افتتاح و کلنگ زنی چندین طرح با حضور نماینده مردم در شهرستان کوهبنان

چندین طرح گاز رسانی، عمرانی، رفاهی و آب رسانی در شهرستان کوهبنان با حضور نماینده مردم شهرستان های زرند و کوهبنان و مسئولین استانی و شهرستانی کلنگ زنی و افتتاح گردید.

News_sedayezarand.irهمزمان با آخرین روز از هفته ی دولت و با حضور فرماندار کوهبنان، نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل بنیاد مسکن استان، مدیر عامل شرکت گاز و رییس اورژانس ۱۱۵ استان و جمعی از اعضای شورای اداری چندین طرح گاز رسانی، عمرانی، رفاهی و آب رسانی در شهرستان کوهبنان کلنگ زنی و افتتاح گردید.

 

به گزارش صدای زرند از کوهبنان، در حاشیه ی افتتاح طرح بهسازی روستای ده خواجه از توابع بخش مرکزی کوهبنان محمدرضا مهدلو فرماندار شهرستان ابراز داشت: به برکت استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی شاهد عمران و آبادانی روستاها هستیم و یکی از این طرح ها اجرای طرح هادی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار است که تاکنون به خوبی در روستاها اجرا شده است.

وی ادامه داد: اجرای طرح هادی نشاط و امید را به مردم روستاها ارزانی داشته و باعث شده بسیاری از روستائیان که طی سالیان گذشته به شهرها مهاجرت نموده اند دوباره به زادگاه خویش برگردند و حتی بسیاری از آنان اقدام به خرید و ساخت منازل مسکونی نموده اند و بصورت موقت و دائم ساکن شده اند.

فرماندار کوهبنان ابراز داشت: چون بسیاری از روستاهای شهرستان دارای آثار و ابنیه تاریخی و یا امام زاده واجب التعظیم هستند لذا زمینه برای حضور گردشگران فراهم است که با اجرای طرح هادی گردشگران و مسافران ورودی با رغبت بیشتری به روستا ها سفر می کنند.

                  

وی تأکید نمود: مردم با جان و دل علاقه مند به نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند لذا بسیاری از روستائیان به دنبال عملی نمودن فرمایشات مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی به دنبال راه اندازی کارهای کوچک و بزرگ هستند.

                  

در ادامه حسین جعفری رییس بنیاد مسکن کوهبنان گفت: اجرای طرح بهسازی روستای ده خواجه از توابع بخش مرکزی شامل ۳ هزار متر مربع زیر سازی و آسفالت، ۱۵۰۰ متر مربع عملیات سنگ فرش و پیاده رو سازی بوده است.

                  

وی ادامه داد: احداث پارک کودک روستایی همراه با استقرار تجهیزات، نصب پایه ی چراغ های روشنایی معبر اصلی با اعتبار ۱۵۴ میلیون تومان توسط بنیاد مسکن شهرستان در مدت چهار ماه اجرا شده که امیدواریم مردم روستا از ارائه خدمات انجام شده رضایت خاطر داشته باشند.

رییس بنیاد مسکن کوهبنان در حاشیه افتتاح طرح بهسازی روستایی فیدکوئیه و ده شیب گفت: این طرح با اعتباری معادل ۱۴۰ میلیون تومان از اعتبارات ملی و استانی توسط بنیاد مسکن شهرستان اجرا شده است و چون این روستا در مسیر اصلی کوهبنان به استان یزد و شهرستان های بافق و بهاباد قرار دارد لذا احداث پارک در این روستا محلی برای استراحت مسافرین عبوری خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: دو هزار مترمربع عملیات سنگ فرش، پیاده رو، ۵۰۰ متر جدول گذاری، ۴۰۰ متر مربع نماسازی با سنگ لاشه، احداث پارک کودک، احداث فضای وِیژه جهت ساماندهی مظهر قنات در فید کوئیه و ده شیب از جمله فعالیت هایی است که در راستای بهسازی این روستا انجام شده است.

همچنین مهندس سلطانی نژاد مدیر کل بنیاد مسکن استان، در این مراسم گفت: به لطف خداوند و همت دولتمردان بیش از ۴ هزار واحد مسکونی در هفته ی دولت در جای جای استان افتتاح شده است که در این راستا ۶۰۰ واحد شهری و ۲۵۰ پروژه بهسازی و زیبا سازی روستاهای بالای ۲۰ خانوار در دستور کار داشته ایم.

وی تصریح نمود: تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار را تا پایان سال جاری تهیه طرح داریم و کار جدیدی که در دستور کار بنیاد مسکن قرار دارد موضوع تهیه طرح توسعه ی پایدار منظو مه های روستایی است که در دو نقطه استان انجام خواهد شد.

مدیر کل بنیاد مسکن استان گفت: نه استان کشور در این طرح وارد شده اند که استان کرمان در این طرح دو نقطه پیشنهادی را دارد این در حالی است که مابقی استان های شرکت کننده در طرح پایدار منظومه های روستایی فقط یک نقطه را مد نظر دارند.

وی یادآور شد: در سنوات آتی در راستای برنامه پنجم روستاهای زیر ۲۰ خانوار نیز در دستور کار تجهیز و اجرای طرح هادی قرار دارند که در طرح توسعه ی پایدار منظومه های روستایی به مطالعه ظرفیت ها و پتانسیل های روستایی در یک بخش می پردازند.

سلطانی نژاد تأکید نمود: این طرح بستر توسعه خدمات و هر نوع سرمایه گذاری، فعالیت عمرانی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را شامل خواهد شد و دریک کلام چهره روستاها را متحول خواهد نمود.

وی ادامه داد: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی این مهم قطعاً نقطه عطفی برای رویکرد جدید حاکمیت و دولت در بخش توسعه ی روستایی است و با استناد به آن ظرفیت های اشتغال و رونق کسب و کار قابل ارزیابی و مدیریت خواهند بود.

مدیر کل بنیاد مسکن استان گفت: بهسازی، زیبا سازی، زیر سازی، آسفالت معابر، احداث  پارک کودک، پیاده رو سازی، جداره سازی، اجرای کانال آب، تأمین روشنایی معابر در طرح هادی روستایی انجام می شود که خوشبختانه کوهبنان جزء شهرستان های برتر و نمونه استان در اجرای طرح هادی روستاهاست.

وی از مردم روستا درخواست نمود تا از پروژه های بنیاد مسکن مانند ملک شخصی خویش نگهداری کنند تا همچنان زیبایی روستاها حفظ شود و وسایل مستقر در پارک ها و فضاهای ایجاد شده مدت زمان بیشتری در اختیار علاقمندان باشد.

همچنین در این روز فاز اول طرح مجتمع آب رسانی روستای فیدکوئیه و توابع به بهره برداری رسید.

در حاشیه این مراسم حسین توکلی معاون اداره ابفای روستایی شهرستان گفت: این طرح با هفت و نیم کیلومتر خط انتقال با استفاده از لوله های سایز ۷۵ با اعتباری معادل صد و سی میلیون تومان به بهره برداری رسیده است.

وی ادامه داد: ساخت مخزن این مجتمع در دستور کار قرار دارد لذا با افتتاح فاز اول  این مجتمع ۵۰ خانوار روستاهای فید کوئیه، قاسم آباد و ده شیراز آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار خواهند شد و انشا الله در اعتبارات سال ۹۴ نیز این مجتمع در دستور کار قرار دارد.

همچنین طرح کلنگ انتقال گاز به دهستان خرمدشت و روستاهای اطراف به زمین زده شد.

در حاشیه این مراسم دکتر حسین امیری نماینده مردم شهرستان های زرند و کوهبنان خاطر نشان کرد: دهستان خرمدشت یکی از دهستان های پر جمعیت شهرستان کوهبنان است که مردمی ولایت مدار،  فعال، خون گرم و… را در خود جای داده است که خدمت به این مردم جزء افتخارات مدیران است.

وی یادآور شد: یکی از خواسته های به حق مردم دهستان خرمدشت طی سالیان گذشته برخورداری از گاز شهری بود که با پیگیری های بعمل آمده و مساعدت مسئولین استانی و شهرستان  امروز شاهد کلنگ زنی این طرح هستیم که انشاالله تا پایان سال جاری این طرح مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

امیری خاطر نشان کرد: کوهبنان از جمله مناطق کوهستانی و سردسیر استان است که بایستی با جدیت بیشتری نسبت به انتقال گاز به روستاها ی شهرستان اقدام گردد این خود می تواند عاملی در جهت راه اندازی کارگاه های کوچک و بزرگ تولیدی نیز باشد.

نماینده مردم شهرستان های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی از سرمایه گذاران بخش خصوصی خصوصاً سرمایه گذاران محلی دعوت نمود تا نسبت به راه اندازی کارگاهای کوچک و بزرک در راستای اشتغال زایی و پویایی اقتصاد منطقه مشارکت نمایند.

در ادامه محمدعلی ودیعتی مدیر عامل شرکت گاز استان گفت: در حال حاضر ۴۱۰ هزار مشترک شهری و  تجاری و ۸۰ هزار مشترک روستایی داریم که تا امروز ۲۲۰ هزار انشعاب شهری و ۸۵ هزار انشعاب روستایی واگذار شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۳۴۰ هزار خانوار شهری از گاز طبیعی بهره مند می باشند و بیش از ۹۰ هزار خانوار روستایی از گاز روستایی استفاده می کنند که با همت بلند دولتمردان هر روز شاهد کلنگ زنی و افتتاح طرح جدید گاز رسانی به مناطق شهری و روستایی هستیم.

مدیر عامل شرکت گاز استان ابراز داشت: در حال حاضر ۷۳ جایگاه CNG در استان کرمان گازدار شدند و بیش از ۶۰۶ مشترک صنعتی از خدمات گاز شهری بهره مند هستند.

وی تصریح نمود: تاکنون ۴۱ شهر در استان کرمان گاز دار شدند و ۱۱ شهر نیز در دست اجرا هستند و ۸ شهر نیز برای اجرای گاز کشی شهری در دست طراحی هستند این در حالی است که تاکنون ۵۸۹ روستا از نعمت گاز برخوردار شدند و ۲۱۸ روستا در دست اجرا و ۱۵۲ روستا در دست طراحی هستند.

ودیعتی یاد آور شد: شروع و تکمیل عملیات گاز رسانی به ۱۱ شهر بم، گلزار، راین، گلباف، رودبار، دهج، جوزم، هجدک، ارزوئیه، درب بهشت، هنزا و ۲۱۸ روستا و ۶ خط انتقال گاز طبیعی هدیه ای از طرف دولت تدبیرو امید به مردم فهیم استان کرمان است.

وی گفت: پروژه گازرسانی دهستان خردمدشت کوهبنان با ۴۰ کیلومتر شبکه توزیع و ۲۸ کیلومتر شبکه تغذیه و برخورداری از دو ایستگاه با اعتباری معادل ۶ میلیارد تومان به همراه نصب انشعابات از محل اعتبارات بند (ق) در حال اجراست.

مدیر عامل شرکت گاز استان ابراز داشت: با اجرای طرح گاز رسانی به دهستان خرمدشت ۷ روستای مسیر از توابع این دهستان از نعمت گاز شهری برخوردار خواهند شد که امیدواریم با مساعدت فرماندار و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تا پایان سال جاری شاهد افتتاح و بهره برداری از این طرح باشیم.

در ادامه همچنین پروژه پخش سیلاب دهستان خرمدشت که زیر مجموعه واحد آبخیزداری منابع طبیعی است به بهره برداری رسید.

در حاشیه این مراسم مجتبی نگارستانی مدیر اداره منابع طبیعی کوهبنان گفت: جلوگیری از هدر رفتن نزولات آسمانی، کاهش شدت و سرعت آب رودخانه خرمدشت بوسیله پخش سیلاب، جلوگیری از بروز سیل های مخرب و در نهایت نفوذ آب های ذخیره شده به سفره های آب زیر زمینی منطقه از اهداف این طرح می باشد.

وی ادامه داد: پخش سیلاب دهستان خرمدشت دارای ۵ مخزن ذخیره  آب به ظرفیت ۴۰۰هزار متر مکعب آب می باشد که با اعتباری بالغ بر ۷۵۰ میلیون ریال این طرح اجرا و به بهره برداری رسیده است.

گلستانی ادامه داد: این پروژه شامل ۸۰ متر مکعب عملیات سنگ و سیمان در بند انحرافی، ۱۶۰ متر مکعب خشکه چینی در جلوی بند انحرافی، ۳۷ هزار متر مکعب حجم خاکریزی بر روی بندهای خاکی تخریب شده در سنوات قبل بوده که این پروژه با تخصیص اعتباری معادل ۷۵۰ میلیون ریال انجام شده است.

همچنین کلنگ احداث پارک جنب امام زاده زید بن علی دهستان خرمدشت و مجتمع اقامتی روستای کهن به زمین زده شد و ساختمان دهیاری روستای کهن افتتاح گردید.

پدرام رجب زاده بخشدار مرکزی کوهبنان در حاشیه این مراسم گفت: این پارک در زمینی به مساحت ۳۷۰۰ مترمربع از طرح های پروژه محور دفتر روستایی و امور شوراهای استانداری با مشارکت دهیاری دهستان خرمدشت با اعتباری بالغ بر یکصد میلیون تومان احداث خواهد شد.

وی ادامه داد: سهم آورده دهیاری دهستان خرمدشت ۴۰ میلیون تومان بوده که تاکنون هزینه شده لذا با توجه به موقعیت ویژه این پارک و همجواری با امام زاده زید بن علی و قبور مطهر شهدای هشت سال دفاع مقدس  بستر مناسبی برای اسکان و استراحت مسافران و زائران خواهد بود.

رجب زاده تاکید نمود: این پارک با شش سکوی نشیمن، پنج آلاچیق، احداث سرویس بهداشتی، احداث آب نمای زیبا، ایجاد فضای سبز، کافی شاپ و… همراه خواهد بود که امیدواریم در صورت تامین اعتبار در دهه فجر شاهد افتتاح و بهره برداری از این طرح باشیم.

وی در حاشیه افتتاح ساختمان دهیاری کهن گفت: این ساخت با مساعدت دهیاری و خودیاری مردم روستا با صرف اعتباری معادل بیست میلیون تومان در مدت هفت ماه به مساحت هفتاد متر مربع احداث شده است که عملیات محوطه سازی آن در حال اجراست.

بخشدار مرکزی کوهبنان یادآور شد: نظر به موقعیت جغرافیایی و سنگی بودن فضای خانه های روستا و آثار تاریخی گردشگران فراوانی خصوصاً در ایام عید نوروز و تعطیلات تابستان به این روستا سفر می کنند لذا به منظور فراهم نمودن بستر مناسب مرکز اقامتی و توریستی روستا از طرح های پروژه محور، دفتر روستایی استانداری به مساحت ۱۲۰ متر مربع و با ساخت دو سوئیت مجزا با صرف اعتباری معادل بیست میلیون تومان در حال اجراست که امیدواریم در بهمن ماه سال جاری شاهد افتتاح و بهره برداری از این مرکز اقامتی باشیم.

انتهای پیام / نامجو کوهبنانی