در دوران پساتحریم کشور را در دریای واردات غرق نکنیم

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که باید حواسمان باشد در دوران پس از تحریم کشور را در دریای واردات غرق نکنیم، گفت: در شرایط پس از تحریم باید تلاش کنیم تا زیرساخت‌های کشور، صنعت و اشتغال را تقویت و توسعه دهیم.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که باید حواسمان باشد در دوران پس از تحریم کشور را در دریای واردات غرق نکنیم، گفت: در شرایط پس از تحریم باید تلاش کنیم تا زیرساخت‌های کشور، صنعت و اشتغال را تقویت و توسعه دهیم.

 

Dr.Amiri_Mosahebe

 

به گزارش صدای زرند، دکتر “حسین امیری خامکانی” در گفت‌وگو با ایسنا درباره استقبال شرکت‌های خارجی برای انجام سرمایه گذاری در ایران اظهار کرد: همین که این شرکت‌ها برای سرمایه گذاری در ایران مسابقه گذاشته‌اند نشان می دهد که بازار کار ایران، بازار خوبی برایشان است و نشان دهنده این است که این تحریم‌ها خود آن‌ها را هم تحت فشار قرار داده است و شرکت‌ها نیز مسئولان‌شان را تحت فشار گذاشته بودند که تحریم‌ها زودتر برداشته شود؛ لذا آن‌ها بیشتر از ما به توافق نیاز داشتند.

 
این عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس افزود: علی رغم این که تحت فشار بودیم توانستیم اقتصادمان را براساس تحریم و استقلال کشورمان تقویت کنیم. حتی اخباری شنیده می‌شد مبنی بر این که آنها چندماه قبل از توافق در کشورشان و در سمینارهای خود صحبت از این داشتند که چگونه بعد از توافق وارد بازار ایران شوند.

 
نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اکنون هم دیدیم بلافاصله شرکت‌ها از کشورهای اروپایی و حتی مسئولین آن‌ها در حال رفت و آمد هستند اما کاری که ما می‌توانیم انجام دهیم این است که ابتدا باید حواسمان باشد که در دریای واردات کشور را غرق نکنیم.

 
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: حتما باید پول‌های بلوکه‌ای که آزاد می‌شود بخشی از آن به بانک مرکزی رفته، بخشی در بودجه های سنواتی و در بخش نفت دیده شود و درصدی هم به صندوق توسعه برود و نهایتا این که این پول‌ها صرف زیرساخت‌ها شود و زیرساخت‌های کشور توسعه یابد.

 
امیری خامکانی با تاکید بر این که باید از این پس اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کنیم اظهار کرد: باید مواظب باشیم تا کشور را با واردات دچار مشکل نکنیم بنابراین در این شرایط پس از تحریم باید تلاشمان این باشد که زیرساخت های کشور، صنعت و اشتغال را تقویت و توسعه دهیم.

 
وی همچنین یادآور شد: در دوران تحریم برخی از شرکت ها دچار مشکل می‌شدند که نیاز بود در قراردادها بازنگری و خانه تکانی انجام شود لذا این بازنگری‌ها انجام شده و باید تصمیم گیری نهایی شود.

 

انتهای پیام/