همت بلند مدیران، کارشناسان و کارکنان این مجموعه مثال زدنی ست

صنعتی وجود ندارد که آلایندگی آن صفر باشد ما در زمینه کاهش آلایندگی ها، در ابتدای کار نقاطی که آلایندگی از آنها انتشار پیدا می کرد را شناسایی کردیم و با تغییر در روش شارژ زغال، جلوگیری از نشت درب های کوره، بهینه سازی سیستم تصفیه فاضلاب صنعتی، بهینه سازی برج خاموش کننده کک، نصب فیلترهای جذبی بر روی مخازن مواد، راه اندازی واحد خشک کن گوگرد و تولید روزانه بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ کیلوگرم گوگرد خشک با خلوص ۹۷% آلایندگی ها را تا حد ممکن کاهش دادیم.

IMG_9819به گزارش صدای زرند به نقل از روابط عمومی مجتمع کک سازی و پالایش قطران زرند، در بازدید کارکنان فرمانداری و تعدادی از دهیاران شهرستان زرند، حسین متصدی اشاره ای به توان مدیران، کارشناسان و کارکنان این مجموعه در راه اندازی پالایشگاه قطران داشت.

 

متصدی افزود: با توجه به اینکه ۸۰۰ نفر نیروی کار بصورت مستقیم و تعدادی زیادی به صورت غیرمستقیم در این مجموعه مشغول به کار می باشند، لذا این مجموعه از حساسیت ویژه ای برخوردار می باشد و مردم شهر زرند، آگاهی لازم را در خصوص اقدامات صورت گرفته در زمینه مسائل زیست محیطی را ندارند.

 

وی اظهار داشت: صنعتی وجود ندارد که آلایندگی آن صفر باشد ما در زمینه کاهش آلایندگی ها، در ابتدای کار نقاطی که آلایندگی از آنها انتشار پیدا می کرد را شناسایی کردیم و با تغییر در روش شارژ زغال، جلوگیری از نشت درب های کوره، بهینه سازی سیستم تصفیه فاضلاب صنعتی، بهینه سازی برج خاموش کننده کک، نصب فیلترهای جذبی بر روی مخازن مواد، راه اندازی واحد خشک کن گوگرد و تولید روزانه بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ کیلوگرم گوگرد خشک با خلوص ۹۷% آلایندگی ها را تا حد ممکن کاهش دادیم.

 

متصدی افزود: ما باید با تعامل زمینه حضور سرمایه گذار را در شهرستان مهیا کنیم نباید دافعه باشیم بلکه باید جاذبه باشیم و از سرمایه گذاران استقبال کنیم.

 

در پایان از سایت صنعتی مجتمع بازدید به عمل آمد و مهندس رحمانی مدیر پالایشگاه قطران توضیحات فنی لازم را ارائه نمودند.

 

انتهای پیام/