قول همکاری برای بهبود شرایط مرکز رشد فناوری شهرستان زرند

دکتر امیری: این مرکز رشد محل مناسبی برای طرح مسائل و مشکلات شهرستان می باشد و از جمله این مشکلات می توان به بحث آلایندگی اشاره کرد.

sz_sdgrcccs_2520101نشستی با حضور حبیب الله خنجری، فرماندار زرند، دکتر امیری، نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی، دکتر عباس قوام، مدیر پارک علم و فناوری استان کرمان، دکتر میرزایی، سرپرست دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته، زریسفی، مدیر مرکز رشد فناوری شهرستان زرند و جمعی از جمعی از اساتید دانشگاهی زرند در محل  فرمانداری زرند برگزار شد.

 

به گزارش صدای زرند، دکتر میرزایی وجود مرکز رشد را در شهرستان ها لازم دانست و گفت: این موضوع بیش از ۲۵  سال هست که در کشورهای پیشرفته مطرح شده است.

 

وی افزود: ما در این مراکز به کسانی که صاحب ایده باشند کمک خواهیم کرد تا ایده خود را به ثمر برسانند و افراد می توانند ایده های خود را که بر روی کاغذ دارند را در این مراکز آزمایش کنند.

 

دکتر میرزایی در ادامه گفت: امیدوارم که با وجود این مراکز رشد، پیشرفت علمی خوبی در شهرستان ها داشته باشیم.

 

در ادامه، دکتر عباس قوام، در تعریف پارک علم و فناوری گفت: پارک علم و فناوری سازمانی است که به وسیله متخصصان حرفه ای اداره می شود و هدف اصلی این سازمان افزایش ثروت در جامعه از طریق تشویق و ارتقاء فرهنگ نوآوری و افزایش قدرت رقابت در میان شرکت ها و موسساتی است که متکی بر علم و دانش در محیط پارک فعالیت می کنند.

 

وی در باب نقاط قوت این مراکز افزود: این مراکز در رشد اقتصاری سریع، اشتغال و توسعه فناورری  موثر می باشند ما در این مراکز ده روش مختلف برای پشتیبانی و مشاوره افراد داریم و در خصوص بحث مالی در دوره های مختلف تسهیلات بدون سود اعطا خواهیم کرد.

 

در ادامه نشست، آقای زریسفی مدیر مرکز رشد زرند گزارشی ارائه دادند و گفت: ما در کشور تا افق ۱۴۰۴ باید ۵۰ هزار شرکت دانش بنیان داشته باشیم که سهم شهرستان زرند نسبت به جمعیت ۸۰ شرکت می باشد و ما تا الان ۵ شرکت جذب کرده ایم و همت مسولین را می پذیرد تا در این امر به ما کمک کرده و شهرستان را به سوی رشد و تعالی سوق دهیم.

 

وی در ادامه افزود: ما در بحث ساختمان برای مرکز در شهرستان مشکل داریم و از دکتر امیری و آقای خنجری می خواهیم که این مشکل ما را به نحوی حل کنند.

 

دکتر امیری خانمکانی: با توجه به هدفمندی یارانه ها و وضعیت تحریم ها ما باید روی پای خود بایستیم (بحث اقتصاد مقاومتی).

 

وی در این باره گفت: در بحث اقتصاد مقاومتی کاهش شدت انرژی و بهینه سازی مصرف انرژی مطرح می باشد که ما با این مراکز رشد می توانیم تاثیر زیادی در این موضوع داشته باشیم.

 

دکتر امیری در ادامه خواستار برگزاری جلسات بیشتر در جهت عیب یابی و اعلام نیاز مرکز رشد شد تا این مرکز در شهرستان پیشرفت داشته باشد.

 

وی افزود: این مرکز رشد محل مناسبی برای طرح مسائل و مشکلات شهرستان  می باشد و از جمله این مشکلات می توان به بحث آلایندگی اشاره کرد.

 

در پایان این نشست مسئولین شهرستان قول همکاری بیشتر برای رفع مشکلات مرکز رشد شهرستان به ویژه حل مشکل ساختمان این مرکز را دادند.

 

 

انتهای پیام/زرند نیوز