آمادگی کمیسیون انرژی برای رفع مشکلات سازندگان داخلی

سخنگوی کمیسیون انرژی در جریان بازدید از نمایشگاه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، اعتماد به نفس شرکتهای داخلی را بالا دانست و گفت: چند شرکت در زمینه استفاده از تولید داخل نگرانیهای داشتند که آماده ایم آن را رفع کنیم.   به گزارش صدای زرند، حسین امیری خامکانی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شواری اسلامی، در […]

Dr.Amiri_Mosahebeسخنگوی کمیسیون انرژی در جریان بازدید از نمایشگاه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، اعتماد به نفس شرکتهای داخلی را بالا دانست و گفت: چند شرکت در زمینه استفاده از تولید داخل نگرانیهای داشتند که آماده ایم آن را رفع کنیم.

 

به گزارش صدای زرند، حسین امیری خامکانی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شواری اسلامی، در جریان بازدید از بیستمین نمایشگاه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی به خبرنگار شانا گفت: در این نمایشگاه اعتماد به نفس تولید کنندگان داخلی مشهود بود، با وجود این، با بهتر شدن فضا، بیم از واردات بی رویه می رود. بنابراین، بهتر است دولت در این زمینه تدابیر لازم را اتخاذ کند.

 

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان این که محور نمایشگاه حمایت جدی از تولید داخلی بود، افزود: شرکت های خارجی و نمایندگان داخلی آنها امسال با شادابی خوبی در این رویداد حاضر شدند.

 

امیری خامکانی در پاسخ به این سوال که آیا پیوست قانونی برای استفاده از ساخت داخل وجود دارد یا خیر؟ گفت: در این زمینه قانون استفاده حداکثری از توان داخلی تدوین شده است به گونه ای که شرکت های خارجی که قصد فعالیت در ایران را دارند موظف هستند درصد بومی سازی را افزایش دهند.

 

وی افزود: در زمینه استفاده از توان داخلی، کمبود قانون نداریم و تنها باید اجرا شود.

 

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی گفت: در جریان بازدید از نمایشگاه، چند شرکت در زمینه استفاده از تولید داخل، دغدغه داشتند. از این رو، ما اعلام کردیم آماده هستیم در کمیسیون انرژی با حضور آنها و وزرای مربوطه، محدودیتها را بررسی کنیم چون تولید داخل خط قرمز مجلس است.

 

دیروز (شنبه) گروهی از نمایندگان مجلس از جمله اعضای هیئت رئیسه کمیسیون انرژی از نمایشگاه بین المللی صنعت نفت در تهران بازدید کردند.