گزارش مراسم اختتامیه دومین جشنواره وب نویسی زرند / دبیرخانه دائمی جشنواره وب نویسی زرند افتتاح خواهد شد (+اعلام نتایج)

مراسم اختتامیه دومین جشنواره وب نویسی زرند، روز سه شنبه ۱۲ اسفند ماه با حضور مسئولین و شرکت کنندگان جشنواره، در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرند برگزار شد.

مراسم اختتامیه جشنواره وب نویسی زرند عصر دیروز برگزار شد.

2-WebNavisi-Zarand-93_ (39)

به گزارش صدای زرند، مراسم اختتامیه دومین جشنواره وب نویسی زرند، روز سه شنبه ۱۲ اسفند ماه با حضور احمد رشیدی زرندی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرند، حجت الاسلام سلطانی، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زرند، حجت الاسلام حسینی نژاد به نمایندگی از امام جمعه زرند، مهندس یاسر محسنی شهردار شهر کوهبنان، مهندس احمد محمدی رئیس اداره مخابرات شهرستان زرند و با حضور بسیار خوب شرکت کنندگان جشنواره، در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرند برگزار شد.

 

 

احمد رشیدی زرندی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرند، در ابتدای مراسم اظهار داشت: هر چند تعداد شما فعالان فرهنگ و رسانه و فضای مجازی در حال حاضر اندک است اما مطمئن باشید که بُرد کاری شما بسیار گسترده تر از آن چیزی است فکر می کنید.

 

 

رشیدی بیان داشت: من از ابتدا دغدغه ی فرهنگ و هنر را داشته ام که وارد این حیطه کاری شده ام اما متاسفانه در دهه های گذشته توجه چندانی به فرهنگ و هنر نشده است و در این چند وقتی که من در این سمت افتخار فعالیت داشته ام اعتباری که به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اختصاص داده شده است از یک دبستان خیلی کوچک در یک روستا هم کمتر بوده است و این موضوع واقعاً در سالی که با نام فرهنگ و اقتصاد نام گذاری شده است بسیار جای تامل دارد.

 

 

رشیدی رو به شرکت کنندگان دومین جشنواره وب نویسی زرند، بیان داشت: من به حضور افرادی مانند شما که دغدغه فرهنگ و هنر را دارید و در این راه در زمینه فضای مجازی قدم برداشته اید، افتخار می کنم و مطمئن باشید که تمام قد برای احقاق حقوق این عرصه تلاش خواهم کرد و خوشبختانه قول هایی هم در این زمینه برای سال آینده از فرماندار شهرستان گرفته ام.

 

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرند همچنین بیان داشت: دومین جشنواره وب نویسی زرند را در حالی به پایان می بریم که متاسفانه فضای موجود هنوز در حد و اندازه های شهرستانی مانند زرند نیست و مطمئناً کم کاری ما مسئولین در این زمینه بیش از افرادی مانند شما بوده است و ما مسئولین باید بیشتر فضا را برای بیان حقایق و اندیشه های نابی که از ذهن بیدار شما حاصل می شود، آماده کنیم و در این راه فرهنگ سازی لازم را نیز داشته باشیم.

 

 

رشیدی همچنین گفت: مطمئن باشید امروز دیگر پیروزی واقعی از آن کسی نیست که توان نظامی و قدرت جسمی بیشتری دارد بلکه امروز کسی موفق است که رسانه ای قوی تر در اختیار داشته باشد و این موضوع قدرت و توان شما فعالان عرصه فضای مجازی را نشان می دهد و در حال حاضر رسانه های بسیاری در اختیار شما هستند و شما باید بتوانید با افزایش اطلاعات خود از این قدرت در زمینه های مختلف فرهنگی و اقتصادی استفاده لازم را ببرید.

 

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرند اظهار داشت: هر چند تا حدی کم توجه ای در این سالها از سمت ما مسئولین برای توجه به فضای مجازی شهرستان شده است اما امیدوار هستیم که در آینده و در سال های بعد به این موضوع توجه ویژه و خاصی بشود تا بتونیم از توان فضای مجازی برای توسعه زرند صنعتی و زرند آینده استفاده بیشتری ببریم.

 

 

وی همچنین گفت: متاسفانه شهرستان زرند در حال حاضر تنها در بُعد صنعتی در حال پیشرفت است و توجه به جنبه های دیگر پیشرفت شهرستان بسیار کم بوده است و این روند، شهرستان زرند را مانند کودکی کرده است که دست و پای آن در حال بزرگ شدن و رشد هستند و مغز آن که بی شک جنبه های فرهنگی و زیرساخت های رفاهی آن هست، کوچک مانده و این وظیفه ما فعالان فرهنگی شهرستان است که باید به این موضوع بیشتر بپردازیم و با بزرگ جلوه دادن این مشکل توجه مسئولین را به این بخش بیشتر کنیم.

 

 

در ادامه مسعود لشکری، دبیر دومین جشنواره وب نویسی زرند، ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان این جشنواره و مسئولین حاضر در جلسه بیان داشت: هر چند تعداد افراد حاضر در این جشنواره کم است و جو حاضر جوی بسیار صمیمی و دوستانه است، اما به هر حال صندلی های خالی این سالن به من این نگرانی را می دهد که چرا در گذشته و فرهنگ شهرستان زرند، در حوزه علوم ارتباطات و بخش رسانه اینگونه ضعیف عمل شده است که امروز ما شاهد برخی بی رغبتی ها برای مسئولین و شهروندان برای حضور در این مراسمات باشیم.

 

 

لشکری گفت: با آشنایی که من از آقای رشیدی، رییس محترم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرند، دارم و نگاه ویژه ای که ایشان به حوزه رسانه ای علوم ارتباطات دارند امیدواریم که در سال های آتی رشد کافی را در این بخش داشته باشیم تا بتوانیم با برقراری ارتباطات مناسب زمینه توسعه شهرستان را فراهم کنیم و امیدواریم که با آگاه کردن بیشتر مسئولین در مورد اهمیت این حوزه بتوانیم یال آبنده این جشنواره که سومین دوره خود را خواهد داشت، با حضور بیشتر شرکت کنندگان و البته مسئولین که امسال کمی کمرنگ بوده است، برگزار کنیم.

 

 

دبیر دومین جشنواره وب نویسی زرند همچنین گفت: دوست دارم در اینجا و در حضور تمامی حاضرین در این جلسه از جناب آقای رشیدی این قول را بگیرم که دبیرخانه دائمی این جشنواره را در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و با نظارت مستقیم این اداره افتتاح کنیم و انشاالله همه کسانی که در فضای مجازی و وب نویسی فعالیت می کنند سازمان دهی شوند و آن چیزی که مدنظر و هدف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است به صورت رسمی تر در سال های آینده به فعالیت خود ادامه دهد.

 

 

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام سلطانی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زرند ضمن تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری حضرت فاطمه (س) بیان داشت: من قصدم در این جا بیان حرف هایی نیست که شاید به نوعی زیره به کرمان بردن باشد اما شما فعالان فضای مجازی به خوبی می دانید که ما در چند سال گذشته چه پیشرفتی در فضای مجازی کشور داشته ایم و اگر بخواهیم زاویه دید و نگاه سازمان تبلیغات اسلامی را در مورد فضای مجازی و نفوذی که این فضا بر فرهنگ سازی و پیشرفت کشور دارد بدانید باید به صحبت هایی که جناب آقای خاموشی ریاست محترم سازمان تبلیغات اسلامی کشور پیرامون اهمیت فضای مجازی و در جلسه ای که ما حدود سه سال پیش با ایشان داشته ایم، مراجعه کنید. ایشان در آن روز که در حال حاضر زمان زیادی هم از آن صحبت ها نگذشته است این پیشرفت را به خوبی دیده بودند و اهمیت فضای مجازی را برای ما بیان کردند که شما هم می توانید این پیشرفت ها را در سال های اخیر به خوبی مشاهده کنید.

 

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زرند همچنین گفت: در مورد کم توجه ای برخی مسئولین به فضای مجازی که مورد صحبت دبیر جشنواره هم بود باید گفت که این گله ها واقعاً به جا است و این موضوع یا خوب اطلاع رسانی نشده است یا اینکه اطلاع رسانی شده است و کم لطفی برخی مسئولین بوده است و انشاالله این گلایه حتماً باید به گوش مسئولین بزرگوار رسانده شود.

 

 

وی در پایان بیاناتش اظهار داشت: مطمئن باشید مسئولین توجه خاصی به بخش های مختلف به ویژه فضای مجازی دارند و شما باید منتظر برکات این توجهات در سالهای آتی باشد و این را بدانید حتی اگر از برخی لحاظ کم لطفی هایی به به فضای مجازی در شهرستان شده باشد، اگر کار شما خالصانه باشد و برای رضایت خدا انجام شده باشد شما آثار و برکات آن را از جنبه های مختلف در زندگی خود خواهید دید و بی شک هستند مسئولین و افرادی که تنها برای جنبه هایی غیر از رضای خدا فعالیت های بزرگی انجام داده اند اما این موضوع به هیچ وجه نتوانسته است محبوبیتی برای آنان به ارمغان بیاورد.

 

 

لازم به ذکر است مراسم اختتامیه با اهدای لوح تقدیر و هدایای نقدی برای تقدیر از وب های برتر شرکت کننده در این جشنواره و با گرفتن عکس هایی یادگاری به پایان رسید.

 

 

برترین وب سایت های به ترتیب پایگاه خبری کوهبنان امید به مدیریت آقای مهدی زینلی، بروزنایس به مدیریت آقای علیرضا بهروزی و سایت تفریحی خبری سیتی به مدیریت آقای امید سلطانی و همچنین برترین های وبلاگ به ترتیب وبلاگ هلال احمر شعبه زرند کرمان به مدیریت زهره ایرانمنش، وبلاگ رسمی نریمان رها به مدیریت محمدرسول (نریمان) جعفری (رها) و وبلاگ دهیاری روستای سلیمان آباد زرند به مدیریت امین ترک زاده بودند.

 

 

در این دوره از جشنواره همچنین در بخش برترین وب مذهبی از وب هیئت علمدار شهرستان زرند به مدیریت آقای علی عربپور، در بخش برترین وب روستایی از وبلاگ دهیاری روستای سلیمان آباد زرند به مدیریت امین ترک زاده، و در بخش برترین وب کوهبنان از پایگاه خبری کوهبنان امید به مدیریت آقای مهدی زینلی نیز تقدیر شد.

 

لیست کلیه وب ها و نتایج و امتیازات دیگر وب های شرکت کننده در این دوره از جشنواره را می توانید اینجا مشاهده نمایید.

 

انتهای پیام/

مطالب مرتبط :

نتایج دومین جشنواره وب نویسی زرند

گزارش تصویری اختتامیه دومین جشنواره وب نویسی زرند