ثبت پنج مورد وقف جدید در شهرستان زرند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زرند گفت: پنج وقف جدید در شهرستان زرند ثبت شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زرند گفت: پنج وقف جدید در شهرستان زرند ثبت شد.

 

علی حسنی‌نژاد رئیس اداره اوقاف و امور خیریه زرند

به گزارش صدای زرند، علی حسنی نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ارزش این پنج موقوفه را هفت میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: این موقوفات برای راه اندازی دارالقران، هزینه های عمرانی و فرهنگی مسجد ابوالفضل (ع) روستای حصن، مراسم عید غدیر و شهادت امام حسن مجتبی (ع)، روضه خوانی در ماه محرم و صفر و احداث مسجد وقف شده است.

 

وی بیان کرد: این موقوفات شامل وقف یکهزار و ۵۰۰ متر مربع زمین برای احداث مسجد به ارزش سه میلیارد ریال توسط حسن اقبالی، وقف منزل مسکونی ۲۲۵ مترمربعی توسط علی مطهری برای راه اندازی دارالقرآن به ارزش ۲ میلیارد ریال، وقف یکهزار و ۵۰۰ متر مربع باغ و خانه با ربع حبه آب توسط محمد رجبی خالق آبادی برای هزینه های عمرانی و فرهنگی مسجد ابوالفضل (ع) حصن آباد به ارزش یک میلیارد ریال بوده است.

 

وقف ۱۶ حبه آب کشاورزی با مزرعه توسط ورثه مرحوم اکبر پوربهاء الدینی به ارزش یک میلیارد ریال در روستای زنگوئیه، وقف یک حبه آب کشاورزی با زمین زراعی توسط سید ماشاءالله امیری به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال در روستای گزوئیه از دیگر موقوفاتی بود که وی اعلام کرد.

 

وی با اشاره به لزوم اشاعه فرهنگ وقف در جامعه، گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، وقف اقدامی اقتصادی و مبتنی بر دین، معنویت و خیرخواهی است که آثار و برکات اجتماعی، فرهنگی و دینی آن در جامعه بسیاری از نیازهای اقشار مختلف را تامین می کند لذا اشاعه فرهنگ وقف اهمیت بسزایی دارد.

 

حسنی نژاد افزود: وقف با وجود ماهیت اقتصادی خود تحت عنوان حبس مال یا ملک به نفع امور خیرخواهانه، امری معنوی است که روزگاری در همین شهرستان زرند، عمده مشکلات اقشار مختلف جامعه را پوشش می داده و امروز به واسطه همین اهمیت است که باید به دنبال اشاعه آن باشیم.

 

وی اظهار کرد: موقوفات بر دو نوع متصرفی و غیرمتصرفی است که تولیت موقوفات متصرفی با اجازه نماینده ولی فقیه است و اوقاف و امور خیریه نماینده است و درباره اموال غیرمتصرفی هم واقفان افرادی را به عنوان متولی معرفی کرده و موقوفات نسل به نسل از سوی آنان مدیریت می شود ولی برنامه های اداری و نظارتی آن به عهده اوقاف و امور خیریه است.

 

وی با بیان اینکه وقف در تمامی ادیان الهی وجود داشته است گفت: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز، سازمان اوقاف و امور خیریه در کشور کارهای بسیار بزرگی انجام داده است.

 

حسنی نژاد، وقف را یک انفاق پایدار خواند و گفت: ما به کسانی که می خواهند انفاق پایدار داشته باشند وقف را پیشنهاد می کنیم چرا که برخی از راه های انفاق، کوتاه مدت بوده و می توان برای ماندگاری آن از سنت حسنه وقف بهره گیری کرد.

 

وی افزود: اوقاف و امور خیریه در بخش فرهنگی، آموزشی و مذهبی نیز در طول سال فعالیت ها و برنامه های متعددی را اجرا می کند.

 

انتهای پیام/