تاکنون هیچ جا در تولید پسته از استان کرمان پیشی نگرفته است

رییس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان گفت: تاکنون هیچ جا در تولید پسته بر استان کرمان پیشی نگرفته، حتی امریکایی ها.

رییس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان گفت: تاکنون هیچ جا در تولید پسته بر استان کرمان پیشی نگرفته، حتی امریکایی ها.

 

تولید پسته از استان کرمان

 

به گزارش صدای زرند، عباس سعیدی رییس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با بیان این مطلب اظهار کرد: تاکنون هیچ جا در تولید پسته بر استان کرمان پیشی نگرفته، حتی امریکایی ها.

 
وی با بیان اینکه تولید پسته در سال جاری در استان کرمان ۱۳۵ تا ۱۴۰ هزار تن برآورد شده، افزود: پسته یک سال”on” و یک سال “off” دارد و براین اساس برخی شهرستان ها در هر سال تولید کمتر و برخی بیشتر دارند.

 
سعیدی تصریح کرد: هر سال اینگونه بوده و یک سال تولید ما تا ۱۷۰ هزار تن بوده و یک سال کمتر از ۱۳۰ هزار تن داشته ایم، مگر در شرایطی که حادثه خاصی مانند سرمازدگی و … رخ داده باشد.

 
وی بیان کرد: خوشبختانه امسال حادثه خاصی در استان نداشتیم، اما در شهرستان هایی که پسته رقم اکبری دارند، به دلیل عدم تامین نیاز سرمایی زمستانه، کاهش تولید داریم.

 
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: سال گذشته بیش از ۱۴۵ هزار تن پسته در استان کرمان تولید شده و ما تولیدکننده اول ایران و دنیا هستیم.

 
وی افزود: افزایش تولید شهرهای دیگر در کشور مربوط به افزایش تولید در واحد سطح بوده و یا اینکه درختان آنها در حال حاضر به باروری رسیده است.

 
به گزارش ایسنا، بنا به اعلام انجمن پسته کرمان، پیش بینی اولیه برای تولید پسته سال جاری در کل کشور ۲۲۰ هزار تن است که بعد از برداشت، یک بازنگری در این پیش بینی در آذرماه انجام می شود.

 
تولید سال قبل در کشور ۲۳۰ هزار تن و سهم استان کرمان ۱۴۵ هزار و ۵۰۰ تن بوده است.

 

انتهای پیام/