ رای صحیح بوده و احمد انارکی محمدی با ۵۶ هزار و ۴۶۴ رای حائز بیشترین آرا شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: در دو حوزه انتخابیه ‘جیرفت و عنبرآباد’ و ‘کهنوج، منوجان، رودبارجنوب، قلعه گنج و فاریاب’، ورود اطلاعات به سامانه مربوطه به تاخیر افتاده است و امشب در ساعات آتی خبری یا مصاحبه رسانه ای استاندار در نهم اسفند ماه آمار نهایی تمامی شهرستان ها اعلام می شود.

 

وی همچنین گفت: جمع آوری آرای خبرگان رهبری در استان کرمان به پایان نرسیده است و امیدواریم در نشست خبری فردا نتایج نهایی اعلام شود.

 

Entekhabat-Kerman_02

 

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان افزود: تخلفاتی در برخی شعب اخذ رای وجود داشته که این تخلفات جزئی بوده اند.

 

وی در ادامه این نشست خبری از خبرنگاران به عنوان یاوران اصلی سیستم اجرایی و نظارت انتخابات یاد کرد و گفت: اصحاب رسانه با راهنمایی ها و نقدهای خود باعث می شدند که چراغ فرا روی مسئولان اجرایی بهتر نورافشانی کند.

 

وی افزود: جا دارد از طرف هیات اجرایی و ستاد انتخابات استان کرمان این پیروزی بزرگ را خدمت رهبری، ریاست جمهوری و ملت شریف ایران تبریک بگویم.

 

ذکاء اسدی با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ درصد واجدان شرایط در انتخابات هفتم اسفند شرکت کردند بیان کرد: تاکیدات موکد مقام معظم رهبری، ریاست جمهوری، مسئولان و دست اندرکاران به حضور گسترده مردم در انتخابات منجر شد.

 

وی با اشاره به این که هیات نظارت نیز در جریان برگزاری انتخابات همکاری بسیار خوبی داشته است گفت: شورای تامین استان، شورای تامین شهرستان ها، دادگستری و قوه قضاییه و برخی از ارکان امنیتی نیز همکاری بسیار خوبی در فرایند برگزاری انتخابات داشته اند.

 

وی خاطرنشان کرد: ستاد امنیت انتخابات در استان کرمان از یک و نیم سال قبل شروع به کار کرده بود.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان به تدوین و اجرای منشور اخلاق انتخاباتی در استان اشاره کرد و گفت: فعالان سیاسی به امضاهای پای منشورها وفادار ماندند.

 

وی به نقش نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در این دوره از انتخابات اشاره و بیان کرد: در جریان برگزاری انتخابات سه طرح امنیتی قبل، حین و بعد از انتخابات را داشته ایم که در این رابطه مسئولیت مستقیم با نیروی انتظامی بود و جا دارد از فداکاری های این نیرو تشکر کنیم.

 

وی گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز کمبودهای نیروی انتظامی را در جریان این موضوع جبران کرد.

 

ذکاء اسدی افزود: قبل از انتخابات بسیار تاکید شد که ارکان اجرایی انتخابات باید بی طرفی کامل خود را حفظ کنند و در استان کرمان در این زمینه تلاش و این انتخابات کاملا بی طرفانه برگزار شد.

 

وی خاطرنشان کرد: موفقیت و پیروزی خود را در این نمی بینیم که یک جناح و گروه خاص در استان برنده شود و زمانی در پیشگاه خداوند و مردم سربلند هستیم که انتخاباتی سالم، باشکوه و امن را در استان برگزار کرده باشیم.

 

وی گفت: ریاست هیات نظارت استان کرمان در دیدار با هیات اجرایی تاکید کردند که استاندار کرمان و اعضای هیات اجرایی کاملا بی طرفانه اقدام کرده اند.
رئیس ستاد انتخابات استان کرمان افزود: در استان کرمان از دو میلیون و ۸۳ هزار نفر افراد واجد شرایط رای دادن، یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر در رای گیری شرکت کردند و این میزان حدود ۶۱.۵ درصد واجدان شرایط است.

 

وی گفت: در استان کرمان وضعیت متفاوتی با سایر انتخابات داشتیم و در روز رای گیری، از ابتدای صبح در برخی از شعب اخذ رای مردم در صف ها منتظر آغاز رای گیری بودند.

 

وی درباره تخلفات این دوره از انتخابات نیز گفت: برخی تخلفات به وزارت کشور و هیات اجرایی گزارش شده و باید جمع آوری و رصد شود و بعد از تبیین و تفکیک آنها و احراز صحت آنها، اقدامات قانونی لازم صورت گیرد.

 

ذکاء اسدی اظهار کرد: تقنین قوانین در مجلس از دیدگاه رهبری مانند ریل گذاری برای قطار در حال حرکت است و اگر نمایندگان ریل را در مسیر هدف دار و مسیر به نفع مردم قرار دهند همه ارکان مملکت روی این ریل حرکت خواهند کرد که این خواسته همه ما از نمایندگان است.

 

وی همچنین گفت: همایش همدلی و همزبانی با حضور فعالان انتخابات در استان کرمان پنجشنبه هفته جاری در استانداری کرمان و با سخنرانی آیت الله جعفری برگزار می شود.

 

استان کرمان با ۲۳ شهرستان و ۹ حوزه انتخابیه اصلی ۱۰ کرسی در مجلس شورای اسلامی و سه نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

 

انتهای پیام/