احتمال دریافت قیمت تمام‌شده آب از مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت نمی‌کنند

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از احتمال دریافت قیمت تمام‌شده آب از مشترکان پرمصرف که الگوی مصرف را رعایت نکنند خبر داد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از احتمال دریافت قیمت تمام‌شده آب از مشترکان پرمصرف که الگوی مصرف را رعایت نکنند خبر داد.

 

حسین امیری خامکانی نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس

 

به گزارش صـدای زرنـد به نقل از خانه ملت، حسین امیری خامکانی نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس با تشریح جلسه کمیسیون انرژی مجلس گفت: امروز موضوع منایع و مصارف آب و بحران کم آبی در کشور با حضور آقای چیت چیان وزیر نیرو و معاون وی بررسی شد.

 
وی با اشاره به اینکه وزیر نیرو گزارشی از منابع و مصارف آبی کشور ارائه کرد، اظهار داشت: وی برنامه و پیشنهادهای وزارت نیرو را برای گذر از بحران کم آبی را تشریح کرد.

 

امیری با اعلام اینکه مقرر شد برگزاری جلسات بررسی وضعیت آبی کشور با حضور وزارت نیرو ادامه داشته باشد، افزود: وضعیت منابع آب کشور خوب نیست و عمده نقاط کشور دچار تنش شدید آبی است و برای حل مشکل آب دولت، مجلس، رسانه‌‎ها برای مدیریت مصرف آب فرهنگ سازی کنند.

 
وی افزود: بر اساس گفته‌های وزیر نیرو برنامه ای که اکنون می توان در کوتاه مدت انجام داد، بحث صرفه جویی و مدیریت مصرف آب است و اینکه با فرهنگ سازی آب شرب را صرف امورغیر ضرورنکنیم.

 
نماینده مردم زرند در مجلس با اشاره به برنامه زیری بلند مدت، گفت: برنامه‌های متعددی از جمله بازسازی ، بهسازی شبکه‌های آبرسانی، جلوگیری از هدر رفت آب در حال اجرای است.

 
وی ادامه داد: کاهش تقاضا، اصلاح الگوی مصرف در امور خانگی، کشاورزی، صنایع از جمله برنامه های وزارت نیرو است و برای اینکه در کوتاه مدت کم آبی تابستان سالجاری را پشت سر بگذاریم، مردم باید مدیریت و کاهش مصرف داشته باشند.

 
امیری در خصوص اینکه دولت برنامه‌ای برای قطع آب پرمصرف‌ها و یا قطع آب در ساعاتی از شبانه روز را دارد یا نه؟، پاسخ داد: در حال حاضر برنامه‌ای در این زمینه وجود ندارد، البته اگر وزیر نیرو اعلام کرد منابع آب در تابستان امسال، دچار تنش بیشتر شود، مجبور خواهند شد یک الگوی مصرف تعریف کنند و اگر کسی بیش از این الگو مصرف کند، یا قیمت تمام شده دریافت خواهند کرد و با برخورد دیگر انجام خواهند داد.

 
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: دولت هنوز برنامه‌ای برای افزایش قیمت آب ندارد و منتها یکی از راهکارهای برای حل بحران کم آبی که اگر کسی بالاتر از الگو، مصرف کرد، قیمت تمام شده را پرداخت کند.

 
انتهای پیام/