۱۶سال «تلاش» برای «زرند»ی سربلند

هر چند در ادوار مختلف بوده اند افرادی که خواسته و ناخواسته قصد داشته اند فعالیت این نماینده ی بی حاشیه و دوست داشتنی مجلس شورای اسلامی را کم رنگ و یا حتی با اهداف تبلیغاتی قصد استفاده از فعالیت های ایشان به نام خویش را کنند اما بی شک مردم این دیار، فعالیت و دلسوزی های این بزرگ مرد تاریخ زرند را هرگز فراموش نخواهند کرد.

HosseinAmiriدکتر حسین امیری، از سرشناس ترین نمایندگان حال و حاضر استان کرمان، فردی اصلاح طلب و معتدل که اکنون با حضور ۱۶ ساله در بهارستان ضمن کسب تجربه فراوان یکی از فعال ترین نمایندگان استان کرمان می باشد که بدون کمترین حاشیه ضمن نگاه ویژه به مباحث قانونگذاری که از وظایف اصلی یک نماینده محسوب می شود، نگاهی ویژه و عملیاتی به حوزه انتخابیه خود داشته است.

 

صدای زرند – محسن محسنی: زرند پیش از سال ۷۹ شهری بود با بسیاری از مشکلات که شاید بتوان مهمترین مشکلات این منطقه را بیکاری و تعریف شدن در منطقه بن بست از لحاظ مواصلاتی دانست.

 

زرندی که شاید بتوان گفت در آن زمان کمتر کسی امیدی به آینده آن داشت اکنون با همت و تلاش و ممارست فردی از دل همین مردم تبدیل به یک شهرستان کاملاً صنعتی شده است و می رود تا به یکی از بزرگترین قطب های صنعتی کشور تبدیل شود.

 

نوشتن از شانزده سال فعالیت در زمینه های مختلف آن هم به گونه ای که خواننده توان همراهی با متن را داشته باشد کاری بس دشوار و قلم از نوشتن همه این دستاوردها قاصر است.

 

برای اینکه بتوانیم تلاش و ممارست جناب آقای دکتر حسین امیری خامکانی را در پیگیری مشکلات حوزه انتخابیه متوجه بشویم، جدا از گفتن نتیجه فعالیت های ایشان در چند سال اخیر که اکنون با گوشت و پوست مردم زرند و کوهبنان قابل لمس است، باید میهمان بهارستان شد و فعالیت های ایشان را در طول یک روز کاری از نزدیک رصد کرد.

 

دکتر حسین امیری با داشتن “حسن خلق” مثال زدنیش خوب می داند که داشتن روحیه میانه روی و اعتدال کلید واژه های موفقیت یک نماینده عمل گرا در مجلس خواهد بود.

 

افراط و تفریط در مسائل سیاسی بی شک تنها به پیکره مردم چنگ خواهد زد که “امید به زندگی بهتر” را به همت نماینده خود گره زده اند. لذا وی بر همین اساس و با داشتن همین طرز تفکر از ابتدای ورود خود به مجلس تلاش کرده تا با کمترین حاشیه بتواند بر مشکلات مردمی که به او اعتماد کرده بودند و سبد آرایش را با بیش از ۶۳درصد مزین کرده بودند، فارغ شود.

 

شهرستان زرند تا پیش از سال ۷۹ وارث بسیاری از مشکلات بخصوص در بحث توسعه بود. نمایندگان ادوار پیشین با تلاشی که می کردند، تنها اقبال این را داشتند تا تنها دو دوره آن هم یکی در میان بر کرسی سبز پارلمان جلوس کنند.

تلاش و دیدن استعدادهای این شهرستان توسط دکتر امیری و نیز همراهی لطف خداوند که که نصیب ایشان و مردم بزرگوار شهرستان زرند و کوهبنان شده بود توانست راه را هر روز برای پیشرفت این شهرستان هموارتر و اقبال حضور ایشان را در ادوار بعدی مجلس شورای اسلامی فراهم کند.

 

مردم بعد از اولین دوره که به ایشان اعتماد کرده بودند، به خوبی فعالیت ایشان در حوزه های مختلف و البته پیشرفت شهرستان را می دیدند و با اعتمادی که در این زمینه حاصل شده بود دیگر انتخاب فردی غیر از ایشان بازی در زمین سوخته بود و شهروند زرندی خوب به این نتیجه رسیده بود طلسم شوم بیکاری و عقب افتادگی به دست با کفایت ایشان شکسته خواهد شد.

 

از جمله مهمترین ره توشه هایی که در طول ۱۶ ساله نمایندگی دکتر حسین امیری برای شهرستان زرند به ارمغان آورده است می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

– فعالیت در زمینه احداث و راه اندازی کارخانه کک سازی و پالایش قطران شماره ۱ زرند که در حال حاضر با مدیریت دولتی اداره می شود و ظرفیت تولید آن بیش از ۴۰۰هزار تن در سال است.

 

– فعالیت در زمینه احداث و راه اندازی کارخانه کک سازی و پالایش قطران شماره ۲ زرند که در حال حاضر بخش خصوصی متولی مدیریت آن است و ظرفیت تولید آن بیش از ۸۰۰هزار تن در سال است.

 

– فعالیت در زمینه احداث و راه اندازی کارخانه واگن و متروسازی پلور سبز زرند به عنوان یکی از بزرگترین تولید کننده واگن کشور با ظرفیت تولید سالانه حدود ۴۰ واگن که تولید واگن‌ در این کارخانه با تکنولوژی روز اروپایی انجام می شود.

 

– فعالیت در زمینه احداث، کشف و راه اندازی معدن سنگ آهن جلال آباد که در حال حاضر بیش از ۶۰۰ نفر در این معدن مشغول به کار می باشند.

 

– فعالیت در زمینه احداث و راه اندازی کارخانه کنسانتره جلال آباد که با پیشرفت ۷۵ درصدی در مراحل راه اندازی این کارخانه امید است تاچند ماه آینده به بهره برداری برسد. در حال حاضر حدود ۲۵۰ نفر در احداث این کارخانه مشغول به کار هستند.

 

– فعالیت در زمینه احداث و راه اندازی پروژه عظیم در حال احداث کارخانه فولاد زرند ایرانیان که ظرفیت تولید این کارخانه حدود ۱۷۰۰ میلیون تن خواهد بود که این میزان نسبت به فاز اول این کارخانه در مقایسه با فاز اول ذوب آهن اصفهان بیش از سه برابر آن ظرفیت دارد. میزان اشتغال فعلی این کارخانه بیش از ۱۸۰۰ نفر به صورت مستقیم می باشد و در فازهای بعدی اشتغال زایی آن به ۳۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۸۰۰۰نفر غیرمستقیم خواهد بود.

 

– فعالیت در زمینه احداث و راه اندازی کارخانه گندوله سازی زرند ایرانیان

 

– فعالیت در زمینه احداث و راه اندازی کارخانه کنسانتره سنگ آهن سیریز

 

-فعالیت در زمینه ساخت کارخانه زغالشویی کوهبنان (پابدانا) با اشتغال زایی ۲۵۰نفر

 

-تلاش در جهت بهره برداری از معدن هشونی غربی در کوهبنان به کمک بخش خصوصی

 

– فعالیت های دیگری نظیر فعالیت هایی در زمینه آموزشی و کشاورزی و نیز راه سازی که بی شک با نگاهی به دور و بر می توان به خوبی آنها را لمس کرد.

 

– همچنین پیگیری های خصوصی در زمینه رفع مشکلات بسیاری از مردم کم بضاعت حوزه انتخابیه.

 

هر چند در ادوار مختلف بوده اند افرادی که خواسته و ناخواسته قصد داشته اند فعالیت این نماینده ی بی حاشیه و دوست داشتنی مجلس شورای اسلامی را کم رنگ و یا حتی با اهداف تبلیغاتی قصد استفاده از فعالیت های ایشان به نام خویش را کنند اما بی شک مردم این دیار، فعالیت و دلسوزی های این بزرگ مرد تاریخ زرند را هرگز فراموش نخواهند کرد.

 

 

انتهای پیام/