‌ساماندهی‌ گلزار شهدای روستاهای زرند

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران زرند گفت: ‌ساماندهی‌ گلزار شهدای هفت روستای این شهرستان با اعتبار ۳۵۰ میلیون ریالی صورت گرفته است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران زرند گفت: ‌ساماندهی‌ گلزار شهدای هفت روستای این شهرستان با اعتبار ۳۵۰ میلیون ریالی صورت گرفته است.

 

Golzar-Shaeed

 

به گزارش صدای زرند، حسن عرب امروز در گفت‌وگو با گرامیداشت ۲۲ اسفند جایگاه بنیاد شهید و امور ایثارگران را بسیار والا دانست و اظهار کرد: بنیاد شهید به برکت خون شهدا توانسته است تاکنون رسالت خود را به نحو مطلوب به انجام رساند.

 
وی از شهیدان به عنوان نماد پایمردی ایران اسلامی یاد کرد و گفت: امروز ایران اسلامی به برکت خون شهدا در امنیت و آسایش قرار دارد.

 
عرب خاطرنشان کرد: در شهرستان زرند ۵۸۰ شهید والا‌مقام و حدود ۲ هزار نفر جانباز و ۱۰۲ آزاده با احساس مسئولیت در دفاع از اسلام و حریم انقلاب اسلامی پا به میدان جهاد و شهادت گذاشته و در این مسیر به مقام رفیع شهادت، جانبازی و آزادگی نایل آمدند.

 
‌رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران زرند تصریح کرد: اولویت بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان تکریم خانواده معظم شهدا و ایثارگران و همچنین اشاعه فرهنگ شهید و شهادت است.

 
‌وی گفت: شهرستان زرند رتبه اول شهدای روحانی و رتبه ‌برتر برگزاری یادواره شهدا در استان کرمان را داراست.

 
عرب با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری بیان کرد: با توجه به تأکیدات امام راحل و مقام معظم رهبری در مورد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تکریم شهدا و خدمت به خانواده‌های آنها، روز ۲۲ اسفند سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به نام روز شهدا نامگذاری شد.

 
وی ابراز کرد: باید از همه افرادی که بنیاد شهید را در راستای تکریم خانواده شهدا حمایت می‌کنند، تقدیر شود، امیدوارم بتوانیم ذره‌ای از دینی که شهدا به گردن ما دارند را ادا کنیم.

 
عرب، عزت و اقتدار امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی را مرهون فداکاری شهدا و جانبازان دانست و افزود: این انقلاب با خون شهدا بیمه شده و باید در گرامیداشت یاد و خاطره این عزیزان از تمام نیروی خود استفاده کنیم.

 
وی با اشاره به اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان زرند در سال جاری گفت: دیدار و سرکشی از خانواده‌های شهدا‌ و ایثارگران‌، برگزاری ۹۰ یادواره و یادبود شهدا‌، غبارروبی و گلباران قبور شهدا‌‌، برگزاری مسابقات ‌علوم قرآنی و معارف اسلامی از جمله برنامه‌ها است.

 
عرب اظهار کرد: خدمات‌رسانی به دانشجویان شاهد و ایثارگر و دانش‌آموزان طرح شاهد، برگزاری نمایشگاه آثار شهدا در سطح شهرستان و مدارس، جمع‌آوری خاطرات شهدا و ۸۰ مورد نصب تصاویر شهدا در ورودی روستاها صورت گرفته است.

 
وی برگزاری ۵۰۰ مورد نمایشگاه عکس و آثار شهدا‌، جمع‌آوری آثار و خاطرات شهدا‌ و ایثارگران ۱۵۰ مورد، برگزاری ۷۹۶ مورد مسابقات علوم قرآنی و معارف اسلامی‌، تشکیل تیم‌های فعال ورزشی مختلف را از عمده فعالیت‌های عملکرد حوزه معاونت فرهنگی و پژوهشی بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان زرند عنوان کرد.

 
عرب افزود: چاپ دو جلد کتاب با عنوان ره‌یافتگان کوی یار انجام شده است و کار چاپ‌ کتاب شهدا یزدان شهر در حال پیگیری است.

 
وی ساماندهی قبور مطهر شهیدان را ارزشمندترین کار فرهنگی و دینی و کمترین خدمت در حق خانواده‌های شهدا دانست و گفت: همه دستگاه‌های اجرایی باید در راستای ساماندهی قبور مطهر شهدا با بنیاد شهید و امور ایثارگران همکاری کنند.

 
عرب تصریح کرد: در این راستا ‌ساماندهی‌ گلزار شهدای روستاهای حتکن، ده شیخ سربنان‌ حمیدیه، ده ایرج‌، شهرک طالقانی، باب تنگل و خونک سربنان با اعتبار ۳۵۰ میلیون ریال ‌با مشارکت خانواده‌های معظم شهدا، دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی صورت گرفته است.

 
انتهای پیام/