رویکرد هیئت های مذهبی باید منطقی کردن اندیشه و احساس باشد

حجت‌الاسلام اکبر سلطانی بیان داشت: حسینی شدن نگاه حد وسطی برای حضور در هیئت است لذا از این منظر، هم زنده نگه داشتن پیام های عاشورا اصل است و هم عشق ورزی با امام عشق علیه السلام.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند در جلسه هفتگی هیئت مذهبی جوانان روستای محمدآباد،مهم ترین رویکرد هیئت های مذهبی را منطقی کردن اندیشه و احساس عنوان کرد.

 

 

حجت‌الاسلام اکبر سلطانی

 

به گزارش صدای زرند، حجت‌الاسلام اکبر سلطانی بیان داشت: حسینی شدن نگاه حد وسطی  برای حضور در هیئت است لذا از این منظر، هم زنده نگه داشتن پیام های عاشورا اصل است و هم عشق ورزی با امام عشق علیه السلام.

 
وی با این نگاه اظهارداشت: هیچ کدام از سخنرانی و مداحی تقدم ارزشی ندارند و هر کدام یک رکن هیئت اند.

 
حجت‌الاسلام سلطانی تصریح کرد: درهیئت هم باید اندیشه منطقی شود و هم قلب، نورانی و عاشق که شناخت بدون محبت و بی همراهی دل، راهی به وادی عمل نمی گشاید و در همان دایره شناخت متوقف می‌شود. و احساس و عاطفه بدون شناخت نیز راهی به خیمه حسین علیه السلام پیدا نمی کند.

 
رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند بیان کرد: سخنران باید با طرح مباحثی معرفت افزا به شناخت هر چه بیشتر عزاداران نسبت به مفاهیم دینی و عاشورایی همت گمارد و اندیشه آنان را تکامل بخشد.

 
سلطانی ابراز داشت: مداح نیز با تقویت پیوند عاطفی سوگ وران با امام علیه السلام، قلب آنان را مالامال از عشق کند؛ البته نباید از نظر دور داشت که اثر بخشی این دو، مستقل از یکدیگر نیست و این دو رکن هیات، با یکدیگر در تعامل هستند.

 
ایشان در پایان گفت: هرچه شناخت نسبت به امام علیه السلام بیشترشود، محبت بیشتر می‌شود و هر چه محبت بیشتر شود، انگیزه آدمی برای شناخت فزونی می یابد.

 

انتهای پیام/