معدوم کردن قریب به دو تن گوشت قرمز و سفید فاسد در زرند

رئیس شبکه دامپزشکی زرندگفت: در ۹ ماهه ابتدای امسال ۲ هزار۶۸۹ مورد بازدید از مراکز عرضه و فرآوری مواد خام دا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌می شهرستان انجام و هزارو۸۸۲ کیلوگرم مواد خام دامی غیر قابل مصرف ضبط و معدوم شد.

رئیس شبکه دامپزشکی زرند گفت: در ۹ ماهه ابتدای امسال ۲ هزار۶۸۹ مورد بازدید از مراکز عرضه و فرآوری مواد خام دا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌می شهرستان انجام و هزارو۸۸۲ کیلوگرم مواد خام دامی غیر قابل مصرف ضبط و معدوم شد.

 

900 کیلوگرم فرآورده خام دامی در زرند

 

به گزارش صدای زرند، حسن لطفعلی پور رئیس شبکه دامپزشکی زرند افزود: در این رابطه تعداد ۵ مورد به مراجع قضایی معرفی شده اند.

 

وی با اشاره به اینکه در طول این مدت ۲۰ موردنمونه‌برداری از گوشت طیور جهت پایش باقیمانده آنتی بیوتیک انجام شده است، بیان کرد: : با ارسال کد ۹ رقمی درج شده بر روی بسته‌‌های مرغ گرم خریداری شدهبه سامانه پیامکی ۳۰۰۰۸۹۰۳، از سلامت محصول و روند تهیه محصول از ابتدا تا زمان عرضه می‌‌‌‌توان اطلاع یافت.

 

وی افزود: مراکز توزیع و عرضه فرآورده‌های دامی، رستوران‌ها، هتل‌ها، چلوکبابی‌ها، خودروهای ویژه حمل فرآورده‌های خام دامی، کشتارگاه‌ها و سردخانه‌ها از اماکن تحت نظر دامپزشکی هستندکه عدم رعایت موازین بهداشتی در نگهداری و عرضه فرآورده های تاریخ مصرف گذشته و فاسد خام دامی گوشت قرمز و سفید، ماهی، تخم مرغ و غیره را از جمله موارد غیر بهداشتی بر شمرد.

 

وی تاکید کرد: دربرخی موارد متصدیان عرضه گوشت مرغ و ماهی، اقدام به قطعه بندی و بسته بندی غیر مجاز می کنند که این امر تخلف بهداشتی است و این شبکه در صورت مشاهده هرگونه تخلف با متخلفین بدون اغماض برخورد خواهد کرد.

 

رئیس اداره دامپزشکی زرند عنوان کرد: مصرف کنندگان در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از کشتار غیرمجاز، عرضه این مواد به صورت تاریخ گذشته و غیربهداشتی، موارد را جهت بررسی با شماره تلفن ۳۳۴۲۲۲۲۷ اعلام نمایند.

 

انتهای پیام/