برگزاری چهارمین همایش علمی زمین شناسی فلات ایران

چهارمین همایش علمی زمین‌شناسی فلات ایران با حضور اساتید، پژوهشگران، دانشجویان و علاقمندان به حوزه علوم زمین‌شناسی در دانشگاه آزاد اسلامی زرند برگزار شد.

چهارمین همایش علمی زمین شناسی فلات ایران با حضور اساتید، پژوهشگران، دانشجویان و علاقمندان به حوزه علوم زمین شناسی در دانشگاه آزاد اسلامی زرند برگزار شد.

 

Zaminshanasi-Zarand_ (1)

 

به گزارش صدای زرند، دکتر کاظم نعمت الله زاده ماهانی رییس دانشگاه آزاد اسلامی زرند در مراسم افتتاحیه این همایش ضمن گرامیداشت ایام فاطمیه و تسلیت شهادت دخت مکرم نبی اسلام به همه مسلمین و شرکت کنندگان و قدردانی از کلیه پژوهشگرانی که به دبیرخانه همایش مقاله ارسال کردند، از همت و تلاش کلیه برگزار کنندگان این همایش قدردانی بعمل آورد.

 
ماهانی اظهار امیدواری کرد: برگزاری این همایش فرصتی باشد برای شناخت بیشتر زمین این زیباترین آفریده خداوند و دانشگاه آزاد اسلامی زرند بتواند در خصوص فراهم کردن فرصت گسترش دانش که وظیفه ذاتی خود میداند توانسته باشد بخشی از انتظارات شما عزیزان را در این زمینه فراهم کرده باشد.

 
وی در پایان گفت: اهمیت زمین و حیات بشر آنقدر زیاد است که همه مراکز بخصوص مراکز علمی مرتبط به این مقوله باید رغبت و توجه بیشتری نشان دهند و ما هم امیدواریم زمینه ارائه یافته های علمی شما پژوهشگران عزیز را فراهم آورده باشیم.

 
در ادامه مراسم دکتر امیر شفیعی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی زرند و دبیر کمیته علمی همایش گفت: با توجه به عدم وجود دبیرخانه ای در خصوص بررسی علمی این حوزه، دانشگاه آزاد اسلامی زرند خود را موظف دانست که در این مسیر گام بردارد و خوشبختانه توانستیم با همکاری همه بخش های دانشگاه چهارمین همایش را برگزار نماییم.

 
شفیعی گفت: ۱۰۸ مقاله به دبیرخانه همایش رسید که از این تعداد ۷۲ مقاله پذیرفته شده که ۳۶ مقاله آن بصورت سخنرانی و ۳۶ مقاله دیگر بصورت پوستر ارائه شد.

 
عضو هیئت علمی واحد زرند افزود: این مقالات در محورهای( تکتونیک، ژئوفیزیک، زمین شناسی اقتصادی، چینه و فسیل شناسی، رسوب و نفت) که مورد داوری و ارزیابی ۲۵ نفر از اساتید و متخصصین این رشته قرار گرفته انتخاب و جهت ارائه یا پوستر به دبیرخانه معرفی گردیدند.

 
دکتر علی رشیدی رییس سازمان زمین شناسی استان کرمان بعنوان سخنران ویژه مراسم ضمن قدردانی از تلاش های صورت گرفته در برگزاری این همایش علمی گفت: با توجه به وجود ۱۵ مرکز آموزش عالی که به تربیت دانشجو و نیروی متخصص زمین شناسی مشغول هستند این مایه مسرت و خوشبختی است که دانشگاه آزاد اسلامی زرند با دارا بودن اساتید و هیئت علمی مطرح، صاحب نظر، کارآمد و ظرفیت فوق العاده شهرستان زرند در حوزه زمین شناسی توانسته خود را به عنوان دانشگاهی مطرح در سراسر کشور خود را معرفی نماید. که نمونه بارز این توانمندی نیز برگزاری چهار همایش علمی زمین شناسی است.

 
رشیدی افزود: استان کرمان به لحاظ وسعت پهناورترین استان کشور است که یازده درصد از کل مساحت ایران اسلامی را به خود اختصاص داده ، این استان همچنین با دارا بودن ۳ میلیون نفر جمعیت دارای شاخص های بسیاری است که توجه هر محقق و پژوهشگری را به خود جلب می کند.

 
وی گفت: با توجه به پیچیدگی بی شماری که در حوزه زمین شناختی استان کرمان وجود دارد و از جمله تنوع معدنی بسیار جایگاه ویژه ای را به کرمان داده است که در این بین زرند با دارا بودن معادن غنی زغال سنگ و سنگ آهن نیز سرآمد شهرهای استان و کشور می باشد.

 
رییس سازمان زمین شناسی کرمان اظهار داشت: با گسترش شاخه های مختلف علمی، رشد شهرنشینی، رشد جمعیت تا ۴۰سال آینده همه و همه باعث شده است تا علم زمین شناسی توجه ویژه ی شود پیوند رشته زمین شناسی با سایر علوم به جهت توجه به کیفیت زندگی بشر موضوع قابل توجه و تعمق است.

 
رشیدی از ارائه طرح نقشه راه علوم زمین و معدن از طرف سازمان زمین شناسی استان خبرداده و گفت: این نقشه راه به هیئت دولت ارائه شده است و در آن تاکید شده است بر توسعه همه جانبه کشور با توجه به طبیعت و وضعیت خاص مناطق و توانمند ساختن کشور در خصوص استفاده بهتر از منابع طبیعی، به حداقل رساندن خسارت به منابع که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز بوده است . که امیدواریم بتوانیم در راستای توسعه همه جانبه کشور نقشی ایفا نماییم.

 
در ادامه کلیه شرکت کنندگان در همایش با حضور در محل ارائه در جریان آخرین یافته های علمی زمین شناسی کشور قرار گرفتند.

 

Zaminshanasi-Zarand_ (2)

Zaminshanasi-Zarand_ (3)

 Zaminshanasi-Zarand_ (5)

 

 

انتهای پیام/