بسیج مسئولان صنعت کشور برای رفع مشکل معدنکاران

کارگران معادن زغالسنگ در شهرهای زرند و کوهبنان، نوک پیکان این چالش اقتصادی هستند و بیشترین بازخورد را در زندگی خود مشاهده کرده اند، هر چند دیگر صنایع نیز بی تاثیر از این رکود اقتصادی نبوده اند.

از آنجا که قیمت مواد معدنی به علت افت رشد اقتصادی که دنیا با آن دست به گریبان است دچار سقوط قیمت شده، مستقیم و غیر مستقیم تکان های شدیدی بر اقتصاد خانوادهایی که به این صنایع وابسته هستند گذاشته است.

 

amiri-moshkel-meaden-

 

به گزارش صدای زرند به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی، کارگران معادن زغالسنگ در شهرهای زرند و کوهبنان، نوک پیکان این چالش اقتصادی هستند و بیشترین بازخورد را در زندگی خود مشاهده کرده اند، هر چند دیگر صنایع نیز بی تاثیر از این رکود اقتصادی نبوده اند.

 

با همه ی تلاشی که مدیران این کارگاه ها برای بیرون کشیدن گلیم اقتصادی خویش از آب های سرد و استخوان سوز رکود بازار طلای سیاه انجام داده اند، نتوانستند به اهداف و برنامه های خود در زمینه رفع چالش های پیش روی این صنعت نائل شوند.

 

به دنبال همین مسائل دکتر حسین امیری به منظور رفع مشکلات معادن بخصوص حقوق معدن کاران، چند ماه قبل نامه مکتوبی به مهندس اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در زمینه مشکلات معادن زغالسنگ استان کرمان بخصوص کارگران معادن زرند و کوهبنان نوشتند و با یاد آوری مشکلات این واحدها و کارگرانی که از این معادن ارتزاق می کنند مطالبی را بیان کردند. به پیوست همین نامه، معاون اول دولت اعتدال و امید دستوراتی را برای تسهیل و رفع مشکلات معادن به وزارت کشور و وزارت صنعت، معدن و تجارت دادند.

 

با پیگیری دکتر امیری و با توجه به دستور معاون اول رییس جمهور، جلسه ای، بیش از ۲.۵ ساعت در مورخه ۴بهمن ماه در دفتر سرقینی معاون معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت با حضور مهندس کرباسیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، مدیر عامل شرکت زغالسنگ کرمان، مدیر عامل ذوب آهن اصفهان و نمایندگان شهر کرمان برگزار گردید.

 

در این جلسه مهندس منصوری، مهندس صادقی، مهندس اسماعیلی و مهندس فتاحی به بیان مشکلات به وجود آمده در مسیر تولید زغال اشاره کردند و از مشکلات پیش روی صنعت زغالسنگ گفتند.

 

در پایان این جلسه با سخنانی درباره حقوق دریافتی و سختی کار کارگران معادن زغالسنگ همراه بود، تصمیمات اتخاذ شده بر این شد تا دولت و وزارتخانه ها تمام پتانسیل خود برای رونق معادن زغالسنگ به کار گیرند.

 

دکتر حسین امیری با بسیج کردن مسئولان کشور بخصوص وزارتخانه های ذیربط امیدوار است مشکلات معادن و کارگران معدن برای همیشه به تاریخ بپیوندد.

 

انتهای پیام/