معرفی خریداران پرسپولیس و استقلال / جزئیات مزایده چهارم سرخابی ها

خریداران سهام باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در چهارمین مزایده فروش سهام این دو باشگاه درحالی مشخص شد که دو شرکت مبلغی بیش از ۳۲۹ میلیارد تومان برای خرید سهام پرسپولیس پیشنهاد داده‌اند.

 خریداران سهام باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در چهارمین مزایده فروش سهام این دو باشگاه درحالی مشخص شد که دو شرکت مبلغی بیش از ۳۲۹ میلیارد تومان برای خرید سهام پرسپولیس پیشنهاد داده‌اند.

 

perspolic

 

به گزارش صدای زرند، مزایده خرید سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس درحالی ببرگزارشد که ۳ خریدار برای پرسپولیس و یک خریدار برای استقلال فرم‌های خود را به سازمان خصوصی‌سازی تحویل دادهند.
 

 
در این بین، برای باشگاه استقلال تهران، شرکت سرمایه‌گذاری سمند (از زیر مجموعه‌های گروه خودروسازی ایران‌خودرو) مبلغ ۲۹۰ میلیارد و پانصد هزار تومان پیشنهاد داده است.
 

 
همچنین بعد از بازشدن پاکت خریداران پرسپولیس مشخص شد ۳ شرکت استیل آذین ایران، بهنام پیشرو کیش و شرکت سرمایه‌گذاری نیوان ابتکار (از زیر مجموعه‌های گروه خودروسازی سایپا) برای خرید این باشگاه درخواست رسمی خود را ارائه کردند.
 

 
در این بین مبلغ پیشنهادی شرکت نیوان ابتکار ۲۹۰ میلیارد تومان است. شرکت بهنام پیشروکیش مبلغ ۳۲۹ میلیارد و ۸۸۸ میلیون و ۹۹۹ هزار و ۸۸۸ تومان و استیل آذین هم ۳۳۶ میلیارد و ۸۸۸ میلیون و ۶۶۶ هزار و ۶۶۶ تومان برای خرید سهام باشگاه پرسپولیس پیشنهاد داده‌اند.
 

 
طبق اعلام مسئولان سازمان خصوصی‌سازی، حداکثر تا روز یکشنبه هفته آینده، اهلیت خریداران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس اعلام شده و شاید مالکان جدید این دو باشگاه مشخص شود.
 

 
در ادامه می خواهیم با خریداران سرخابی ها آشنا شوید.
 

 

 
شرکت سرمایه گذاری سمند

 
سرمایه گذاری سمند که زیر مجموعه ای از شرکت ایران خودرو محسوب می شود با پیشنهاهد مبلغ ۲۹۰ میلیارد و ۵۰۰ هزار تومانی تنها  خریدار باشگاه استقلال است.
 

 
بر همین اساس نوع فعالیت این شرکت اقتصادی و سرمایه گذاری بوده و این شرکت به صورت سهامی خاص در تاریخ ۲۶ مرداد ۱۳۸۳ تاسیس و در همان تاریخ رسماً  فعالیت خود را آغاز کرده است که ۳۰% سهام شرکت متعلق به شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو می باشد.
 

 
خدمات این شرکت به شرح زیر است:

 
– خرید و فروش سهام، اوراق مشارکت، اوراق قرضه و سایر اوراق بهادار
– بازارسازی و بازارگردانی سهام شرکتهای تابعه گروه صنعتی ایران خودرو و سایر شرکتها و موسسات پذیرفته شده در بورس
– تاسیس، تشکیل و مشارکت در سرمایه انواع شرکتها، موسسات، طرحها و پروژه ها
– تامین سرمایه شرکتها از طریق پذیره نویسی و عرضه عمومی و خصوصی سهام و اوراق مشارکت به اشخاص حقیقی و حقوقی معتبر داخلی و خارجی
آخرین وضعیت ترکیب سهامداری: ۳۰% سهام شرکت متعلق به شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو می باشد.
هاشم یکه زارع به عنوان رئیس هیأت مدیره و محمد نیکفر به عنوان نایب رئیس هیات مدیره، علی شیخی به عنوان مدیرعامل و عضو هیات مدیره و پیمان فروزش و عباس ملکی تهرانی به عنوان اعضای هیات مدیره در این شرکت فعالیت می‌کنند.

 
 
استیل آذین ایرانیان

 
شرکت استیل آذین با مالکیت حسین هدایتی که به اذعان خود متولد کرمانشاه است و ساکن تهران که در اتریش اقامت دارد با پیشنهاد ۳۳۶ میلیارد و ۸۸۸ میلیون و ۶۶۶ هزار و ۶۶۶ تومانی که بالاترین رقم پیشنهادی است جدی ترین گزینه ی خرید باشگاه پرسپولیس محسوب می شود.
 

 
از دارایی‌هایی که به وی نسبت داده شده می توان به مالکیت شرکت هلدینگ استیل آذین ایرانیان، شرکت خاور آذین، شرکت فجر گالوانیزه سپاهان کاشان، چندین کارخانه فولاد سازی و ورق،بزرگتر شرکت پرورش میگوی ایران و سهام داری بانک تات و برج سازی در دبی اشاره کرد.
 

 
مهمترین نکته ی حضور سرگت استیل آذین در این مزایده هیئت مدیره ی این شرکت است . حسین هدایتی مالک باشگاه استیل آذین ایرانیان در روزهای گذشته از حضور ۴ اسطوره سرخ‌پوشان در هیات مدیره این باشگاه خبر داده است. وی اعلام کرد: در هیات مدیره این باشگاه علی کریمی، کریم باقری، مهدی مهدوی‌کیا و مجتبی محرمی حضور دارند.
 

 

 
مطابق اساسنامه شرکت استیل آذین ایرانیان موضوع فعالیت این شرکت به شرح زیر می باشد.

 
۱-      اداره، در اختیار گرفتن، تأسیس، ایجاد، توسعه، تکمیل، واگذاری و اجاره انواع کارخانه ا و واحد ها و شرکت های فعال در بخش های خدماتی، بازرگانی و تولیدی و اعم از صنعتی و معدنی، کشاورزی، ساختمانی، تأسیس و اداره باشگاه ا و تیم های ورزشی هرگونه اموری که به نحوی از انحاء با فعالیت های فوق مرتبط باشد در داخل و خارج از شرکت .
۲-      انجام کلیه خدمات فنی و مهندسی و عمرانی جهت تولید و مونتاژ و ساخت دهکده یا شهرک های تفریحی، مسکونی و ورزشی.
۳-      مشاوره، طراحی، راه اندازی و نگهداری کلیه تأسیسات و تجهیزات تفریحی داخلی وخارجی هتل و متل مجتمع های و دهکده ا یمسکونی ورزشی و تفریحی.
۴-      اداره اردوهای مستقل و اجراء همایش ای ورزشی و تفریحی و ترانسفر کردن بازیکن در داخل و خارج  از کشور .
۵-      خرید، مشارکت، در اختیار گرفتن، اجاره، رهن، واگذاری و فروش اموال منقول برای شرکت و سرمایه گذاری و مشارکت با شرکت ها یا باشگاه ها  و موسسه های ورزشی و داخلی و خارجی .
۶-      شرکت در فعالیت های ورزشی مجاز و حضور در میادین ورزشی داخلی و بین المللی طبق قوانین و مقررات جاری هیأت ها و فدراسیون مربوطه و ضوابط سازمان تربیت بدنی .
۷-      احداث استادیوم های ورزشی و سالن های چند منظوره و سرپوشیده .
۸-      خرید و فروش سهام و اوراق بهادار مطابق قوانین و مقررات بازار سرمایه کشور .
۹-      واگذاری، عرضه و فروش سهام شرکت های مورد سرمایه گذاری پس از آماده سازی و اعمال اصلاحات ساختاری مورد نیاز چه از طریق بورس اوراق بهادار و چه از طریق دیگر .
۱۰-   صدور اوراق مشارکت و یا هر نوع اوراق بهادار دیگری مطابق قوانین و مقررات بازار سرمایه کشور .
۱۱-   انجام دادن مطالعات و بررسی های اقتصادی، فنی، مالی، مدیریتی، نظارت فنی و پیگیری اجرای طرح حای سرمایه گذاری و کلیه فعالیتهای مجاز اقتصادی و ایجاد شرکتها و مؤسسه مطالعاتی، فنی مهندسی، ورزشی و اجرایی ذیربط .
۱۲-   ارائه خدمات اقتصادی، فنی، سرمایه گذاری، مدیریتی، سازماندهی، مطالعاتی، ورزشی .
۱۳-   استفاده از تسهیلات مالی و اعتباری بانک ها و مؤسسه های مالی و اعتباری ایرانی و خارجی .
۱۴-   انجام دادن معاملات مجاز بازرگانی داخلی و خارجی صادرات و واردات کلیه کالاهای مجاز و اخذ و اعطای نمایندگی به اشخاص حقیقی و حقوقی داخل و خارج از کشور .
۱۵-   تأسیس شعبه ها یا نمایندگی ها برای شرکت در داخل و خارج از کشور .
۱۶-   اخذ موافقت اصولی به منظور اجرای طرح های تولیدی جدید و یا توسعه و تکمیل کارخانجات تولیدی موجود و تشکیل شخصیت حقوقی لازم برای این امر .
۱۷-   انجام دادن سایر کارها، امور و عملیات مجازی که به طور مستقیم و یا غیر مستقیم برای تحقق هدفهای شرکت لازم و مفید بوده و یا در جهت اجرای موضوع فعالیت شرکت، ضرورت داشته باشد .

 
 
بهنام پیشرو کیش

 
شرکت بهنام پیشروی کیش با مالکیت تقی گلرخسار که در گذشته اسپانسر پرسپولیس بوده ، مبلغ ۳۲۹ میلیارد و ۸۸۸ میلیون و ۹۹۹ هزار و ۸۸۸ تومان را برای خرید باشگاه پرسپولیس پیشنهاد داده است.
 

 
شرکت بهنام پیشروی کیش از ابتدای فصل حامی مالی باشگاه پرسپولیس بود که ۱۱ میلیارد تومان هزینه کرد و ۲ میلیارد تومان دیگر هم فاکتور برای هزینه‌هایش دارد. با این حال در اواسط فصل و با وجود آنکه قرارداد با باشگاه پرسپولیس داشت قراردادش از سوی حمیدرضا سیاسی رئیس هیأت مدیره وقت باشگاه یکطرفه فسخ شد.
 

 
پس از زندانی شدن سیاسی و آمدن نژادفلاح مذاکراتی صورت گرفت تا بهنام کیشروی کیش دوباره اسپانسر پرسپولیس شود و به طور غیررسمی هم حامی مالی شد و ۷۵۰ میلیون تومان هزینه کرد.
 

 
تلاش‌ها برای یافتن ردی از شرکت «بهنام پیشروی کیش» در روزهای اولیه معرفی این شرکت در دنیای اینترنت بی نتیجه بود و وب سایت روزنامه رسمی کشور هم هیچ نتیجه قابل قبولی را به ما ارائه نمی‌داد. اما کمی بعد برخی از رسانه‌ها از ثبت این شرکت سه روز بعد از عقد قرارداد اسپانسری خبر دادند. شرکت «بهنام پیشرو کیش» به عنوان اسپانسر پرسپولیس در تاریخ ۱۳ اردیبهشت یعنی سه روز بعد از امضا شدن قرارداد طی شماره ثبت ۱۱۳۱۱ و در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری منطقه آزاد کیش به ثبت رسیده است آدرس این شرکت دقیقا آدرس شرکت حامی امید کیش است!
 

 
شرکت نیوان ابتکار

 
شرکت نیوان ابتکار زیر مجموعه شرکت خودروسازی سایپا یکی دیگر از خریداران پرسپولیس است که با مبلغ۲۹۰ میلیارد تومان کمترین پیشنهاد را در مزایده برای خرید پرسپولیس اعلام کرده است.
 

 
بر همین اساس تنها اطلاعات این شرکت را می‌توان از طریق مصاحبه یکی از مسئولان آن استخراج کرد. سرپرست مالی و اداری این شرکت در سال ۹۰ با یکی از رسانه‌ها به شرح زیر مصاحبه کرده است:
 

 
مرتضی محمدی، سرپرست مالی و اداری شرکت نیوان ابتکار با اشاره به فعالیت این شرکت تا سال ۱۳۸۶ در بخش توسعه صنعتی و شهرک های خصوصی، اظهارداشت: شرکت نیوان ابتکار اولین شهرک خصوصی به نام شهرک صنعتی سایپا را در شهرستان گلپایگان ساخت.
 

 
وی زمان ساخت این شهرک را مربوط به سال ۷۸ تا ۸۳ عنوان کرد و ادامه داد: این شرکت درمجموع ۱۷ واحد صنعتی بزرگ و ۱۶ واحد صنعتی کوچک به نام کارگاه را ساخت.
 

 
محمدی یاد آورشد: با خریداری سهام این شرکت از سوی سایپا در سال ۱۳۸۶، فعالیت این شرکت به یک شرکت بورسی و غیر بورسی تبدیل شد.
 

 
وی به افزایش سرمایه این شرکت در سال ۱۳۸۸ اشاره کرد که بر اساس آن سرمایه شرکت هزار درصد افزایش یافت.
 

 
وی تصریح کرد: در این سال سرمایه شرکت از سه به سه هزار میلیارد ریال افزایش یافت.
 

 
به گفته سرپرست مالی و اداری شرکت نیوان، این شرکت سهام اکثر شرکت های گروه سایپا مانند سرمایه گذاری پارس خودرو، زامیاد و سایپا کاشان در پرتفوی خود قرار داده است.

 

انتهای پیام/