لازمه انقلاب فرهنگی عبور از سلطه فرهنگی است

در قرن معاصر، رخداد انقلاب فرهنگی، همواره خاص جوامعی بوده است که به نوعی سلطه ی فرهنگی کشوری دیگر را متحمل شده و در مقطعی از زمان به خودآگاهی رسیده اند و بر این اساس، برای دستیابی به فرهنگ و باورهای اجتماعی یا دینی و آرمانی از دست رفته ی خود اقدام به این عمل کرده اند.

soltani66321213_df3546رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند در سالروز اعلام انقلاب فرهنگی، لازمه انقلاب فرهنگی را عبور از سلطه فرهنگی عنوان کرد.

 

به گزارش صدای زرند، حجت الاسلام اکبر سلطانی در این باره بیان داشت: در قرن معاصر، رخداد انقلاب فرهنگی، همواره خاص جوامعی بوده است که به نوعی سلطه ی فرهنگی کشوری دیگر را متحمل شده و در مقطعی از زمان به خودآگاهی رسیده اند و بر این اساس، برای دستیابی به فرهنگ و باورهای اجتماعی یا دینی و آرمانی از دست رفته ی خود اقدام به این عمل کرده اند.

 

حجت الاسلام سلطانی افزود: بدین لحاظ، عبارت «انقلاب فرهنگی» جدا از معنای عام خود نزد هر مکتب دارای معنایی خاص نیز هست.

 

اکبر سلطانی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران نیز که در ابتدای امر، مرحله ی انقلاب فکری را گذرانده بود، اینک در انتظار تحول و دگرگونی در تمامی جوانب، اعم از معیارهای ارزشی، روابط بین المللی، روابط اجتماعی، ارزش ها بود که در نهایت این امر به رویداد یک انقلاب فرهنگی همه جانبه انجامید.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند اظهارداشت: از جمله انقلاب هایی که در جامعه ی بشری رخ می دهد، انقلاب فکری یا به تعبیری انقلاب فرهنگی است که در آن تحولی همه جانبه در برداشت های فکری و عقلی بشر پیدا شده و در واقع می توان گفت که معیارهای فکری انسان تغییر می کند ومعیارهایی دیگر جانشین آن می شود.

 

سلطانی بیان کرد: انقلاب فکری، نوعی عصیان، تمرد و قیام علیه یک سلسله فکرها، اندیشه ها، دانسته ها و پذیرفته های قبلی است که بناگاه از زیر بنا تکان می خورد و بنیان فکری دیگری از نو ساخته می شود.

 

وی در پایان گفت: لازمه ی انجام یک انقلاب فرهنگی و همه گیر، عبور از مرحله ی سلطه فرهنگی و ورود به مرحله ی خودآگاهی فرهنگی است.

 

انتهای پیام/