اخلاص، ایمان، ایثار و بصیرت از خصایص بارز بسیج و روحیه‌ بسیجی است

اخلاص، ایمان، ایثار و بصیرت از خصایص بارز بسیج و روحیه‌ بسیجی است که امروز با افتخار در تمام عرصه‌های خودباوری و شکوفایی، صفحات زرینی از سربلندی، استقامت و استقلال را بر تاریخ این سرزمین رقم می‌زند.

فرمانده ناحیه سپاه زرند و نماینده ولی فقیه در این ناحیه ، بیانیه مشترکی را به مناسبت هفته بسیج صادر نمودند.

 

Basij

به گزارش صدای زرند، به مناسبت هفته بسیج، عبدالمجید زمانی فرمانده سپاه زرند و علی اصغر کاشفی مسئول نمایندگی ولی فقیه در این سپاه، بیانیه مشترکی را به شرح ذیل صادر نمودند:

بسم الله الرحمن الرحیم

فرهنگ بسیجی، فرهنگ معنویت و شجاعت و غیرت و استقلال و آزادگی و اسیر خواستهای حقیر، نشدن است امام خامنه ای (مد ظله العالی)

 

شجره طیبه بسیج و فرهنگ بسیجی نمادی آشکار از اراده مردم در عرصه های مختلف اجتماعی، سیاسی و فرهنگی و یادگار گران سنگ معمار و بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(رحمت الله علیه) است که در مدرسه عشق، مشق شجاعت آموخت و به پیروی از امام آزادگان علی (علیه السلام) پایداری و جسارت و ایستادگی در مقابل ظلم را درس زندگی قرار داد و بسیج را که بحق خاستگاه ایمان و تجلیگاه اخلاص و عشق و ایثار و مناعت است؛ بنیان نهاد.

 
«بسیج» یادگار امام راحل و نهادی برگرفته از حرکت خودجوش مردمی انقلابی است که همانند قله‌های افتخار بر تارک این سرزمین می‌درخشد.

 

 

اخلاص، ایمان، ایثار و بصیرت از خصایص بارز بسیج و روحیه‌ بسیجی است که امروز با افتخار در تمام عرصه‌های خودباوری و شکوفایی، صفحات زرینی از سربلندی، استقامت و استقلال را بر تاریخ این سرزمین رقم می‌زند.

 
بسیجی یعنی شجاع و با صلابت همیشه در خط ناب ولایت و به هنگام بروز فتنه بصیر و هوشمند است و هفته مبارک بسیج مترادف با نام جوان مردانی است که عطر وجودشان عالمی را پرفروغ و مصفی می کند.

 

 

گر چه تمام ایام همراه با واژگانش قادر به وصف بسیج و بیان گوشه ای از سجایای آن نیست اما در هفته بسیج که بهار گفتار در باب این فرشته قدسی است باید حق کلام در خصوص این واژه زیبا ادا شود.

 

 

لذا شایسته است دفتر دل را گشود, جوهر فکر را تراوید و قلم خلوص را بدست گرفت و با مرکب سبز بر کاغذ سفید نگاشت که براستی بسیجیان کربلائیان برگزیده ای هستند که نزد آسمانیان برتر و نام آورترند.

 

 

آنان طالب کوی جانان وسودای عبودیت خدا درسر دارند. بسیج تندیس پایداری و رمز جاوید مبارزه و مخاصمه با بیدادگرانند و نام طوفانی آن, حجم پوشالی سکوت و سازش را به فریادی عصیانگر علیه زورمداران تاریخ مبدل کرده و دین محمد(صل الله علیه وآله وسلم) را تضمین دوباره بخشیدند.

 

 

چرا که بسیجی کسی است که نورش، خورشید را، موجش دریا را، استواریش کوه را، عزمش آهن را، وسعت روحش جهان را، صفتش واژه‏ها را، بی‏نامیش نام را، سوزش آتش را، سرعتش باد را و شهره‏اش تمام اسطوره ‏ها را خجل کرده است و در همه حال مفسّر اندیشمند حماسه حسینی است ودنباله رو فرمان حسین زمان خویش یعنی امام خامنه ای (مد ظله العالی) است وتاجان در بدن دارد از این انقلاب، نظام و ولایت حراست و پاسداری می کند.

 
نقش آفرینی بسیج در پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی و به ویژه عبور سرافرازانه از مواقف سخت و دشواری چون هشت سال جنگ تحمیلی و متعاقب آن   تهاجم گسترده استکبار به ارزشهای دینی و مبانی تفکری بسیج که به فضل و مدد الهی در هر دو جبهه به شکست مفتضحانه دشمن منجر شده است، اوراق زرینی   از افتخار و سربلندی است که به نام بسیج و تفکر بسیجی در تاریخ سرشار از عزت این سرزمین ثبت و ضبط شده است.

 

بی شک تحقق این حماسه مدیون ولایت مداری و تلاش های خالصانه و شبانه روزی همه بسیجیان در طول دوران دفاع مقدس و پس از آن است.

 
اینک که در سی و ششمین سالروز تشکیل بسیـج شـاهد به بار نشستن خون های بر زمین ریخته شهیـدان سرافراز این سرزمین و صدور افکار نـورانی انقلاب اسلامی به منطقه و جهان و تشکیل بسیج جهانی اسلام برای در هم شکستن جبهه مستکبرین هستیم ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهداء خصوصا شهدای بسیج از خداوند متعال عزت و سر افرازی همه بسیجیان مخلص را در ظل توجهات حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و فرمانده معظم کل قوا امام خامنه ای (مد ظله العالی) از خداوند سبحان مسئلت و از ایزدمنان می خواهیم که ما را در صف بسیجیان سرافراز قرار داده و از اخلاص و معرفت و یقین آنان جرعه ای برما بنوشاند و به همه ما منش و تفکر و سیره علوی، حسینی و عاشورایی عطا فرماید. انشاء الله 

 

انتهای پیام/