دومین مانور مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در نیروگاه حرارتی زرند برگزار شد

مانور پدافند غیر عامل شهرستان زرند با حضور خنجری فرماندار زرند، صالحی مدیر کل مدیریت بحران استان، نخعی معاون مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حسینی نسب جانشین مدیرکل پدافند غیر عامل استاندار و جمعی از مسئولین ادارات و دستگاه اجرایی در محل نیروگاه شهرستان زرند برگزار شد.

 دومین مانور مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در در محل نیروگاه برق شهرستان زرند برگزار شد.

 

Bohran-Zarand_02

 

به گزارش صدای زرند، مانور پدافند غیر عامل شهرستان زرند با حضور خنجری فرماندار زرند، صالحی مدیر کل مدیریت بحران استان، نخعی معاون مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حسینی نسب جانشین مدیرکل پدافند غیر عامل استاندار و جمعی از مسئولین ادارات و دستگاه اجرایی در محل نیروگاه شهرستان زرند برگزار شد.

 

 

ابتدای جلسه مهندس محمدرضاحیدری مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق زرند ضمن تقدیر و تشکر از حضور مهمانان شرکت کننده در مانور گفت: در دنیای امروز که دشمن راههای زیادی برای نفوذ پیدا کرده است ، آمادگی روحی و جسمی از الزامات هر ارگان و سازمانی است.

 
وی افزود: انقلاب و رهنمودهای رهبر کبیرانقلاب  ، سبب ایجاد روحیه ای در مردم گردید که تا به امروز جامعه ایران را در برابرانواع بحرانها و حوادث مقاوم وسربلند نشان داده است.

 
حیدری اظهار داشت: تمام سازمانها و ادارات خصوصا زیرساختهای حیاتی کشور مانند آب و برق باید آمادگی لازم در برابر هرگونه حادثه و بحران را دارا باشند و نیروگاه زرند نیز از این امر مستثنی نیست.

 
مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق زرند خاطرنشان کرد: اجرای چنین مانور هایی علاوه بر سنجش توانایی ها و امکانات موجود ، نوعی آموزش جهت زمان بحران است و ما آن را در حادثه ای که در نیروگاه به وجود آمد به عینه شاهد بودیم و اجرای مانورسال۸۹، به گونه ای در مدیریت حادثه پیش آمده و کاهش خسارات تاثیر بسزایی داشت.

 
در ادامه مهندس ایرج امیری دبیرکمیته بحران نیروگاه، گزارش مبسوطی از وضعیت نیروگاه و اقدامات انجام شده در آن ، برای مواقع بحران ارائه نمود.

 
آقای صالحی مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان ضمن تشکر از مدیرعامل نیروگاه حرارتی زرند و کلیه پرسنل  ، از اجرا ی موفقت امیز مانور و امکانات مناسب نیروگاه ابراز خرسندی کرد و گفت: از نکات ویژه و قابل تامل برای نیروگاهها مدیریت مصرف سوخت و توجه ویژه به بحث انفجار مخازن سوخت و حمل و نقل آنهاست.

 

Bohran-Zarand_01

 

حبیب الله خنجری فرماندار زرند در این جلسه ضمن قدردانی از مدیران و مسئولین برگزار کننده این مانور از نیروگاه زرند به عنوان یکی از فعال ترین ادارات شهرستان در بحث پدافندهای غیر عامل و برگزارکنندگان مانورها نام برد.

 
خنجری تصریح کرد: شهرستان زرند یکی از نقاط حادثه خیز در سطح استان می باشد که برگزاری این مانورها می تواند کمک مؤثری به مسئولین ادارات و دستگاه های اجرایی در راستای مدیریت بحران ها نماید.

 
رییس مدیریت بحران زرند تصریح کرد: آموزش زیر بنای کلیه اقدامات در بخش بحران می باشد و می طلبد که رؤسای ادارات شهرستان امر آموزش به نیروها را در دستور کاری خود قرار دهند.

 
وی گفت: با توجه به مصوبات استان و الزام ادارات به ساخت ساختمان مدیریت بحران اما تاکنون تنها تعداد کمی از ادارات موفق به ساخت این ساختمان شده اند که این امر نیز نیازمند همکاری مدیران استان می باشد.

 
خنجری برگزاری این گونه مانورها را باعث بالا رفتن توان مدیران و پرسنل ادارات دانست و گفت: خوشبختانه شهرستان زرند در خصوص برگزاری مانورها و جلسات تاکنون اقدامات خوبی را انجام داده است که امیدواریم با اجرای این برنامه ها شاهد افزایش توان مدیران در مواقع بحرانی باشیم.

 
سرهنگ باقری رییس بسیج کارگری استان کرمان نیز ضمن قدردانی از مدیرعامل  و پرسنل نیروگاه جهت اجرای شایسته این مانور گفت: در دنیای امروز ماهیت جنگها فرق کرده و فقط سازمانهای نظامی مسئول مقابله با دشمن نیستند و همه سازمانها باید امادگی حل مشکلات احتمالی و مدیریت آن را داشته باشند که اجرای چنین مانورهایی ازعوامل موثر و کمک کننده مدیریت بحران در مواقع اضطرار می باشد.

 
در انتها پرسنل مدیریت تولید برق زرند توانایی خود را در مدیریت بحران و کنترل حوادث غیر مترقبه به نمایش گذاشتند.

 

 

انتهای پیام/