تشریح آخرین وضعیت نظام رتبه بندی معلمان

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس آخرین وضعیت روند رسیدگی به نظام رتبه بندی معلمان را تشریح کرد.

RotbeBandi_Moalemanبه گزارش صدای زرند، به نقل از ایسنا، قاسم جعفری درباره‌ی این که چرا تا به حال نظام رتبه بندی معلمان تاخیر داشته و در دستور کار قرار نگرفته است گفت: در نظام رتبه بندی معلمان ضریب حقوقی یا پایه حقوقی فرهنگیان یکی از مواردی است که مورد توجه قرار دارد؛ از طرف دیگر این نظام از مفاد سند تحول بنیادین است که باید اجرایی شود.

 

وی افزود: تا آنجایی که اطلاع داریم دولت به مقوله‌ی مالی توجه دارد در حالی که هدف از نظام رتبه بندی معلمان ارتقاء کیفیت آموزشی و شان و جایگاه معلمان است.

 

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس درباره‌ی اینکه آیا دولت بنا دارد آن را به صورت لایحه ارائه کند یا خیر؟ گفت: دولت ابتدا گفته بود به صورت لایحه به مجلس ارائه می‌کند و با توجه به این که بحث نظام رتبه بندی ما در زیر مجموعه سند تحول بنیادین قرار داشته و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است نیاز به مصوبه مجلس ندارد.

 

وی تصریح کرد: در واقع ابتدا به صورت طرح دو فوریتی مطرح شد اما دولت مخالفت کرد و گفتند که در کمیسیون اجتماعی دولت آن را به صورت لایحه ارائه می‌کند؛ در حالی که ما در بودجه ۹۴ هم شاهد بودیم که این کار را نکردند.

 

جعفری افزود: به نظر می‌رسد یا باید نظام رتبه بندی معلمان را درست اجرا کنند یا آن رابه صورت لایحه به مجلس تقدیم کنند و در غیر این صورت اگر مجلس هم بخواهد به صورت طرح آن را بررسی کند نباید با آن مخالفت کند. زیرا اگر مجلس طرح دهد با توجه به این که آثار مالی دارد مشمول اصل ۷۵ شده و طبیعتا مورد ایراد شورای نگهبان قرار می‌گیرد.

 
انتهای پیام/