پیام تسلیت امام جمعه طغرالجرد در پی ارتحال عالم ربانی آیت الله ابوالقاسم خزعلی

حضرت حجت الاسلام والمسلمین صادقی نماینده ی محترم ولی فقیه در بخش طغرالجرد، در پیامی درگذشت عالم ربانی آیت الله ابوالقاسم خزعلی را تسلیت گفتند.

TAsliatحضرت حجت الاسلام والمسلمین صادقی نماینده ی محترم ولی فقیه در بخش طغرالجرد، در پیامی درگذشت عالم ربانی آیت الله ابوالقاسم خزعلی را تسلیت گفتند.

 

به گزارش صدای زرند، متن پیام ایشان به شرح زیراست:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

ضایعه ارتحال عالم جلیل القدر، مفسر متضلع، انقلابی پیشکسوت، آیت‌الله حاج شیخ ابوالقاسم خزعلی (قدس سره)، موجب تالم و تأسف عمیق گردید.

 

این روحانی ربانی که در روزگار ظلم و ظلمت ستمشاهی، حنجره­ ی خروشگر حوزه­ های علمیه و از یاران باوفای حضرت امام خمینی (ره) بشمار می رفت، مراتب عالی علمی را با محاسن و فضائل اخلاقی توأم ساخته بود و در حیات سراسر حرکت و برکت خویش خدمات دینی ـ اجتماعی گسترده‌ای را ـ خاصه در عرصه­ ی احیای عید الله الاکبر و دفاع از ولایت حضرت امیرالمؤمنین (ع) ـ انجام داد.

 

جان جوشان آن عالم عظیم‌الشان در مشکات مشعشع کالبد برومندش، مصباح منوّری بود که از شجره­ ی مبارکه­ ی زیتونه­ ی محبت علوی (ع) مایه می ­گرفت و فراروی رهروان امامت و انقلاب را روشن می­ ساخت؛ او از سرمایه‌های معنوی کشور محسوب می­ شد و فقدانش مصداق بارز ثُلمه بر پیکره‌ی اسلام و مکتب اهل بیت (ع) قلمداد می‌شود.

 

بنده، ارتحال این عالم جلیل القدر را به محضر مبارک حضرت بقیّهًْ الله الأعظم (ارواحنا له الفداء)، مراجع تقلید، نیز حوزه‌های علمیه‌ شیعه (صانها الله عن الحدثان) و بیت مکرم آن راحل رستگار، تسلیت عرض کرده، از بارگاه بلند باری برای او رفعت رتبت، و برای آن زعیم حکیم سلامت و طول عمر توأم با توفیقات روزافزون، و برای وابستگان و دلبستگان آن مرحوم صبر و اجر مسئلت می کنم.

 

 

مهدی صادقی

۲۶ شهریور ۱۳۹۴